Posted by: childagain | February 3, 2009

Un maestru

În sensul postării anterioare, despre adevăraţii şi falşii maeştri, redau aici un videoclip primit de curând de la o bună prietenă (mulţumesc, masterstil!), care vine parcă la momentul perfect pentru a exemplifica…ce înseamnă un maestru, cum vobeşte şi cum se comportă el!
Încă un amănunt: maeştrii adevăraţi nici nu se numesc pe sine "maeştri", şi nu cer recunoaşterea publicului. Ei doar transmit altora experienţele lor.
 
Neale Donald Walsch – Teama, Spaima şi Frica
 
 
Desigur, aş fi putut să redau şi alte înregistrări, cu părintele Galeriu, de exemplu, sau cu alţi nevoitori creştini. Însă m-am gândit să ofer un exemplu care să nu pară prea "subiectiv" sau "căutat preoţesc". Să fie înţeles şi de cei care aparţin altor religii!

Responses

  1. o fi da’ ROSTUL nostru (al celor care "discutam") este de ai influenta (chiar si fara sa vrem; mai ales…) pe ceilalti asa ca trebuie sa fim cu bagare de seama asupra ideilor noastre.

  2. Sunt de acord cu asta! Dar, in acest caz, parerea mea este cea pe care am spus-o.

  3. Omul are cap sa gandeasca cu el. Nimeni nu e obligat sa faca/zica/creada/citeasca ceea ce se scrie pe blogosfera.

  4. @pro: nu trebuie sa faci EXACT ce zice el. trebuie sa extragi informatia care ti se potriveste TIE. informatia care poate sa te ajute sa evoluezi ca fiinta. daca as fi facut exact cum zicea sensei Morihei Ueshiba, as fi fost considerat un nebun. am extras doar ceea ce pot aplica EU. fiecare informatie este filtrata de prisma ta mentala. nu tot ceea ce este folositor, este folositor tie

  5. Rose-Red, bine punctat! Un maestru, sau orice alt om, poate da doar indicatii generale, dar fiecare trebuie sa le aplice la conditiile concrete din viata lui.

  6. Diana, multumesc pentru prezenta ta constanta din ultimul timp, si ma bucur ca iti pot fi de folos spiritual. Nu sunt si eu decat un om, dar cred ca fiecare are ceva de spus celorlalti, din care sa poata invata.

  7. La nivelul profan nu este indicat absolut deloc să studiezi aceste aspecte ale fricii. Pe de altă parte domnul acesta este confuz, ba spune ceva bine, ba dă cu bâta în baltă apoi iar spune ceva bine şi din nou spune o mare prostie. Desigur că numai cine nu vorbeşte nu greşeşte. Însă există destule texte iniţiatice care nu conţin erori şi care pot fi aprofundate.

  8. Poate fi si un semn, nu zic nu!:) Dar de obicei, atunci cand e o informatie care "nu trebuie", sau pur si simplu, mai trebuie "lucrata", chiar nu pot posta deloc!
    Poate ca totusi trebuia sa las pe fiecare sa isi faca propria parere despre un maestru, ca sa nu influentez. Poate acesta a fost sensul "avertizarii"!

    Multumesc pentru atentie, pro, nu stiam ca imi urmaresti postarile!

  9. intial am fost tentat sa scriu asta:
    nu stiu cum dar mi-am pierdut timpul. timpul meu.
    apoi…
    nu; nu doar cu vizionarea clipului (asta nu se cade s-o spun desi am simtit-o doar pt faptul ca-mi poate folosi intr-o eventuala discutie); revin… mi-am pierdut timpul undeva prin jur si (altfel spus) nu-l gasesc, nu-mi gasesc timpul sa-mi spun parerea dar cand ma uit la cat am scris ma ingrozesc: cat timp am pierdut. poate va folosi cuiva.
    apoi vii tu si spui (o surpriza placuta mie’mi):
    "Poate ca totusi trebuia sa las pe fiecare sa isi faca propria parere despre un maestru, ca sa nu influentez. Poate acesta a fost sensul "avertizarii"!"
    .
    …daca cineva a inteles macar cât tine(lasand "superstitiile" deoparte), este deja foarte mult!
    parerea mea despre mesajul lui raman neschimbata. ceilalti sunt liberi in a alege alegerea.
    o zi buna!

