Posted by: childagain | April 29, 2009

Trei ţinuturi

Fiecare om,
cât de sărac ar fi
trei ţinuturi diferite
pare-a locui:
ţara lui “este”,
ţara lui “ar fi fost”,
şi ţara lui “ar fi”.
Între aceste trei ţinuturi,
prins, încătuşat, legănat,
viaţa i se scurge ciudat
în căutarea
ţinutului ultim dat.
Unii, mai norocoşi,
de la un timp,
în unul dintre ele
se stabilesc.
Însă, chiar şi aceia,
uneori,
prin celelalte domenii
mai călătoresc.
Cei care primul îl aleg
sunt oamenii solizi,
vieţii ostaşi
cei care orişicând
un drum îşi vor găsi,
şi floarea vieţii o culeg.
Cei din ultimele două-ar fi
nebunii, visătorii, şi
unii copii.
Aşa s-a spus.
Ei par fragili şi lesne de clintit
de vânturile de apus.
Însă, tocmai de-aceea,
precum lui Noe în vechime,
un porumbel în faţa lor mereu
pluteşte, dreapta cale
croind-o-n limpezime.
Însă, şi unii, şi ceilalţi,
aşa se spune,
în ţinutul lor
nu pot mereu rămâne.
De aceea, viaţa toată
călătorie neîncetată
se arată
Până când, obosiţi,
ţărmul ultim ating, uimiţi
că acum pe toate pot
a le cuprinde-odată.


Responses

  1. Fiecare ne situam intr-un timp,care ne reprezinta cu fidelitate firea ,temperamentul,aspiratiile si perseverenta. Oamenii au destule din aceste trasaturi insa in masuri variabile. Conteaza foarte mult cu care dintre ele defileaza in pas fortat si ce presupune ea in sine.

  2. A fost, este si va fi!

  3. Ce-mi place… Se pare ca io sunt o nebun-visatoare incurabila…🙂

  4. cele trei tinuturi alcatuiesc ceea ce se cheama VIATA🙂

  5. …pot spune ca-i frumoasa sau ca-i profunda…dar spun ca o recitesc a treia oara (in diferite momente ale zilei) si-mi place.
    Un pupic pentru gandurile tale !

  6. Mulţumesc, Brânduşa, dar eu am simţit doar că-i adevărată! Din când în când, mai "punctez" câte o etapă a vieţii mele, şi atâta tot!
    Pupic şi ţie!

  7. trecut,viitor,prezent…eu nu ma pot situa in nici unu din aceste trei tinuturi…trecutul l-am uitat..viitorul imi e furat..iar in prezent nu mai traiesc de mult!…

    app ai descris foarte bine si intelept ce se intampla cu fiecare tinut si fiecare cetatean al tinutului…

  8. nervblood, fiecare ne situăm pe undeva! Uneori, chiar în mai multe locuri odată!:)
    De fapt, ţinuturile mele erau: prezentul, viitorul probabil (adică, visul, sau proiectul) şi trecutul probabil (adică, ceea ce ar fi putut fi – în speţă, tot un fel de vis). În fond, cred că le-aş putea reduce la două: realul existent, şi posibilul.
    Spui că viitorul ţi-a fost furat, dar eu nu pot să cred! Viitorul începe cu proiectele noastre. Dacă unele nu mai merg, depinde de noi să facem altele…şi apoi, mai trebui şi puţină rugăciune!
    Cât despre prezent, ar fi foarte bine să trăieşti în el, măcar un procent!:) Nici eu nu sunt acolo tot timpul, dar mă strădui măcar să păstrez contactul!:) Nu ştiu dacă ai prins discuţiile de pe acest blog pe seama cărţilor lui Eckhart Tolle: "Puterea prezentului" şi "Un pământ nou". Spun multe lucruri folositoare…

  9. cunosc multe despre prezent se spune k e bine sa traiesti numai in el…sh c dak!…
    eu traiesc undeva…in alta lume..sunt constient ca tre’ sa traiesc in prezent o fac asha mecanic..insa cu sufletul traiesc pe alte tinuturi ink nedescoperite de nimeni..tinuturi unde cuvantul e tinut la inchisoare, adevarul nu doare,gandul iti zburba asemenea unui mielusel..in astfel de tinuturi traiesc eu…in mine; in lumea asta sunt un om normal, apreciat sh neinteles…

  10. Înseamnă că eşti printr-unul din celelalte două ţinuturi descrise de mine!:) Şi eu cam tot pe-acolo, însă am grijă să ţin şi un picior în prezent, ca să nu-l pierd de tot!:)

