Posted by: childagain | February 28, 2009

Pildă dinaintea postului

A fost odată un discipol care a hotărât să îşi afle desăvârşirea în locul cel mai greu cu putinţă: în mijlocul lumii. A mers el într-o cetate, şi şi-a clădit o casă frumoasă, încât toţi oamenii din oraş o admirau. Viaţa lui era bună, şi dedicată celorlalţi, iar prietenii şi belşugul nu-l părăseau. Dar, de la un timp, a găsit o pricină de tulburare între oameni, şi a început a suferi. Belşugul şi preţuirea celorlalţi nu mai aveau valoare pentru el, din pricina tulburării şi suferinţei provocate de anumiţi oameni. În cele din urmă, a luat o hotărâre radicală: şi-a ars casa, pentru a nu mai fi tentat să se întoarcă, şi să sufere din nou, şi a părăsit cetatea.
Un timp, a stat retras în pădure. Apoi, după ce zgomotul lumii s-a mai atenuat în sufletul său, a căutat o altă cetate, unde a clădit o casă la fel de frumoasă. Din nou, casa lui era admirată, şi avea mulţi prieteni. Dar, după un timp…a apărut aceeaşi pricină de tulburare! Discipolul era uimit şi dezamăgit de sine, întrucât credea că şi-a însuşit deja nişte învăţături. Totuşi, întrucât pricina persista, oscila între hotărârea de a-şi arde din nou casa, sau doar de a o părăsi, şi a pleca din nou în lume.
În această stare de nefericire, l-a vizitat Maestrul său.
-Ştiu ce vrei să faci, i-a spus el. Dar, gândeşte-te mai bine! Atunci când ai schimbat cetatea, ai crezut că vei avea linişte, şi totuşi n-a fost aşa. Ce te face să crezi că în altă parte va fi mai bine?
– Poate nu voi mai suferi tulburare! Poate voi găsi condiţiile necesare creşterii mele.
-Nu te-ai gândit că tocmai acea tuburare ţi-a oferit condiţia să creşti? Eşti dezamăgit de tine, şi te judeci aspru, pentru că mai ai încă mult orgoliu. Credeai că eşti mai aproape de desăvârşire, dar o pricină obişnuită a reuşit să te îndepărteze de drum! Şi, nu numai o dată! Concluzia care se impune este că pricina tulburării este în tine. Oriunde vei merge, vei duce cu tine şi posibilitatea de a suferi din nou.
-Şi atunci, ce pot face, Maestre?
-Să rămâi pe loc, şi să cauţi să lucrezi asupra ta, lăsându-i pe ceilalţi oameni. Ei sunt fie oglinzi, fie mijloace de îndreptare! Atunci când vei găsi în interior atitudinea justă, vei vedea că nimeni nu va mai putea să te tulbure.
-Voi fi, adică, cu totul lipsit de emoţii?
-Nicidecum, zâmbi Maestrul, numai că vei şti să le păstrezi numai pe cele potrivite momentului.
Omul care nu îşi recunoaşte slăbiciunile, şi crede că prin schimbarea locului îşi va afla liniştea, se aseamănă unuia care duce în spate o desagă cu cărbuni aprinşi. În orice loc va merge, tot va izbucni focul, dacă va găsi material prielnic. Şi, de obicei, materialul se găseşte…

Responses

  1. si cine te-a inspirat in postarea asta?

  2. @Child – primesc cu multa bucurie astfel de "cutii" si sper la randul meu sa pot sa le ofer si altora…

  3. mult adevar in spusele tale…e genul de pilde cu care pot sa imi incep ziua😀

  4. Mă bucur că ţi-a plăcut! Adevărul îl văd numai cei care au trăit pilda!:)

  5. O pilda foarte frumoasa!

    Multumim!