  10. nu, nu… Dominant Nu!
    (poate d’asta n-a vrut nici clipul sa "intre"! nu te pune pe ganduri?!!!
    (glumesc; incerc…)

  11. Nu pot sa exprim prin cuvinte…
    Absolut magnific.

  12. Am încercat să postez videoclipul ca atare, dar blogul meu n-a vrut!:) I se strica formatul.
    Şi mie mi-a plăcut mult, şi am simţit că mi-a fost trimis exact la timp.

  13. Vezi, pro, fiecare ramane la parerea lui, determinata si de propria sa formatie, de educatia sa, de religia in care a crescut, s.a. Desigur ca mai sunt si din aceia care chiar nu au nici o parere, si pot fi usor influentati.
    Tot ce pot spune este faptul ca acest exemplu este sugestiv doar pntru mine, si ceilalti sunt liberi sa aleaga. Dealtfel,aproape toate parerile de pe acest blog sunt personale (asta nu inseamna ca sunt neaparat si gresite!:)), iar atunci cand am vorbit despre parerile unor personalitati sau sfinti, am specificat cui apartin.

  14. ok. atunci sa compensam…
    pe scurt, ca doar nu stiu ce va fi maine (desi stiu ce va fi poimaine): omul nostru vorbeste frumos (+ are parul alb) si ma refer exclusiv la clipul in cauza dar este rupt de lumea in care traiesti (in care traiesti TU; oricine ai fi tu, cititorule) incercand s-o defineasca dupa idealul lumii sale spirituale.
    in sihăstrie poate merge sa pui in practica ceva impresii de’ale lui dar in viata cotidiana esti pierdut si asta nu doar pt ca "maine nu ai sa mai fii" (ca sa-l citez). asta "nu doare". egocentrismul (chiar si al lui) este respingator si nu ma atrage. spun.

  15. Buna dupa amiaza
    Am primit si eu clipul cu pricina; la fel ca si cele de genul "trimite acest mesaj la 9 persoane si in urmatoarele 3 zile o sa ti se intample ceva minunat":)
    Cautam minuni peste tot in jurul nostru si, precum unor orbi eterni ne e frica sa le cautam exact acolo unde stau de o vesnicie. In inima.
    Cat despre maestri, si Petru era un mare "maestru" si nu a cantat cocosul decat de trei ori si…s-a reintors la stadiul de ucenic. Maestrul e unul singur, cel care s-a jertfit pentru noi.Restul sunt bieti invatacei.
    O’zzy buna sa ai.

  16. Interesant…am ramas fara cuvinte.
    Imi place ce scri si citesc cu foarte mare placere.

  17. :)) Ai zis-o, Rose-Red! E adevarat acest lucru, dar si pro are dreptate, in felul lui. Oamenii pot fi influentati. Insa, din punctul meu de vedere, consider ca nu le ofer, in ansamblu, o influenta proasta. Daca as crede asta, m-as opri!
    In alta ordine de idei, si eu citesc despre tot felul de idei zi de zi, dar nu inseamna ca ma influenteaza foarte tare!:)

  18. Pro, in sfarsit, am aflat si punctul tau de vedere! Eu iti spun ca aceste idei pot fi aplicate chiar si in viata de zi cu zi, nu doar in sihastrie. Desigur, nu poti intelege daca tie nu ti-a disparut inca frica de moarte, si daca nu poti intelege ce inseamna sa simti ca nu mai ai nevoie de nimic afara de ceea ce iti da Dumnezeu. Sunt lucruri care nu se pot intelege decat traindu-le!
    Acest om a trait o experienta spirituala intensa, care i-a schimbat viata. Eu inteleg acest lucru, pentru ca am avut si eu experietele mele, desi nu la aceeasi scara.
    Dar, cum spuneam, nu vreau sa impun un model. Pe el l-am simtit aproape, pentru ca si eu am o structura asemanatoare.

