Posted by: childagain | December 7, 2008

Danion Vasile şi problemele tinerilor

În urmă cu doar câteva zile, intrând eu într-o librărie în scopul de a căuta o anume carte pentru băieţelul meu, am simţit impulsul de a cumpăra ceva şi pentru mine. Şi, din multitudinea de oferte, am ales o carte, şi nu numai pentru că auzisem vag despre autor. Din momentul când mi-a prezentat-o vânzătoarea, am simţit clar că era pentru mine.

Danion Vasile este un duhovnic al zilelor noastre. Nu ştiu sigur dacă are “oficial” acest atribut, dar eu aşa l-am văzut, din momentul în care am deschis cartea. Este un tânăr intelectual ridicat dintre noi, oamenii obişnuiţi, care adeseori ne amintim de credinţă doar atunci când avem nevoie de ceva. Mai mult, este un “convertit” – ca să folosesc această expresie – întrucât a rătăcit pe multe cărări până să ajungă la adevărata cale. (Îmi vine acum în minte un alt extraordinar convertit: părintele Nicolae Steinhardt de la Rohia) A practicat yoga un timp, trecând prin experienţe dubioase şi tulburătoare, apoi a găsit un duhovnic adevărat, care l-a ajutat să îşi afle sensul vieţii, şi să îşi vindece sufletul tulburat. Experienţele sale sunt relatate în cartea “Jurnalul convertirii”.

Din acel moment, el şi-a dedicat viaţa îndrumării tinerilor aflaţi în derivă ca şi el cândva, sau doar în nedumerire faţă de unele probleme ale vieţii contemporane, ce nu se regăsesc în experienţa duhovnicească “milenară”. În cartea “Problemele tinerilor” (aceasta fiind şi cea cumpărată de mine) el vorbeşte foarte frumos, simplu, şi în acelaşi timp, pertinent despre tânărul creştin versus părinţi necreştini (sau creştini doar cu numele), tânărul creştin şi ispita sinuciderii, tânărul creştin şi studiile, tânărul creştin şi internetul, sau televizorul, şi alte capitole la fel de folositoare practic. (El însuşi fiind, de pilda, un utilizator de internet, şi comunicând cu sute de tineri ce îi cer îndrumări în problemele lor. Însă, în acelaşi timp, el ne avertizează şi despre pericolele folosirii lui intensive.)

Relaţiilor de iubire dintre tineri el le-a dedicat cărţi aparte – “Cartea nunţii”, “Tinerii şi sexualitatea” – întrucât el a înţeles că acesta este un capitol foarte important al vieţii tinerilor, care le poate influenţa întreaga viaţă şi atitudine. Sfaturile sale nu sunt deloc “standard”, el dovedindu-se, pe lângă un om de har, şi un “cetăţean” al veacului nostru, atent la toate aspectele importante acum pentru tineri.

Şi, fiindcă tot am dezbătut de curând problema educaţiei copiilor, am descoperit că şi el a abordat această problemă importantă nu doar la nivel individual, sau de familie, ci chiar la nivel de naţiune: “Cum să ne creştem copiii”. Cred, de fapt, că Dumnezeu a vrut să îmi arate şi părerea unui om mai înduhovnicit în această privinţă. Ceea ce spune el în plus faţă de soluţia găsită de mine (atât cât am citit, pentru că recunosc că nu am avut timpul necesar aprofundării) este faptul că, totuşi, copilul nu trebuie “îndopat” cu religie şi reguli de viaţă creştină. (Nici eu nu am vrut să spun asta, dar poate că nu am fost foarte clară.) În primul rând, părinţii trebuie să se schimbe pe ei-înşişi, şi să se roage pentru copiii lor (lucru  indicat de toţi oamenii de spirit, inclusiv din afara Bisericii – vezi terapeutul Lazarev, căruia îi voi dedica cât de curând o postare.) Apoi, copiii vor recepţiona mai uşor mesajul! Desigur, acesta trebuie prezentat într-o formă atrăgătoare pentru ei, gen poveste. (Băieţelul meu mi-a declarat că nu ştia că Biblia – cartea aceea din care mă vede citind mereu seara la culcare – are poveşti atât de frumoase!)

Ar fi multe de spus despre acest om extraordinar, şi cărţile sale, însă, pentru a nu vă încărca foarte tare memoria, mă voi opri aici. Sper ca aceste informaţii să va fie de folos, şi să aducă lumină acolo unde este amurg.

“Cred că trebuie să vezi viaţa pur şi simplu ca un dar al lui Dumnezeu, să te bucuri de ea, nu să trăieşti în patimi, dar să te bucuri că te-a făcut Dumnezeu, să te bucuri că eşti, că poţi iubi, să te bucuri, pur şi simplu.”(Danion Vasile)


Responses

  1. Totul este un dar. Ne amagim noi ca are un pret, dar el este pur si simplu un dar. Noi parintii suntem pentru copii nostri un dar in aceeasi masura in care ei sunt un dar pentru noi….
    O zi minunata iti doresc

  2. Da, dar e un dar la care trebuie totusi muncit!:) In rest, ai dreptate!
    O zi frumoasa si tie, alaturi de darurile tale!


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

