Posted by: childagain | January 9, 2009

Mântuirea prin celălalt

Am vorbit, in urma cu un timp, despre extraordinara viata a unui crestin indian: Sundar Singh.
Pe langa marile evenimente ale vietii sale, el a avut si nenumarate
intamplari mai mici, dar la fel de pline de semnificatii, care i-au
dovedit, lui si celorlati, harul revarsat din plin in viata sa.
O astfel de intamplare, relatata tot de
protos. Nicodim Mandita, a avut loc pe cand traversa muntii Tibetului.
Deodata, vede un om prabusit in zapada. Era inghetat aproape in
totalitate.  In mod sigur, daca  l-ar fi  lasat  acolo, ar fi murit!
Pe de alta  parte,  el-insusi era  inghetat, si  un efort in plus l-ar
fi vlaguit excesiv.
Dupa o scurta ezitare, s-a hotarat totusi sa
urmeze porunca lui Hristos  privitoare la iubirea aprapelui, si l-a
luat in spate. Desi se astepta sa fie foarte greu, totusi nu a fost
chiar asa! Mai mult, dupa un timp, cele doua trupuri s-au incalzit unul
de la celalalt, si situatia a fost chiar mai buna. Ajungand in sfarsit,
la un adapost, a realizat ca, daca nu l-ar fi ajutat,  nu era sigur
daca el-insusi nu ar fi murit inghetat pe drum. Salvandu-i celuilalt
viata, si-a salvat-o, in acelasi timp, pe a sa!
Cu intelepciunea daruita de har,  a inteles
ca si aceasta intamplare era un semn al unei realitati mai profunde.
Domnul voise sa ii spuna ca te poti mantui numai mantuindu-l si pe
celalalt. Si atunci, dupa cum spune Sf. Serafim,“pentru cei ce primesc harul, toate sunt usoare.”
Inchei aici, lasandu-va pe dv. sa trageti
concluziile privitoare la propriile vieti. Il voi mai lasa doar pe
André Malraux sa isi spuna parerea, care pare sa fi izvorat din acelasi
gen de cunoastere, fara limite temporale, sau spatiale:
“Contrariul umilintei si al mortii nu e libertatea, e fraternitatea umana.” (André Malraux)


Responses

  1. pacat ca n/am putut vb. pe mess, mi s/a spart tel, sunt rea, sunt infioratoare, pt. asta nu uita, lipite strans

  2. e vechiul mess, pe cel nou n/am intrat, numai acolo mai reusesc sa vb. din cand in cand

  3. Draga altmarius, misionarismul crestin nu s-a sfarsit inca! Chiar daca acum e putin mai "mascat"! Atunci cand accepti sa sacrifici ceva pentru luminarea celorlalti, fie si putin din "imagine", sau alte lucruri la fel de putin vizibile, tot misionarism se cheama ca faci! Iar din faptul ca ni se ofera de Sus aceste prilejuri, inseamna ca munca noastra conteaza.
    Daca am fi "propovaduit intr-un pustiu", abia atunci ar fi insemnat ca munca noastra e inexistenta, si ca nu aduce "roade"!
    Multumesc de trecere, si astept sa aflu mai multe despre Malraux! (Ai spus ca vei scrie despre vietile mai multor oameni de cultura profund crestini, printre care si el.) Desigur, atunci cand vei avea timp!

  4. E o pilda despre viata si moarte, despre credinta si necredinta, dar mai ales despre a avea sau a nu avea caracter.

  5. Foarte adevarat! In cateva cuvinte, ai surprins esenta.

    o zi buna sa ai!

  6. iarta/ma dar am niste saptamani haituite de nici nu/ti inchipui ayi am intrat doar pe doua bloguri unde musai trebuia, tie vroiam sa/ti scriu la sf. Ioan Boteyatorul, acolo, acolo aveam niste lucruri minunate sa/ti spun caci stiu ca nu te vor uimi, ti le scriu pe mess cand pot, sper ca esti bine, n/am apucat sa vb. cu S. si sa/i dau ce i/am promis de la tine, cred ca altul poate fi motivul pentru care trebuie sa fac asta, nu cel pe care mintea ni/l scoate/n cale la prima vedere si mie si tie.
    Te pup, sa ninga acolo si sa/ti fie cald atat cat trebuie pentru asta, transmitre/i si lui Masterstil imbratisarea mea.
    Tine/ti palmele/mpreunate cu degetele lipite strans/ am nevoie de palmele tale
    /pupic incrancenat

  7. Este unul dintre exemplele elocvente ale misionarismului crestin, care a produs mutatii semnificative de constiinta de-a lungul timpului.
    Pe de alta parte, citatul din Malraux nu este decit unul din multitudinea de vorbe absolut memorabile pe care acest profund ginditor crestin le-a lasat mostenire.

  8. Faptul ca apare si la tine aceasta insemnare, ma bucura si ma intristeaza in acelasi timp: ma intristeaza ca ai foarte putini comentatori, si este o insemnare care ar merita comentata si dezbatuta din plin. Ma bucura, ca nu ai primit pe acei comentatori care fac galagie, doar ca sa se auda pe ei insisi cum zbiara…
    De data asta am fost nevoit sa iau o masura radicala, de spamuire a unui individ care-si bate joc de toti si de toate; in general, sper sa pot aduce oamenii pe o cale mai buna, dar daca vad ca munca este in zadar, renunt si recurg la metodele radicale. In acest caz a fost vorba de Birshtenka.
    Child, iti multumesc pentru prietenia de care dai dovada si colaborarea foarte serioasa. Fac mari eforturi sa pot tine pasul cu tine, si acest lucru ma bucura enorm.

  9. @ wyu: când tu spui că eşti rea, îmi vine să zâmbesc!:) Înţeleg partea cu săptămânile aglomerate, că nici la mine nu e mult altfel!
    Ce-i drept, mi-aş fi dorit să vorbim pe mess, însă se pare că nu ai ajuns demult acolo, pentru că solicitarea mea pentru listă e încă nerezolvată:)Asta, dacă ţi-am reţinut bine ID-ul! Dar, indiferent pe ce cale, dacă ai ceva grozav să îmi spui, cred că se va întâmpla!
    Despre telefonul meu, nu e nici o grabă! Şi eu cred că s-ar putea să fie alte motive pentru care Cineva de Sus ţi-a şoptit să îl "transmiţi mai departe"!;)

    Eu te sărut, şi aştept să vobim…când se va putea!

  10. Altmarius, şi eu îţi mulţumesc pentru prietenie şi colaborare! Dar, mă tem că în curând nu voi mai putea fi atât de "laborioasă", pentru că voi avea mai puţin timp!:)
    Voiam să îţi mai spun şi că îmi pare rău pentru neplăcerile pe care le-ai avut, ca să fii nevoit să recurgi la spam. Dar, până şi acest lucru dovedeşte că blogurile tale au audienţă, iar informaţiile chiar produc "fermentaţii"! Fără fermentaţie, nu iese vinul!:)
    O seară bună, şi multă forţă de muncă în continuare!

  11. A durat o veşnicie până am reuşit să postez ultimul comantariu! Încă o dată, scuze!


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