  19. Metalman, ai spus un mare adevar! Cel mai mare Maestru dintotdeauna a fost Iisus, apoi au urmat primii sai ucenici, apostolii.
    Insa, eu am vrut sa vorbesc despre maestri din zilele noastre, pentru ca se face o mare confuzie de termeni. Nici unul nu va putea fi la nivelul unui Iisus, sau al unui sfant, dar pot exista oameni intelepti, care au trait experiente spirituale intense. Acestia sunt maestrii de acum, ai vremurilor noastre mai putin eroice, dar tot maestri!
    Eu nu am primit acest videoclip "la gramada", ci ca pe un fel de dedicatie speciala de la o buna prietena, care ma cunoaste bine.

    Multumesc oricum pentru trecere, si pentru interes!

  20. eu nu spun ca nu se poate aplica chiar si in viata de zi zi, eliminand astfel Total EXEMPLELE/cazurile/accidentele dar "…cum spuneam, nu vreau sa impun un model" (ma ajuti, spunand tu). ar trebui sa-i spunem si Lui asta chiar daca este LIBER sa-si impartaseasca trairile/sentimentele.
    pacat ca la final a completat unul din lucrurile de retinut: "…cu toate ca e posibil sa gresesc si Eu!"

    …asta e de aplicat nu doar de retinut!

  21. Tocmai acest final m-a facut sa il indragesc si mai mult! El nu sustine ca ar detine "monopolul" adevarului, sunt doar lucrurile care i s-au revelat lui. E constient ca mai pot fi si alte realitati…
    Un maestru veritabil este smerit. El nu spune:"Daca nu faceti ca mine, sunteti slabi si prosti." El doar arata…

  22. Un bun prieten mi-a trimis aceasta chiar de la prima ora ,ma bucur citind o analizeza, comunicarea cu ceilalti ne va ajuta…. daca vrei mult mai mult (cum,de altfel,am primit un mesaj,pe care initial nu l-am inteles) intra pe comentarii,pe blogul meu si vei gasi.
    Cu aceeasi caldura in prag de seara !

  23. am spus:
    "pacat ca la final a completat unul din lucrurile de retinut: "…cu toate ca e posibil sa gresesc si Eu!"
    …a completat acest aspect si nu ca ar fi completat cu acest aspect!!!
    off.
    cand weblog o sa permita bolduirea si in comentarii o sa-mi fie mai usor sa vorbesc si in commuri.

  24. Brandusa, multumesc pentru vizita, si (din nou)convergenta de preocupari!Voi intra pe blogul tau acum, mai pe seara, pentru ca astazi a fost o zi plina, si nu am avut timp de mai nimic!:)
    Te imbratisez si eu, si o seara buna!

  25. Pro, eu nu ma leg de cuvinte! Conteaza intelesul de baza. Pentru mine, acea completare a fost tocmai unul dintre aspectele care mi-au placut. Si, ca si tine, presupun ca sunt multi care au retinut-o.
    Multumesc, oricum, ca ti-ai spus parerea, pentru ca numai din diversitatea opiniilor putem alege un adevar.

  26. Ştiu si eu ca există, Pasăre, şi poate chiar am citit câte ceva! Dar, ceea ce spune acest om este potrivit cu nivelul mediu de receptare. Mie nu mi s-a părut că ar spune prostii, dimpotrivă, tot ce spune are aplicabilitate practică.
    Desigur,se poate discuta afirmaţia că toate fricile duc la, sau derivă din frica de moarte. Pentru mine afirmaţia aceasta, în mod clar, nu prea e valabilă. Poate fi doar o experienţă personală a lui, însă sunt convinsă că pentru mulţi oameni se întâmplă la fel, aşa că are tot dreptul să spună asta.
    Oricum, impresia generală pe care o degajă este că ar fi un om care chiar a trăit ceea ce spune, şi nici nu are pretenţia că deţine singurul adevăr. Asta e ceea ce contează pentru mine.
    Mulţumesc oricum pentru păreri, e important de ştiut cum privesc oameni diferiţi aceleaşi afirmaţii.


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

my virtual playground

I'm a global citizen and I live what I love... being here is also being away from elsewhere…:-)

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

