Posted by: childagain | July 26, 2009

A şti

Alergăm,
ne zbatem,
creem,
muncim,
iubim,
şi, făcând toate astea,
credem că ştim…
Şi deodată,
ajunşi la un capăt,
vedem că, de fapt,
nu ştim!
Sau, abia începem
să ştim…
Atât de mândri de
ştiinţa noastră,
înţelegem că
“a şti” e, de fapt,
un proces fără sfârşit…
Iar ştiinţa unei clipe,
devine balast
pentru următoarea…
Pentru că, de fapt,
cei care ne schimbăm
şi evoluăm
suntem noi-înşine,
iar cunoaşterile
nu fac decât
să ne urmeze…
Cât de simple sunt
lucrurile complicate
atunci când
înţelegi!

Responses

  1. Un perpetum mobile. Stim sa cautam. Mereu cautam sa invatam ca sa stim ceva , dar niciodata nu stim ce ar trebui sa stim. Ce stim oare?

  2. Da, dar in ziua de astazi muti se cred atotstiutori. Ce e mai trist ca acesti oameni sunt in frunte. O seara buna !

  3. Fiecare fapt sau eveniment consumat lasa la plecare unele invataminte sau experiente transpuse in enuntul invatare.Depinde daca morala ei o folosesti mai departe sau depinde cind si cit iti foloseste.Viata inseamna o insiruire de fapte ,intimplari,trairi, nu neaparat identice,ca desfasurare si conditii.

  4. Multumesc, Child! Sunt convinsa ca ma percepi destul de bine, si la fel de convinsa sunt ca sesizezi la mine si putina cruzime in luarea deciziilor…nu te inseli prea tare…insa sunt si lasa pe deasupra cateodata! Niciodata nu am luat decizii bune si incep sa ma mandresc cu asta…Intelepciunea mea, atat cat este, e buna pentru ca foloseste altora.

  5. toate lucrurile complicate sunt de fapt simple🙂

  6. Eu l-am ajutat, la "Dinu". Mai mult… NO !

  7. Aryyana, multumesc pentru frumoasele versuri, atat de simple si esentiale! In cateva cuvinte, ai definit intreg procesul invatarii si cunoasterii. Asa e, numai experientele care ne apartin cu adevarat reprezinta cunoasteri reale, celelalte, sunt doar teorii! Desigur, teoriile pot fi si ele adevarate, dar tot trebuie sa le probam…ceea ce mi s-a intamplat in viata! Cred ca e o metoda educationala a Divinitatii…

    Multumesc de trecere, si tie o viata cat mai adevarata iti doresc!

  8. Mă bucur să aflu că m-am înşelat, zâmbetule!:) Dar, multe trăiri se aseamănă cu cele descrise de tine. Desigur, şi eu am avut unele senzaţii de "desprindere", necauzate de un "suport" material!

    Chestia cu ştiinţa clipei care poate fi, să zicem, neimportantă pentru următoarea, se referă la anumite situaţii specifice. Este vorba despre momentele când trebuie să găseşti drumuri noi, să "improvizezi" chiar, deşi situaţiile par să se asemene cu cele din trecut. Se aseamănă, însă, dacă aplicăm vechile soluţii, putem constata că ne ducem într-o fundătură…:)
    E o constatare trăită de mine, de aceea am şi pus-o acolo. De fapt, eu scriu numai ceea ce am reuşit să "fixez"!
    Mă bucur că poezia ţi-a creat senzaţii plăcute, înseamnă că te-ai regăsit puţin!

    O zi cât mai frumoasă, şi relaxare plăcută! Şi, mulţumesc de urare, deşi am intrat aici abia azi, la ora 12.43. Oricum, taare mi-ar plăcea să îţi urmez sfatul, chiar şi acum, pentru că sunt mereu în deficit cu somnul! Din păcate, nu se poate…

  9. Nu am mai intrat demult pe blog, si vad ca, de atunci, s-a transformat intr-un fel de "autostrada" vesela!
    Intr-adevar, dupa cum spune si Dinu, blogul meu nu "a fost prevazut" cu spatiu pentru reclame. Mai mult, eu personal detest reclamele, si le consider un mijloc de manipulare si indobitocire a populatiei.
    Ca sa revin la subiect, chiar nu ma intereseaza caracteristicile obiectului in cauza, oricat ar fi el de performant. Poate ar fi un indice de inteligenta pentru cei care vor sa vanda ceva, sa o faca acolo unde "prospecteaza" piata – adica, unde vor fi aproape siguri ca gasesc cumparatori. Nu la intamplare, sau "unde dam cu zarul". Asta asa, ca o paranteza…:)

    Acestea fiind zise, eu voi sterge comenturile respective, pentru ca blogul meu are un anumit mesaj, si nu vreau sa fie "deteriorat" de intruziuni aiurea. Scuze, Dinu, va trebui sa il sterg si pe al tau, pentru ca nu va mai avea legatura cu restul!

    O zi buna tuturor!

  10. Dragă Child, în condiţiile astea, îţi doresc un weekend… beton ! :)))

  11. Mulţumesc, Dinu!

    M-am mai gândit: poate că omul chiar are o problemă, şi e disperat să vândă betoniera. Chiar îmi pare rău pentru el…Dar oricum, nu îl pot ajuta!

  12. Buna Child ;

    Da, ne zbatem , muncim, creem, alergam
    Si doar asa noi invatam.
    Cu cat cunoastem in viata mai mult
    Cu atat mai mult avem de stiut.

    Aflam de la altii,
    Din carti invatam,
    Dar daca vrem sa stim,
    Trebuie noi sa experimentam.

    Nimeni nu stie cu adevarat ceva,
    Decat daca este experienta sa.

