Posted by: childagain | May 14, 2009

Copilul îndurării

Deschizând astăzi una dintre cărţile dragi mie, din care citesc adesea – cea aparţinând protos. Nicodim Măndiţă – am găsit o pildă minunată, şi atât de potrivită nouă tuturor, în anumite împrejurări ale vieţii noastre! De fapt, nu cred că există om care să nu fi greşit, şi suferit, şi de aceea spun că toţi ne putem recunoaşte.
Pentru că e atât de sugestivă, o redau aproape în întregime în cuvintele autorului, sperând să fie de folos:

“Când Atotputernicul voi să facă pe om, chemă la sfat împrejurul său pe toţi Îngerii cei mai de seamă.

‘Să nu-l faci!’ zise Îngerul dreptăţii, ‘căci va fi nedrept faţă de fratele său, şi se va purta nemilos cu cei mai slabi decât el.’

‘Să nu-l faci!’ zise Îngerul păcii, ‘căci va îngrăşa pământul cu sânge omenesc; primul născut din neamul lui va fi omorât de fratele său.’

‘Sfinţenia Ta va fi necinstită cu minciuni’, zise Îngerul adevărului, ‘dacă întipăreşti pe faţa lui însuşi Chipul Tău, oglinda credinţei.’

Încă mai vorbeau ei, când Îndurarea, cel mai tânăr copil iubit al Veşnicului Părinte, se apropie de Tronul Lui şi-I cuprinse genunchii. ‘Fă-l, Tată’, zise el, ‘după însuşi Chipul Tău; fă-l să fie făptura cea mai dragă dintre toate creaturile Tale. Când toţi servitorii Tăi îl părăsesc, eu vreau să-l caut, să-l ajut şi să schimb cusururile lui în adevărate virtuţi. Inima lui cea slabă, vreau să o fac miloasă şi înclinată spre îndurare pentru cei slabi. Când rătăceşte calea adevărului şi a păcii, când nesocoteşte dreptatea şi cinstea, se va îndrepta prin însăşi urmările rătăcirii lui, şi prin dragoste se va face mai bun.’

Părintele oamenilor făcu pe om, o creatură slabă, înclinată spre păcat, dar chiar în greşelile sale, un rod al bunătăţii, fiu al Îndurării, fiu al unei iubiri care niciodată nu-l părăseşte, şi întotdeauna îl face mai bun.”


Responses

  1. orice ma face sa fiu mai buna imi place🙂

  2. Omul este propriul zamislitor si ctitor continuu al propriei fapturi. El este cel care trebuie sa investeasca si sa primeasca sau sa plateasca pretul gestionarii potentialului sau de orice natura.

  3. Omul e ca un vas de lut care cateodata se mai sparge…apoi alearga sa stranga cioburile sa le lipeasca la loc…Si asta pentru ca se cauta demnitatea chipului lui Dumnezeu in om, nu a chipului omului in om…legatura exista.

  4. Cu mare drag!…Imi place pagina ta foarte mult. Voi reveni sa gust din noutatile tale…

  5. E greu sa ma-ntelegi…e greu sa te-nteleg…de fapt stim cu totii ca ne vine randul trairii unor anume sentimente mai devreme sau mai tarziu…zbuciumul si contratimpul ne fac sa nu reusim mereu.

  6. Imi cer mii de scuze…dar nu inteleg problema tehnica ce a inlesnit aparitia comentariului meu facut altei insemnari de pe alt blog, aici la tine…Inca odata, imi cer scuze pentru nepotrivirea independenta de mine, sper sa nu te superi!

  7. @ Si eu ma bucur ca imi esti alaturi, Brandusa! Scrierea, de data aceasta, ii apartine parintelui de care am pomenit, dar mi-au placut atat de mult ideile, incat am zis ca trebuie neaparat sa o fac cunoscuta. De fapt, m-am regasit, pe ici, pe colo…)

    @ Elza, si tu scrii mici povesti frumoase si cu miez, poate de aceea iti place!

