Posted by: childagain | February 4, 2009

Medic de trei corpuri

 
 

Nu ştiu câtă lume a citit această uluitoare carte apărută la editura “Lotus” în 1993, şi care de atunci a mai fost şi reeditată, recent autoarea – Jeanine Fontaine – scriind şi o versiune îmbogăţită: “Medic de trei corpuri după 20 de ani”.
Este povestea unei doctoriţe franceze, crescută la şcoala “clasică” a medicinei, şi practicând una dintre cele mai dificile ramuri medicale – anestezie-terapie intensivă pe secţiile de chirurgie cardiovasculară – care, pe parcurs, descoperă că există şi un alt fel de medicină, aflat în strânsă legătură cu sufletul şi spiritul omului.

Începutul acestui adevărat traseu iniţiatic este motivat de boala mamei sale: un cancer recidivant, pe care ea încearcă să o vindece prin toate mijloacele posibile. Deşi  încercarea dă greş, mama sa murind, ultimele luni de viaţă i-au fost considerabil îmbunătăţite numai prin aportul unor mijloace terapeutice la auzul cărora medicina clasică “strâmbă din nas”. Doctoriţa studiază presopunctura şi auriculopunctura, astrologia medicală, sofrologia (o ramură nouă a terapiei, descoperită de un medic portughez, care constă în utilizarea valenţelor şi inflexiunilor vocii umane în determinarea schimbării frecvenţei de vibraţie a ţesuturilor). După cum se exprimă doctoriţa, “corpul medical nu înţelege nimic, practică autosatisfacţia şi se acoperă de titluri şi medalii”. Aceste cuvinte, venite din partea unei studente eminente, şi mai târziu, a unui medic extrem de devotat şi conştiincios, înseamnă mult!

Dar, acesta nu a fost decât începutul! Iniţierea în adevărata medicină începe în Filipine, în ashramul unui mare vindecător – Tony Agpaoa – care practică şi chirurgia psihică. Drumul e lung şi anevoios, greu mai ales datorită necesităţii renunţării la toate clişeele de gândire anterioare, însă ea se dovedeşte, din nou, o “elevă silitoare”. Având ea-însăşi capacităţi de vindecare energetică, pe care mentorul său o ajută să le dezvolte, începe să practice o cu totul altă medicină. “Imaginea lumii” se răstoarnă, însă într-un mod benefic!

Dar, cea mai importantă descoperire a fost, pe lângă cea a unor noi şi uluitoare metode trepeutice, chiar descoperirea de Sine! Ea a înţeles că medicina nu este doar “o profesie”, şi bolile nu sunt doar “dereglări ale homeostaziei organismului”. Totul are rădăcini mult mai profunde, în spiritul şi sufletul omului, iar descoperirea cauzelor bolilor, şi eventuala lor vindecare (atât cât îi stă omului în putere, desigur!) este echivalentă cu un drum spre Sinele fiecăruia, spre deplina sa realizare, spre Dumnezeu. 

“În bolile dumneavoastră sunt cuprinse spaimele şi suferinţele sufletului”.

“Fiţi mai toleranţi cu aproapele vostru, şi daţi astfel exemplul unei vieţi în deplină armonie cu legile divine şi naturale.”

“Trebuie să fim foarte deschişi şi receptivi la venirea lui Dumnezeu în sufletul nostru, pentru a ne trezi noi-înşine la adevărul interior, la conştiinţa interioară.”

“Învăţătura nu este niciodată ceea ce ne aşteptăm să fie.”
Minunat traseu iniţiatic al unei femei contemporane, care a ales să ţină ochii deschişi, indiferent dacă acest lucru ar fi costat-o “bunul renume social” sau “reputaţia profesională”! Sugestivă mi se pare şi această frază a sa, care pare să rezume întregul său crez:

“Pentru a obţine armonia, în fiecare clipă, trebuie luate în considerare cele trei corpuri. Medicina clasică, medicina energetică şi iniţierea merg mână în mână.”

De prisos  să mai spun că părerea mea este că această carte (şi desigur, continuările ei: “Medicina corpului energetic” şi “Cele trei corpuri, cele trei lumi”), alături de cărţile lui Serghei Lazarev (despre care am vorbit), nu ar trebui să lipsească din biblioteca nici unui medic conştient de rolul său în societate, şi în Univers.

