Posted by: childagain | March 29, 2009

Din cuvintele păr. Stăniloae

Fiind o frumoasă zi de duminică, m-am gândit să amintesc aici cuvintele unui mare păstor de suflete: păr. Dumitru Stăniloae, care rămân întotdeauna actuale. Ele pot fi privite şi ca sfaturi dăruite nouă, păcătoşilor, de  către un duhovnic inimos. Iată doar câteva dintre ele:

“Toate lucrurile sunt deosebite, dar sunt şi împreunate. Pot spune prin raţiune ceea ce este deosebit în lucruri, dar nu pot spune şi ceea ce le leagă. Peste tot este taină.”

“Vezi, asta-i marea taină a lui Dumnezeu. El nu se impune într-un mod silit, presant. Dumnezeu se lasă cumva şi căutat. Te lasă să-L şi gândeşti.”

“De îndată ce te lasă rugăciunile, intră grijile, neliniştea. Ba mă interesez de una, ba de alta, se naşte frica că nu mi se-mplineşte cutare lucru […] Pe când, dacă eşti în rugăciune, eşti în linişte.”

“Păcatul nu poate fi în afara relaţiei cu alţii. Sunt păcătos pentru că relaţia mea cu ceilalţi nu este cum trebuie. […] Şi nici relaţia cu Dumnezeu, deopotrivă.”

“Suntem apropiaţi de alţii pentru că suntem transparenţi; Îl vedem pe Dumnezeu prin ei.  Cu cât sunt mai credincios, cu atât Îl văd pe Hristos mai mult în ceilalţi.”

“Nu putem epuiza taina. Ambiţia de a o epuiza este o ambiţie proastă.”

“Zâmbetul este o lumină. Şi eu zâmbesc. Şi asta este o lumină.”

“Omul judecă prea intelectual, fără să ţină seama de puterea Duhului care ni s-a dat prin Hristos.”

“Avem optimism pentru că suntem încă foarte creştini.”

“Nu trebuie să anulăm lumea, căci este făcută de Dumnezeu, ci trebuie să vedem transparenţa ei.”


Responses

  1. Imi cer scuze, sunt anuntata ca am comentarii, dar eu nu vad nimic!:) Atunci cand voi vedea, desigur, voi raspunde.

  2. la mn e si mai grav si ce am scris p blog a disparut ca prin minune!…

  3. Si eu am avut surprize… weblogul intotdeauna face minuni.

  4. În primul rând, mă bucur că acum pot vedea comentariile! Pentru asta mulţumesc weblogului! Apoi, vă mulţumesc tuturor pentru vizte, şi pentru urările la care nu m-am aşteptat!
    Să o iau pe rând:

    @ nervblood: mă bucur că te-ai recunoscut în aceste cuvinte ale părintelui. Şi eu le-am simţit aproape, de aceea le-am pus la vedere.
    Din câte văd, prin această părticică de ocean weblog trec numai "curente" asemănătoare!:)

    @ unicornule, am apucat să citesc răspunsul de pe blogul tău, şi îţi mulţumesc încă o dată pentru urări! Noi, sărbătoritele, trebuie să ne ţinem aproape!:) Te sărut!

  5. Cred că au dispărut şi comenturile mele. De dimineaţă văzusem trei, acum, nici unul! Hocus-pocus!:)
    Scuze, cred că unul era de la tine, am văzut pe mail, dar nu am ajuns să îl citesc!

  6. weblog e mare magician se pricepe de minune sa faca kestii sa dispara…!tre’ sa scriu despre asta ironic..poate s remediaza ceva..
    nu-i bai…

  7. Până acum câteva ore aveam vreo 10 comentarii. Am şi răspuns. Acum…pauză!
    Dar, comentariile să zicem că acceptăm să se joace cu noi de-a bau-bau, însă cu postările e mai mare râsul!
    Din câte observ, nici o postare nouă, de astăzi, inlcusiv a mea, nu e vizibilă. Le-a păpat…bau-bau weblog!:)

  8. doar cuvintele astea raman, in timp ce va jucati de-a bau-baul:) stai ca apare ultima postare, o zarii doar in titlu
    eu postez dupa sase comentarii cine stie unde ajung
    e marti sau miercuri?

    O seara buna! magicieni mici

  9. La urma-urmei, dragă masterstil, ce mai contează dacă e marţi sau miercuri?:) Timpul oricum e relativ!:)Oricum, mă bucur că ziua asta, oricare ar fi ea, te-a adus aici!:)

    Şi, o mică erată: nu noi suntem magicienii (păcatele noastre!:)), ci Marele nostru Maestru weblog. Acum, să nu fim ironici, chiar ştim că are probleme, şi când are el,avem şi noi!:)

    Te îmbrăţişez!

  10. "Vezi, asta-i marea taină a lui Dumnezeu. El nu se impune într-un mod silit, presant. Dumnezeu se lasă cumva şi căutat. Te lasă să-L şi gândeşti."

    aceste cuvinte ma definesc in calitatea mea de crestin….iti ms child….pt aceste cuvinte frumoase…

  11. Buna dimineata child,ieri am citit ambele tale postari- de suflet !
    Mi-au redat sentimentele bune,de care aveam atata nevoie si pentru toate acestea ,chiar daca ma repet,ati multumesc !
    O saptamana cat mai buna !

  12. 🙂 am venit si io la tine sa-ti urez cu drag toate cele bune, hai La multi ani!
    ps
    commentu’ tau a disparut si nu eram sigura ca l-ai prins pe al meu in reply, ca si ala s-a pierdut in ceata!
    ma mir ca mai suntem noi pe aici :))

  13. LA MULTI ANI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Numai vise implinite ,lumina si iubire !

    Cu mult drag :



  14. Si daca tot se vad mesajele …continui urarea – pentru tine melodia mea preferata :


  15. MULŢI ANI TRĂIASCĂ,
    MULŢI ANI TRĂIASCĂ,
    LAAAAAAA MUUUUUUUULŢI AAAAAAAANI !!!
    Childuţul nostru drag, ia de-aici:











    Deocamdată… (!)

  16. Astazi …totul pentru tine (sa-ti cante EL) :



  17. Si fericitare !
    Noroc ! Aud clinchet de pahare !

    http://img446.imageshack.us/img446/84/mare1999re8.jpg

  18. @ brânduşa, chiar m-ai emoţionat! Pe lângă faptul că îţi place Stăniloae, nu-mi închipuiam că vei observa un eveniment atât de puţin important pentru naţiune!:)
    Îţi mulţumesc din suflet pentru urări, şi pentru melodiile superbe! Nu mă mai satur ascultându-le!

    @ Dinu, şi tu m-ai emoţionat, pentru că nu ştiam dacă mai ţine minte cineva această dată! Oricum, nu era bai nici dacă se uita, că nu sunt eu chiar regina Elisabeta a II a, să o ştie toată lumea!:)
    Mulţumeesc pentru toate cadourile, pe care le voi asculta în linişte diseară, după ce termin toate treburile!
    Şi…să ne revedem mai tineri cu un an!:) (Ai vrea tu, lele, zise Timpul, dar vrabia mălai visează!:))


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

my virtual playground

I'm a global citizen and I live what I love... being here is also being away from elsewhere…:-)

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

