Posted by: childagain | February 22, 2009

Aforisme (V)

Şi iată, din nou câteva aforisme de Vasile Ghica, având ca tematică Idealul şi Miturile. Mie mi-au plăcut!

Angels glitters

“Ajungi la măduvă dacă învingi osul.”
“Nu victoria urcă pe podiumul istoriei, ci ideea pentru care s-a dat lupta.”
“Leagă-ţi speranţele de un car. Fie el şi cel Mic.”
“Filosofii nu au răspuns mulţumitor nici la întrebările copiilor.”
“Aş fi vrut să salvez din copilul de altădată cel puţin semnul întrebării.”
“Când te minunezi toată viaţa, nu mai ai şansa să rămâi copil. Devii savant.”
 

“Primii ţăruşi ai cunoaşterii au fost înfipţi în mitologie.”
“După ce ne-am făcut stagiul pe pământ, nu ne mai poate speria nimeni cu iadul”.
“Oare primii oameni au fost alungaţi din paradis, sau n-au mai putut rezista ei?”
“Sisif – marca unei speranţe incurabile.”
“Meşterul Manole s-a angajat să ridice o nouă mânăstire. Dar de unde altă Ană?”
“Nu va împotmoliţi în legende! E suficient tâlcul lor.”
“Care Tezeu? De la intrarea, sau de la ieşirea din labirint?”
“Raiul nu poate fi proptit pe întrebări.”
“Odiseea nu a fost scrisă pe nisip, ci în eter.”
 
Şi, iată şi o melodie, exact pe tema visurilor şi idealurilor, care pe mine mă “îmbolnăveşte”, pur şi simplu!
 
Dream a Dream – Charlotte Church
 
|
Track details
|
eSnips Social DNA

Responses

  1. idealurile ramin acele valori etalon la care s-ar putea ajunge daca nu am fi dependenti de instabilitatea materiei si a materialului uman. Miturile sut proiectiile in istorie ale idealurilor spre care s-a aspirat din care au ramas experienta folosita si valorile morale dobindite.

  2. Aforismele, un aisberg al gindirii.

  3. Ia uite ce definiţii adecvate! Eu nu m-am gândit la ele, dar luate aşa, chiar există o legătură clară între cele două noţiuni.
    Cumva, şi eu mă gândisem că miturile ar fi acele idealuri "stabilizate", şi încadrate într-o formă finală. În acest sens, pot exista şi mituri istorice ale umanităţii, dar şi mituri personale. Jung a vorbit despre chestia asta, despre simbolurile şi mitologia subconştientului. E o temă foarte vastă!

    Mulţumesc pentru clarificări, şi o duminică foarte frumoasă!

  4. " prezentul se desfasoara in timp ce iti planuiesti viitorul " -john lennon🙂
    ma gandeam ca se asorteaza cu insemnarea ta🙂
    imi plac alea unde e vorba de mitologie !
    intre noi fie vorba nu mi-a placut niciodata tezeu ;mie mi se pare calauzit doar de visuri de marire si nu cred ca este ceva pre/post labirint ! parerea mea :)))
    numai bine !

  5. Cred că aforismul ăsta voia să spună altceva: Tezeu "dinainte de labirint" este omul care nu a trecut încă prin încercări, care nu "şi-a ars aripile", şi nu a dăruit încă nimic. Iar Tezeu "cel de după labirint" ar fi omul îmbogăţit cu experienţa vieţii. Deşi e acelaşi Tezeu, în alt sens, nu este!

    Frumos gândul lui John Lennon! Aşa e, unii oameni refuză să vadă prezentul privind prea atent înspre viitor! În acest sens, o carte deosebită este "Puterea prezentului" de Eckhardt Tolle.

    Mulţumesc pentru gânduri, şi numai bine şi ţie!

  6. Iată un nou aforism!:)


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

