Posted by: childagain | October 17, 2008

Alegeri


 

Inca de cand ne nastem, fiecare clipa a vietii noastre e marcata de alegeri. De la cele minore, gen – ce mancam astazi, sau cu ce ne imbracam,  pana la cele majore – cum ar fi alegerea profesiei, a resedintei sau a partenerului de viata. Unii au de facut  chiar alegeri mai grele de atat: intre gesturile ce pot aduce viata sau moartea unei persoane (medicii, pompierii, salvatorii comunitari), sau, ce persoane ar trebui salvate primele, sau, in anumite situatii psihologice, carui membru al familiei, sau om apropiat, ar trebui acordata intaietatea gesturilor si atentiei, etc.
 
Viata ne pune intr-o serie de situatii la care uneori nici macar nu am visat, pentru ca, privit indeaproape, nici un lucru nu e chiar atat de simplu, si nici o situatie chiar atat de limpede. Aproape intotdeauna exista un “arierplan” al situatiilor obisnuite prin care trecem, sau, dupa cum spuneam in alta parte, fiecare situatie poate avea mai multe “talcuri” sau sensuri, ascunse unele intr- altele precum papusile rusesti. De exemplu, daca “depasim” intelesul “vizibil”, sau “fizic evident”, putem descoperi unul psihologic, si chiar (sau mai ales) unul spiritual. Fiecare situatie de viata constituie, de fapt, o lectie a devenirii noastre. Uneori putem simti aceste ‘lectii”, dar mai greu (sau unii chiar deloc) putem constientiza care e, de fapt, cerinta “problemei”, si daca am rezolvat-o corect! Si asta intrucat “rezolvarile” conform logicii noastre omenesti  nu concorda  intrutotul  cu cele cerute de logica divina. Dar, aceste lucruri le aflam uneori abia la sfarsit!
 
Desigur, exista si alegeri care tin evident de planul spiritual, cum ar fi aceea celebra apartinand lui Faust. Daca sa il urmam pe Dumnezeu, sau propriile noastre impulsuri si dorinte, e o alegere veche de cand lumea, si, tot de atunci ramasa nerezolvata! Iar pentru unii, alegerea devine si mai grea, intrucat, pe masura “cresterii” noastre, si dificultatea “temei” creste! Adica, noi putem spune ca L-am ales pe Dumnezeu, dar totusi, nu ii ascultam poruncile, exprimate in Evanghelii! Sau, vrem sa le ascultam, dar firea noastra “pamanteasca” se opune!
 
Am retinut o fraza dintr-o carte (nici nu mai stiu de unde), care spunea cam asa: cel care se afla mai “sus”, poate vedea mai departe, si posibilitatile sale de alegere sunt mai mari. Insa, si responsabilitatile sale cresc! Sau, dupa cum spune Marguerite Yourcenar: “Cand stii prea multe, e greu sa faci alegeri simple.”
 
Dar, poate ca totul e mult mai simplu de atat! Poate ar trebui sa spunem, la fel ca Iisus: “Sa se faca, dar dupa voia Ta, nu dupa a mea!”
 
Desigur ca acest capitol, al alegerilor vietii noastre, e foarte amplu si poate ca nu ne-ar ajunge o viata pentru a-l epuiza. Dar, in acelasi timp, nici nu ar fi util sa il discutam mai mult, intrucat principala proprietate a alegerilor este aceea ca ele sunt individuale. Noi putem oferi o “schema de lucru”, viata ne ofera o schema, dar, in cele din urma…alegerile ne apartin! Acesta este, de fapt, si sensul responsabilitatii noastre!
 
Voi incheia  printr-o fraza dintr-o carte a adolescentei  mele, al carei autor l-am uitat, dar am retinut in schimb adevarul cuprins in cele cateva cuvinte:
 
“Viata este un romancier greoi, stangaci, cu repetitii plicticoase la culme, dar cu o imaginatie ramasa dintotdeauna inimitabila.”
 
 


Responses

  1. Ca de obicei, îmi supui sufletul introspecţiei. Niciodată nu mi-a plăcut să aleg. Este poate dovada unei infantilităţi sau a unei comodităţi bazate pe laşitate. Sau, poate, este rezultatul alegerilor greşite pe care le-am făcut până acum. Am constatat însă că, dacă în prima parte a vieţii aveam variante, a urmat apoi o etapă în care aveam doar alternative iar apoi, această ultimă etapă a vieţii nu mă mai confruntă cu nici o alegere. Ba nu, greşesc mai este o alegere dar şi aceasta stă sub semnul alternativei: " a fi sau a nu fi". Pentru "a fi" îţi trebuie mult curaj. Pentru "a nu fi" îţi trebuie şi mai mult. De aceea, mă las purtată de viaţă într-o inerţie care este un fel de a nu fi deşi sunt!
    Caldă îmbrăţişare şi toată dragostea,
    Mirela

  2. Draga Mirela,"a nu fi" nu iti cere nici un efort, si tocmai de aceea, nu poate fi calea dorita de El! Mai stii ce scrie undeva: "Alegeti cararea cea stramta…"
    Toti am trecut in viata prin etapele descrise de tine, desi formele sunt extrem de variate! Insa conteaza ca, pe masura trecerii timpului, alegerile noastre devin tot mai "realiste" – adica, mai aproape de ceea ce ar vrea El pentru noi. Nu stiu daca vom alege vreodata perfect, dar macar, ne putem stradui sa nu ne repetam greselile…
    Desigur, nu spune nimeni ca nu putem gresi, chiar si acum! Insa oricum, greselile noastre nu vor mai fi ca acelea de acum zece, sau cinci ani. E o zicala romaneasca ce spune: "Da-mi, Doamne, anii tineretii, si mintea mea de-acum". De fapt, asta e si scopul, sa invatam! Poate de aceea "repetam clasa", adica, ne apar in fata, peste ani, acelesi gen de alegeri pe care nu le-am rezolvat bine candva. Cel putin, in cazul meu e valabil, pentru ca tot ceea ce scriu se bazeaza si pe experienta mea.
    Iti urez sa depasesti cu bine aceasta perioada grea si dureroasa a vietii tale, si sa nu uiti ca, fie si daca ni se pare ca pierdem totul, intotdeauna ramane totusi ceva. Dupa cum spune un autor sanscrit: "Chiar si din cenusa, ceva mai ramane intreg." Ramane sa descoperi…

  3. Mulţumesc, Child. După ce am citit răspunsul tău cred că voi avea o noapte mai liniştită!
    Te îmbrăţişez cu drag!
    Noapte bună!


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