Şi, ca să rămân în spiritul acestei minunate cărţi, închei printr-o rugăciune-invocare a mentorului său, Tony Agpaoa, practicată concomitent cu terapiile:

“Îţi mulţumesc, o, Stăpâne, că sunt alcătuit în mod minunat, cu respect, după chipul Tău!”


Responses

  1. Cred ca "Lotus" a fost prima editura din Romania, care a publicat lucrari fundamentale din mistica indiana, intr-un mod organizat si stiintific. Mai putin atragatoare grafic (au aparut in anii 1992-1995), ele au creat un curent favorabil receptarii si altor spiritualitati; atit prin lucrari originale, cit si prin lucrarile unor reputati indologi. Pacat ca aceasta editura a disparut.

  2. Sincer, medicii(unii dintre ei) prin studiu, au descoperit ca anumite functii, procese, nu pot functiona numai cu metodele conventinale.
    Din pacate, majoritatea sunt aroganti….
    Am sa revin mai tarziu cu un comentariu mai pe larg asupra aceste teme.

  3. Dupa cum am promis, revin cu un comentariu.
    Exista foarte multe modalitati neconventionale de a trata un pacient. Dar majoritatea medicilor isi bat joc de acestea. Din aroganta, poate chiar din invidie. Desi majoritatea chiar functioneaza, nu sunt recunoscute. Doar prin eforturi supra-omenesti, cineva reuseste sa convinga in legalizarea unei metode.
    Asa a patit un Reikist, prieten de familie. A fost hulit, jignit, etc. de toti doctorii, care pretindeau ca este un sarlatan. Pana in momentul in care ruda unui doctor s-a inbolnavit. Doctorul in cauza a apelat la toate modalitatile cunoscute(de el) pentru a salva acea viata. Dar a esuat. Intr-un sfarsit, a apelat la acest distins domn, care intr-o luna a pus pe picioare un bolnav cu cardiopatie ischemica, avand prostata marita si ficatul in proportie de 30% afectat. Mai pe scurt, acest pacient trebuia sa moara, lipsind posibilitatea operatiei.(>60% sanse sa moara pe masa de operatie din cauza complicatiilor la ficat si prostata, sa nu mai vb ca >40% sanse sa moara de la anestezie). Dupa acest episod, acest domn a devenit subit centrul atentiei.
    Ceea ce ma supara incredibil de mult, este faptul ca s-a asteptat pana in acel moment.
    Adica este absurd atunci cand o persoana sa aibe darul de a ajuta, sa refuzi.
    Pe langa reiki, mai exista alte tehnici de vindecare, care, din pacate, sunt vazute foarte prost de majoritatea oamenilor…

  4. Rose-Red, ceea ce spui nu mă surprinde! Am practicat şi eu Reiki un timp, chiar am ajuns la un oarecare grad, apoi am renunţat, pentru că am înţeles (printr-o revelaţie extraordinară) că "ideologia" sa nu concorda cu cea creştină. Mă refer la gradele mari, care fac şi alte lucruri, nu numai energizări.Şi, sunt şi alte lucruri care nu concordă cu o practică "naturală" şi benefică, cum ar fi preţul cursurilor, şi, de ce nu, şi al terapiilor!
    Dar, ceea ce voiam să spun este că energizările ca atare sunt benefice, şi chiar şi eu am avut unele rezultate. Din acest punct de vedere, recomand celor doritori să facă gradele mici, I-II, dar nu mai mult. Ştiu că pot ajuta mult pacienţilor, mai ales în combinaţie cu rugăciunea, şi o hrană naturală.
    În schimb, recomand fără rezerve acupunctura, presopunctura şi reflexoterapia (şi aceasta din urmă am practicat). Toate aceste practici nu pot fi decât benefice. Dar, tot în combinaţie cu rugăciunea, şi cu schimbarea stilului de viaţă, şi chiar a modului de gândire al pacientului! În primul rând, el trebuie să înveţe să ierte, şi să accepte lucrurile dureroase din viaţa sa. Adică, exact ceea ce îi spune şi preotul!
    Pe această temă s-ar putea discuta ore în şir, dar eu am vrut doar să atrag atenţia asupra unor ramuri pe care orice medic ar trebui să le cunoască. Iar cei tineri, chiar au început să se intereseze din ce în ce mai mult de ele!

