Posted by: childagain | April 14, 2009

Poveste oarecare despre oameni, flori şi alte lucruri

Doi oameni mergeau împreună pe un drum. Fiecare avea asupra sa câteva bagaje corespunzătoare necesităţilor sale. Unul dintre ei avea mai multă hrană, iar celălalt, nu chiar atât de multă, în schimb, ducea cu el o floare frumoasă într-un ghiveci. La popasuri, cei doi împărţeau alimentele, iar cel cu floarea i-o dăruia şi celuilalt preţ de câteva clipe, pentru a o mirosi.
Au mers ei aşa o bună bucată de vreme. La un moment dat, alimentele au ajuns pe sfârşite. Atunci, cel cu floarea a început să se gândească: “Tovarăşul meu a avut mai multe alimente, şi le-a împărţit cu mine. Nu cumva, când se vor sfârşi de tot, îmi va cere floarea în schimb?” Cel fără floare gândea şi el: “Alimentele mele sunt acum pe sfârşite. Nu îmi pare rău că le-am împărţit, deşi eu am primit în schimb doar mirosul florii. Totuşi, ar fi bine dacă aş găsi şi eu o floare pentru mine, întrucât ştiu că nu o pot cere pe a tovarăşului meu.”
Între timp, cel cu alimentele reuşi să mai găsească pe drum nişte fructe, şi câţiva oameni buni îi dăruiră nişte pâini. Aceasta era însuşirea lui: cum-necum, reuşea să facă rost de mâncare.  La un moment dat, găsi pe marginea drumului şi o floare micuţă. Nu era chiar atât de frumoasă ca a tovarăşului său, dar la urma-urmei, nici el nu era pretenţios.
Credea că tovarăşul său va fi mulţumit acum, că nu mai exista nici un pericol de a-i cere floarea. Însă, acesta nu păru deloc mulţumit! De fapt, în sinea sa îi părea rău că şi-a determinat tovarăşul să găsească o floare atât de mică şi nepotrivită. Şi, îi oferi în continuare să o miroasă pe a sa.
La următorul popas, cel cu floarea se duse o clipă pe malul unui râu pentru a o uda. Când se întoarse, îşi văzu tovarăşul alături de alţi câţiva călători, împărţind voioşi alimentele. Acesta îi făcu semn cu bucurie, crezând că li se va alătura. Însă, el preferă să plece. I se păru că tovarăşul său nu îi mai preţuia atât de mult tovărăşia. Mai ales că nu-i dăduse floarea…Şi atunci, hotărâ să dăruiască şi el floarea spre a o mirosi mai multor oameni.
Trecu un timp, şi fiecare îşi urmă acum drumul pe cont propriu. Cel fără floare, se simţea nedreptăţit. El nu voise decât să petreacă împreună cu câţiva prieteni. Când îl invitase pe tovarăşul său, nici nu se gândise măcar să îi ceară ceva în schimb. Pe de altă parte, faptul că petrecuse câteva momente de veselie alături de alţi prieteni, nu i se păruse că l-ar fi îndepărtat de tovarăşul său.
Cel cu floarea se simţea şi el nedreptăţit, având impresia că tovarăşul său petrecuse împreună cu alţi oameni pentru că nu îl crezuse pe el suficient de generos. Sau, că se săturase să împartă alimentele numai cu el.
În cele din urmă, o pasăre care stătuse pe margine drumului, şi urmărise totul, le strigă:
“Ce proşti sunteţi voi, oamenii, că vă supăraţi din motive de nimic! Ştiţi ce v-ar trebui? V-ar trebui o mare furtună, care să vă lase goi de tot – fără haine, fără alimente, şi fără flori. Atunci, fiind nevoiţi să vă ocupaţi de nevoile urgente, nu aţi mai avea timp să vă gândiţi la prostii. Dealtfel, am auzit că a mai fost cândva o furtună ca asta, care a înnecat tot pământul. Se povesteşte din moşi-strămoşii mei…”
“Ba, eu cred că ar trebui doar să-i sperie cineva cu o furtună! spuse şi un arici. Efectul ar fi acelaşi, şi în plus, n-ar mai trebui să se distrugă lumea asta frumoasă, care pentru noi e destul de bună. Noi găsim din belşug şi flori, şi alimente, şi nu ne supărăm să le împărţim unii cu alţii.”
Ecoul vorbelor lor pluti o vreme deasupra drumului. E posibil să îl fi auzit şi cei doi, cine ştie?