    @ Ioane, e cat se poate de adevarata, intr-un plan profund. Simbolurile reflecta adevaruri ale vietilor noastre, si ale naturii noastre umane.

  8. Excelentă pilda. Şi pare-se adevărată.

  9. Omul -un inger si-un demon, tremurand in fata sortii, razvratindu-se , contrastul luminilor … .
    O scriere deosebita prin mesaj, gandire si intelegere.
    Ma bucur sa te am mereu aproape !

  10. Drag Erys, mie tocmai comentariul tău (pe care abia acum îl văd, laolaltă cu al doilea:)) mi se pare foarte potrivit! Chiar se leagă, cumva, de ultima frază a textului!:) Poate că el trebuia să apară şi aici, conform unei logici transcendente umanului:), de aceea a apărut!
    Te sărut, o duminică plăcută, şi eşti oricând binevenită!

  11. Dacă iertarea ar fi fost uitată…
    PUP şi mulţumesc !

  12. jenniord, ai spus un mare adevăr! O zicală spune că "Dumnezeu îţi dă, dar nu-ţi bagă în traistă." El ne ajută, ne sprijină, ne crează condiţii, dar dacă nu facem şi noi ceva pentru viaţa noastră, dacă nu dăruim şi noi partea noastră, nu avem cum să obţinem ceva, fie şi în plan interior!
    Şi, e adevărat că pentru orice "gestionare de potenţial" există un preţ! Însă, undeva pe parcurs, realizăm că rezultatul merită preţul!

  13. Da, şi eu am simţit la fel atunci când am citit pilda prima dată! Şi, am impresia că aceată iertare, sau îndurare, se referă şi la iertarea-de-sine…
    Pup şi eu, şi mă bucur că ai trecut!

  14. Cand toate acele "calitati: (ursite de acei ingeri le vom birui) atunci putem spune ca semanam cu TATAL.Pana actunci. mai avem mult de lucru cu noi .

    O zi minunata toturor.

  15. Asa e, aryyana! Iar lucrul asta cu noi dureaza toata viata! Se spune ca si sfintii mai aveau cate ceva de biruit in ei. De noi, nu mai spun…:)

    O zi frumoasa si tie!

  16. libertatea de a alege este dupa parerea mea darul cel mai de pret al omului! celelalte vin o data cu acesta, sunt o urmare…poti sa mergi spre stanga, sau spre dreapta, oricum ar fi tu alegi(cum spuneam eu intr-o insemnare )! bineinteles ca alegerile facute sunt bazate pe emotii, pe sentimente caracteristice fiecaruia-de aici apare unicitatea, individualitatea! 2 oameni pot sa mearga pe aceeasi "carare" manati de sentimente diferite…

    cu alte cuvinte in toata imperfectiunea lui, omul este intr-un fel "divin"…
    pa pa

  17. Ai inteles un mare adevar: se poate alege acelasi drum, dar cu motivatii diferite. Dar, la urma-urmei, conteaza nu atat drumul (oricat de bine ales), ci "roada" – adica, motivatia interioara si raspunsul interior la drum.
    Si, asa este, omul este divin prin natura sa, el are Chipul lui Dumnezeu. Ceea ce este greu de dobandit este Asemanarea, care s-a pierdut prin imperfectiunile naturii umane, si prin alegerile gresite. Dar, toata viata noastra este o "cursa" pentru recastigarea acestei Asemanari!

    Multumesc pentru gandurile tale, si o zi cat mai frumoasa iti doresc!

  18. Foarte frumos ai comparat omul cu un vas de lut! Şi adevărat…Uneori se sparge rău de tot, şi trebuie timp, răbdare şi har ca să se lipească la loc! Şi, e foarte adevărat că acela care ajută la refacerea "vasului" este chipul lui Dumnezeu, şi nu al omului.
    Mulţumesc pentru cuvintele tale, şi bun-venit pe pagina mea!


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

my virtual playground

I'm a global citizen and I live what I love... being here is also being away from elsewhere…:-)

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