  6. In cele mai multe cazuri ne judecam prea aspru. Poate fata de ceilalti suntem indulgenti dar cu noi insine arareori…
    O zi minunata iti doresc

  7. @ wyu, nu ştiu dacă mă crezi, dar eu-însămi sunt, de multe ori, propria-mi sursă de inspiraţie!:)În general, scriu despre lucruri pe care le-am trăti, şi le-am "încorporat"!
    Te sărut, şi vezi ce faci cu primăvara!:)

    @ Mulţumesc şi eu de vizită, bnegativ, ştiu că ţie îţi plac pildele!

    @ James, numai un prieten bun ne poate judeca mai blând decât o facem noi-înşine! Mulţumesc pentru gânduri, şi îţi doresc şi eu o zi cât mai însorită!

  8. O pilda plina de intelepciune…
    Eu vin aici cu o povestioara, descoperita azi, in cautarile mele pentru alte subiecte:

    Povestire despre suflet

    Povestea spune că în urmă cu un număr de ani un om şi-a pedepsit fetiţa în vârstă de 5 ani pentru că a risipit o hârtie aurie de împachetat foarte scumpă. Omul stătea rău cu banii şi deveni şi mai supărat când a văzut că fetiţa a folosit hârtia respectivă ca să decoreze o cutie şi să o pună sub bradul de Crăciun. Cu toate acestea, fetiţa a adus tatălui ei cadoul în dimineaţa următoare spunând: "Acesta este pentru tine, tăticule". Tatăl a fost ruşinat de reacţia lui furioasă de cu o zi în urmă, dar supărarea lui se arătă din nou când a văzut că, de fapt, cutia era goală. El i-a spus pe un ton răspicat: "Nu ştiai, domnişoară, că atunci când dai un cadou cuiva, trebuie să pui ceva ăn el?" Fetiţa s-a uitat în sus spre tatăl său, cu lacrimi în ochi, şi a zis: "Tăticule, cutia nu este goală. Am suflat în ea atâtea săruturi până când s-a umplut." Tatăl a rămas perplex. S-a pus în genunchi şi şi-a îmbrăţişat fetiţa şi a rugat-o să-l ierte pentru supărarea lui fără rost. La scurt timp după aceasta, micuţa fetiţă a murit într-un accident şi se spune că tatăl ei a ţinut acea cutie aurie alături de patul său tot restul vieţii sale. Şi de câte ori a fost descurajat sau a avut de trecut peste situaţii dificile, deschidea cutia şi lua un sărut imaginar şi îşi amintea de dragostea care a pus-o fetiţa acolo. Într-un adevărat sens, fiecare dintre noi, ca şi oameni, primim o cutie aurie cu dragoste necondiţionată şi săruturi de la copiii noştri, de la familie, de la prieteni. Nu putem avea altceva mai preţios decât asta. Copiii, familia, prietenii sunt ca îngerii care te ridică pe picioarele tale ca atunci când ai probleme să-ţi aduci aminte tu însuţi să zbori.

  9. 1 ch4, pilda ta e minunată! O auzisem mai demult, dar nu atât de complet. Şi, parcă altfel o privesc acum, în continuarea poveştii mele!
    Din păcate, mulţi reacţionăm, cel puţin într-un prim moment, ca acel tată, şi mult mai puţini în felul fetiţei. Totuşi, fiecare om cred că are ocazia să "parcurgă" ambele roluri în cursul unei vieţi…Tocmai ca să le înţeleagă semnificaţia, şi să poată privi şi "de pe celălalt versant"!
    Mulţumesc pentru vizită, şi pentru pildă! Îţi doresc să ai parte numai de "cutii pline"!

  10. http://tolle.t35.com/index.html
    -o adresa ce poate interesa
    -multumesc de trecere.

  11. Mulţumesc, am salvat-o în calculator! O zi bună şi ţie!

  12. M-am gandit si eu ca tu trebuie sa fii, toti fugim prima oara…

  13. Abia după ce am scris, mi-am dat seama că nu sunt numai eu…:)


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

my virtual playground

I'm a global citizen and I live what I love... being here is also being away from elsewhere…:-)

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