    Îţi mulţumesc şi ţie pentru interes! Cred că vei fi un medic "neconvenţional"!

  5. Altmarius, nu ştiam că această editură a dispărut! Am o colecţie frumoasă de cărţi care îi aparţin, şi toate îmi sunt foarte dragi. Şi, nu sunt numai din spiritualitatea indiană! Pot aminti, de exemplu, "Marii iniţiaţi" de Ed.Schure, care pentru mine a însemnat o revelaţie în prima tinereţe!
    Mă bucur oricum că a rămas în amintirea iubitorilor de cărţi, şi de spiritualitate.

    Însă, am văzut pe net că această carte a Janinei Fontaine a fost reeditată la editura "Dharana".

  6. E o carte fascinantă, şi merită citită! Iar astăzi, tot mai mulţi medici, în special dintre cei tineri, adoptă şi practica medicinilor zise "complementare". În Rusia, există bioenergeticieni care lucrează în tandem cu doctorii, în spitalele mari.
    Însă, nici lucrul acesta n-ar trebui făcut oricum, ci doar cu o pregătire spirituală şi rugăciune. Altfel, nici bioenergia nu mai e benefică, aşa cum susţine Biserica.

  7. am vazut ca ai mentionat la un anumit moment dat sofrologia. fascinant domeniu. chiar am facut o pasiune pentru el odata demult, pe vremea cand inca eram mic. (de statura🙂 )
    reiki inca nu am avut placerea sa practic, dar am incercat multe altfe minuni. vreau sa zic ca ayurveda (medicina traditionala indiana) de exemplu, dar si acupunctura si punctele ei au reusit sa imi atraga atentia de asemenea o vreme. sunt multe metode no-conventionale destul de eficiente, si nu as vrea sa uit nici de homeopatie, care e destul de simpla, dar nu simplista.
    pacat ca noi, oamenii, avem darul de a ne complica atat de mult existenta.

  8. Sofrologia a pomenit-o doctoriţa respectivă în cartea ei, eu nu ştiu mai multe despre ea.
    Ayurveda mă chinui să o "asimilez" acum, din nişte cursuri tipărite pentru care am cam zece minute pe zi la dispoziţie, şi nici atât!:) Dar oricum, e mai bine decât nimic!:)
    Restul, reiki şi reflexoterapie am practicat, chiar cu rezultate surprinzătoare pentru o jumătate-profesionistă!:) Dar acum, nu mai am timp decât de meserie, strict…din păcate!
    Homeopatia e o ştiinţă complexă, ca şi Ayurveda, şi necesită timp şi bani pentru asimilare! (Sunt unele cursuri de doi ani!)
    Părerea mea este că sunt o fericită că am reuşit să fac unele chestii când încă mai puteam!:)

    Mă bucur pentru interesul tău, dar nu mă miră! "Alchimiştii" în formare trebuie să studieze şi ştiinţele mai "practice"!

  9. poate cineva sa imi imprumute cartea – MEDIC DE 3 CORPURI – DUPA 20 DE ANI? Am citit primul volum, insa cartea asta o caut si nu o gasesc. Multumesc anticipat – oanafodor@gmail.com

    • Oana, din pacate nu am decat primul si al doilea volum: “Cele 3 corpuri, cele 3 lumii”. Daca te intereseaza, mai vorbim, dar sa imi spui repede, pentru ca eu stau in tara doar o luna din doua, si plec in ultima saptamana din ianuarie.

      • da, ma intereseaza – eu am citit si am doar Medic de 3 corpuri – cred ca e prima carte sin seria cu 3 corpuri – apoi a aparut Medic de 3 corpuri – dupa 20 de ani – nu stiu daca sunt 2 volume sau doar unul , dar ma intereseaza – iti las un telefon si vb – 0726372169 – multumesc


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

my virtual playground

I'm a global citizen and I live what I love... being here is also being away from elsewhere…:-)

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

