Posted by: childagain | November 24, 2008

Senzaţia Crăciunului

De multe ori am simţit că, de fapt, Crăciunul nu e doar o sărbătoare calendaristică, ci mai mult o stare! E aşa, ca un fel de aşteptare plăcută, sau mai mult o anticipare plină de bucurie…Când eram mici, aşteptam cu nerăbdare cadourile, şi această senzaţie a aşteptării începea cu mult timp înainte! În sufletul nostru se crea un mic Crăciun numai la gândul Crăciunului mare! Era, de fapt, un amestec de senzaţii, în care intra şi zăpada (mirosul acela de iarnă) , priveliştea bradului împodobit, feţele iubitoare ale părinţilor… Cred că nimic nu poate egala Crăciunurile copilăriei, acel Crăciun din sufletele noastre! Şi, da, mai era ceva: erau acele minunate colinde, pe care atunci când eram mici nu le prea “percepeam” ca elemente separate din întreg, dar mari fiind, ne stârnesc câte un nod in gât! Într-un an, doar ascultând colindele, am simţit brusc copilul din mine, adică mi-am reamintit cu claritate toate minunatele senzaţii ale copilăriei…Acea nevinovăţie, bucurie a aşteptării, senzaţia că, orice s-ar fi întâmplat, eram ocrotită…Şi am început să plâng! Am plâns pentru că mi-am dat seama cât m-a îndepărtat viaţa de acel copil…Bine spune Brâncuşi: “Când nu mai suntem copii, suntem deja morţi!”
Totuşi, chiar şi acum există unele Crăciunuri  care stârnesc în noi “senzaţia de Crăciun”! (Nu toate, din păcate! Au fost şi Crăciunuri care au fost doar sărbători, şi atât!) Însa, pe unele le simţi “de departe”!Încep aşa, cu un miros de iarnă în nări…chiar dacă Crăciunul e încă departe! Şi, iţi dai seama că, acolo Sus, se pregăteşte ceva! Nu e chiar ca în copilărie, când ştiam că vom primi oricum ceva bun, şi părinţii ne vor iubi mereu, necondiţionat…însă, e pe aproape! Chiar dacă acum ştim, în mod logic, că părinţii noştri pământeşti nu sunt semizei, şi nu îşi pot permite să ne ia cadouri ca în basme, totuşi…pentru unii oameni imaginea “părintească” se transferă asupra Părintelui de Sus…de la care aşteptăm oarecum în mod necondiţionat să răspundă nevoilor noastre! Şi, în multe cazuri, ajungem să ştim, şi să simţim dinainte, când poate răspunde, şi când nu! Şi atunci când simţim că poate, apare pentru noi “senzaţia Crăciunului”!
E complicat în cuvinte, dar în suflet e atât de simplu! Şi, ce e mai minunat este că această senzaţie de a fi din nou copil crează  o deschidere şi faţă de ceilalţi! Simţim nevoia să fim mai buni, să dăruim, să îi ajutăm şi pe alţii să simtă Crăciunul…Şi aşa, se crează acel “spirit al Craciunului”, care ne e atât de drag! (Apropos, poate că aţi urmărit acel minunat film: “Colind de Crăciun” după Charles Dickens. Când l-am vazut prima oară, am fost atât  de impresionată, încât zile în şir m-am gândit la el! Cred că e un film care “sapă adânc”… ca şi basmele lui Andersen, de care vorbeam undeva!)
Şi, ca să  păstrez acest sentiment de curând recâştigat, al copilăriei şi nu numai, închei printr-o poezie de Radu Gyr, care se referă, dupa cum spune foarte frumos o autoare, la acea “stare miraculoasă a copilului care a început să se descopere pe sine ca divinitate”:
Ştiu că sunt lut

Ştiu că sunt lut, dar nu ştiu cine

Mi-a pus în piept albine stranii

să-mi scoată mir din mărăcine,

din bălării, împărtăşanii.

Minunea mea se-ntâmplă vie,

din mofturi mici şi biete fleacuri…

Un colţ al meu e-o-mpărăţie,

o zi de-a mea răsfrânge veacuri.

De nu strâng mările în braţe,

prin câte-o baltă tot deretic

şi gheara mea tot stă să-nhaţe

din orice taină, câte-un petic.

Şi, dacă-ncălecat pe-o rază,

ea nu mă urcă-n cer, încalte

de-o-şchioapă-n aer tot cutează

peste coteţe să mă salte.

– Radu Gyr –


Responses

  1. Pe langa faptul ca ma sarbatoresc ca zi de nume in 25 decembrie, Craciunul reprezinta pentru mine cele mai minunat moment al vietii.
    O zi minunata iti doresc

  2. Ia te uită, nu realizasem ca la tine e şi zi onomastică, deci, dublă aniversare!(Lasă că îţi spun atunci La mulţi ani!:))
    Oricum ar fi, Crăciunurile reprezintă momente speciale. Pentru mine, dintotdeauna au simbolizat reuniunea familiei.Nu concep să le petrec altfel decât cu familia.
    O zi bună şi ţie, şi…să îţi aducă Moşul ceea ce îţi doreşti!:)

  3. Bine spus: Craciunul e o stare. Eu incerc sa o port in suflet tot anul.
    O seara minunata va doresc

  4. Si eu aş vrea să pot, dar totuşi, starea asta apare numai atunci când vrea ea!:)
    Şi vouă o seară minunată!

  5. :)))))) Nu ţi-am anticipat gândurile, dar pur şi simplu aşa s-a postat comentul!:)


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

my virtual playground

I'm a global citizen and I live what I love... being here is also being away from elsewhere…:-)

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