Responses

  1. De la aparitia lor pe pamint si pina in prezent oamenii au cunoscut si li s-a inoculat in gind notiunea de evolutie si imbunatatirea conditiilor de viata.Darwin ne-a convins citeva gineratii in continuare ca suntem pe o treapta superioara a regnului animal,deci ni se cuvin conditii de trai mult mai bune.Citeva eminente cenusii care au revolutionat tehnica folosita de oameni,ne-au convins cu desavirsire ca inca trebuie sa mai beneficiem de mult mai multe conforturi sporite de viata.

  2. Ma bucur daca te-am bucurat! Povestile mele sunt una cu mine, draga Brandusa, sau, mai bine-zis, imi vin in continuare!:)
    Te sarut, si o saptamana frumoasa!

  3. Ai picurat in mintea mea,multitudinea gandurilor bune,bucuria de a trai si de a simti.
    Tu,chiar stii sa scrii povesti cu talc!
    Cu caldura !

  4. Stiu ca tie iti plac povestile, Elza! Si tu stii unele frumoase.

    Asa e, e cea mai frumoasa floare!:)

  5. frumoasa poveste…
    sufletul e cea mai frumoasa floare…🙂

  6. child e facuta de u..?
    dak da felicitari…ai rostit un mare adevar..;)
    mi-o placut atat de tare…

    cateodata gandurile ucid speranta, visul, prietenia ,frumosul…dar alta data iti aduce iubirea, iti da putere, te face sa constientizezi fericirea….

    qm facem mai gandim nu?…ce dak mai si pierdem ! ca sa castigam tre’ sa riscam….

  7. nervblood, toate poveştile de aici sunt făcute de omuleţii din mintea mea!:) Mă bucur că ţi-a plăcut, pentru că toate reflectă situaţii posibil reale.
    Aşa e, gândurile pot ucide lucruri importante, dar mai ales interpretările. Interpretările, sau presupunerile, sunt "arma secretă" a Suspiciunii, care e un fenomen ucigaş!:)
    Să nu mai gândim? Nu cred că e posibil! Eu zic doar să combinăm gândirea cu intuiţia. Sau, să lăsăm locul doar acesteia din urmă…

    Mulţumesc de vizită, şi mă bucur că povestea mea ţi-a fost de folos!

  8. De acord cu importanta solidaritatii intre oameni;in final insa va conta ceea ce a acumulat fiecare.Asta ne spune daca am inteles bine si pilda celor zece fecioare.
    Cu stima,
    R.Dan.

  9. Aveti dreptate, d-le Daniel, asta am incercat sa spun si eu! Conteaza ceea ce acumuleaza fiecare, dar si felul cum pune aceste lucruri la dispozitia celorlalti. Este exact ideea si din pilda celor zece fecioare: "fecioarele" simbolizeaza virtutile, adica, acumularile pozitive. Insa uleiul reprezinta harul, sau, dupa alte interpretari, milosteniile, interactiunile cu ceilalti.
    Multumesc pentru vizita, si pentru cuvintele atat de adecvate!

  10. important este sa stim sa daruim si celorlalti din ceea ce avem , sa impartim si chiar sa stim sa primim.
    ps.ai o leapsa de la mine.

  11. Foarte importante lucruri, Danielle, chiar si ultimul!

    Ma bucur ca ai trecut pe aici! Voi incerca si leapsa, mai ales ca m-a mai rugat cineva.

  12. Confortul este o marca a civilizatiei, si nu el trebuie incriminat. Importanta este atitudinea noastra fata de el. Idealul ar fi sa putem trai si in cele mai umile conditii, dar si in confort – dupa spusele Ap.Pavel:"M-am obisnuit si in lipsa, si avand destul." Daca interiorul ar guverna conditiile externe, si nu ne-am atasa de lucruri, confortul nu ar fi un lucru rau.
    Despre Darwin, parerile actuale sunt impartite. El a gresit pentru ca a postulat existenta unei evolutii mecanice, naturale. Se pare ca aceste doua teorii: creationismul si evolutionismul, se combina. Initial ar fi existat creatia de natura divina, dar a fost permis si mecanismul de evolutie a speciilor. Insa, o evolutie controlata de divinitate, si nu "naturala". Sunt teorii mai noi lansate de clarvazatori.


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