  11. poi eu nu sunt visator sunt pragmatic…nu visez k o sa se skimbe cva in lume pt nu o sa se intample…nu visez k o sa ne iubim toti pt k nu ar mai exista ura…nu visez k toti vom fi fericiti pentru k nu ar avea cine sa planga…nu visez fericirea pentru ca ea exista in tristete…gata!
    @azi am fost km vorbaret…iar vorba multa saracia omului!…

  12. Da, dar ai vorbit cu folos!:) Eu mai visez din când în când…ăsta e primul pas! Desigur, însă, am grijă să visez în termeni oarecum "realişti"! Şi visele au mai multe grade…

  13. Oscilăm între cele trei.

  14. Dragii mei vizitatori, în primul rând, trebuie să îmi cer scuze pentru întârziere, dar azi de dimineaţă, abia am apucat să răspund la vreo două mailuri, şi buf…mi-a cazut netul, vreo două ore!:) Aşa că, mă revanşez acum:

    @ jenniord, e adevărat că fiecare trăm într-un timp anume, sau într-un "ţinut", dar regula nu e strictă, după cum am spus. Mulţi nu se pot hotărâ toată viaţa ce ţinut îşi aleg, şi atunci pendulează…:) (Mărturisesc că şi eu sunt unul dintre ei.)
    Acea "defilare forţată" de care spui se referă, probabil, la faptul că unii oameni sunt conştienţi că nu le face bine fixarea într-un singur aspect, şi atunci se străduie să le onoreze şi pe celelalte. (Este ceea ce fac eu cu prezentul.:))

    @ atelocin, ai surprins oarecum exact esenţa, numai că eu aş adăuga, în loc de "va fi" – "ar fi". Visul, posibilitatea, e ceea ce ne frământă, şi nu viitorul exact, pe care nici nu-l cunoaştem! Cel puţin, acesta e cazul meu!:)

    @ Ioane, ai mare dreptate cu oscilaţiile, după cum spuneam mai sus, uneori oscilăm chiar întreaga viaţă"!

  15. @ asel, bine ai (re)venit pe platforma-mamă!:)
    Ştiu că eşti:), şi de-aia ne înţelegem noi!:))

    @ Elza, cred că ai spus cel mai mare adevăr de până acum! Eu nu am formulat exact în cuvinte, dar asta e esenţa.

  16. Acum "platim " greselele trecute.
    Si le vom repeta,
    Pana ce,orice experienta o vom invata.
    De vrem un viitor mai bun s-avem
    Acum, noi trebuie sa ne-ndreptam.

    "Acum " e momentul sa actionam
    Si vom avea o viata asa cum meritam.

    Va salut pe toti de pe acest blog,si ma bucur ca v-am intalnit.

  17. aryyana, ai exprimat, în mod poetic, un mare adevăr spiritual: "acum", sau prezentul, e singurul moment în care putem acţiona. Este exact ceea ce spune şi Eckhardt Tolle în "Puterea prezentului."
    Însă, uneori, putem schimba puţin şi trecutul, în mod paradoxal!:) Cum? Schimbându-ne gândurile şi sentimentele faţă de el! Asta se cheamă că "îl vindecăm".

    Şi eu mă bucur întotdeauna de vizita ta, dragă arryyana! Aşa cum mă bucur de toţi prietenii minunaţi pe care îi am!

  18. dupa ce am citit poezia ta (btw mi-a placut tare) am inteles in sfarsit de ce am obosit io.

    era si normal, dupa atatea cautari si rataciri intre cele trei benzi ale timpului…

  19. Si eu, "am fixat-o" numai dupa ce am inteles!:) Bucuroasa de potrivire!:)

    P.S. Tu esti predominent "ar fi fost"?:) Cred ca era mai bine daca erai "ar fi"! Macar, asta lasa o speranta!
    Dar, nu-i tarziu sa vizitezi si alte tinuturi!:)

  20. am ceva regrete "nerezolvate",
    si recunosc – uneori imi lipseste curajul sa sper.
    dar doar uneori🙂

  21. Şi eu am destule, Unicornule! Însă "ar fi fost" nu foloseşte prea mult, afară doar dacă nu îţi imaginezi cum ar fi fost situaţia respectivă la modul optim. Adică, prin iertare!
    Dar, şi aici e un "clenci": totuşi să nu ţi-o imaginezi prea des, că devine dependenţă!:) Şi, te rupe de "ţinutul real"!

    Seară bună, şi vise frumoase!


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