    O viata minunata sa ai mereu
    Asta iti doreste sufletul meu.
    Pa!

  13. Brandusa, intotdeauna cele mai bune informatii le aduce inima, si nu mintea! Adica, "a simti"…Dar, cred ca tu stii deja asta!
    Te imbratisez, si o seara frumoasa!

  14. Dinu, tocmai faptul ca stim ne da de ales! Stii si tu cum se spune: "informatia inseamna putere"…macar de decizie!:) Daca n-am sti, campul posibilitatilor noastre s-ar ingusta.

    Multumim de urare, sa fii si tu iubit!

  15. Pe vremea când n-veam calculator şi intenet nu ştiam atâtea lucruri şi eram mai fericiţi. Şi nu prea aveam ce alege. Alegeam ceea ce ni se oferea. Oferta era mică, dar bună. Acum…
    Ce e prea mult, strică !

  16. Întotdeauna ştim ceva, atelocin, dar numai o parte! Peste un timp, mai aflăm o parte, şi tot aşa…
    Partea bună este când realizăm, măcar aproximativ, ce ştim din întreg. Partea proastă este atunci când credem că ştim totul, sau foarte mult.
    De fapt, asta e măsura maturităţii noastre! Socrate spunea: "Ştiu că nu ştiu nimic". Şi era cel mai înţelept om al timpului său…:)

    Mulţumesc pentru vizită, şi pentru gânduri! O seară bună!

  17. Child, asta e viaţa. Şi trece repede. Abia apucăm să înţelegem.

  18. Atelocin, genul acesta de oameni e etern!:) Au existat în toate timpurile, şi vor mai exista…Cel puţin în politică, e o adevărată "pepinieră", dar nici ştiinţa nu e "liberă" de ei!:)

    Ioane, aşa e, viaţa trece repede, dar chiar şi aşa, tot putem "prinde" câte ceva! Atât cât putem…
    O seară bună şi ţie, mulţumesc de trecere!

  19. Da, este mult mai simplu. Totul este mult mai simplu, şi parcă ceva mai luminos…:)

    Toate cele bune!

  20. Un iluminat indian, Krishnamurti, spunea că simplitatea este stadiul ultim al înţelepciunii. "Ca să devii simplu, trebuie să fi trecut prin mari experienţe", spune el.
    Numai că uneori, nu ne dăm seama cât de complicaţi suntem, atunci când credem că suntem simpli!:) Asta simt eu uneori, cel puţin!:)

    Numai bine şi ţie!

  21. Aşa este, jenniord, depinde când şi cum folosim cele învăţate! Şi, mai depinde şi dacă înţelegem uneori că situaţiile nu sunt identice, după cum bine ai spus, şi învăţămintele, deasemenea, nu sunt identice…Deşi, par să fie!
    Mulţumesc de trecere, şi de gânduri!

  22. De fapt stii, cand stii mai putin. Odata cu inmultirea cunostintelor, creste si indoiala. Imi place sa ma instruiesc singura si sa primesc invatatura de la altii.
    Numai ganduri bune! Felicitari pentru gandurile tale pline de savoare!

  23. Erys, parcă ai enunţat, în alte cuvinte, un aforism al lui Camil Petrescu: "Câtă luciditate, atâta dramă"! E adevărat într-un sens, totuşi…până la urmă, ca să iei cele mai bune decizii în viaţă trebuie să ştii, să te bazezi pe cunoaşteri reale, oricât de dureroase ar fi ele! Un în ţelept indian spunea aşa: "Adevărul e un balsam preţios: deşi arde, vindecă pe deplin."

    Mi-a plăcut afirmaţia cu instruirea de unul singur, şi cunoaşterea de la alţii! Foarte adevărată!:)

    Numai bine şi ţie, şi înţelepciune îndeajuns ca să iei cele mai bune hotărâri pentru tine!

  24. Erys, chestia asta spune-o în şoaptă, pentru că se potriveşte prea multora!:)Mie, în mod sigur!:) Nu ştiu cum se face că există oameni care înţeleg atât de bine ce trebuie făcut pentru alţii, dar pentru ei, mai puţin!:) La mine chestia asta a fost probată!
    Totuşi, în ultima vreme, am început să aplic şi în viaţa mea "regulile" înţelepciunii – măcar atât cât mă pricep! Şi, poate că nu am obţinut întotdeauna cele mai bune lucruri, dar măcar, m-am ferit de cele mai rele…şi de suferinţă, în mod sigur! Deci, se poate!:)

    Mă bucur că rezonăm! În mod sigur, va veni o vreme a liniştii şi pentru tine!

  25. – Uite, să nu te las pe 13 !
    Şi de-am ştii, nu tot asta am face ? Am avea de ales ?
    IUBIŢI-VĂ MULT !

  26. … complexitatea intelegerii venita din verbul " a simti"!
    Tu , gandurile, poezia …trairea si impartasirea ei… buna Child !

  27. "De-al vieţii prag mereu mă-mpiedic,
    Căci n-am fost învăţat de mic că viaţa
    Oferă gândului o preafrumoasă noapte…
    Iar… tu visezi… şi-apare dimineaţa…
    Aşa e viaţa…
    Îţi strecoară-n vene sirop de fericire
    Iar ţie-ţi place, mireasma lui te-mbată
    Şi te scufunzi în mări de vise şi dorinţe…
    Dar fericirea trece-ndată…"…Cu drag Loricel!

  28. @ Loricel, superbă poezie! Mulţumesc din suflet! Aşa e viaţa, "un vis", cum spune şi nenea Shakespeare! Dar, măcar să visăm frumos!
    O seară cât mai minunată îţi doresc!

    @ Elza, ai mare dreptate! Cred că ai ajuns la concluzia asta printr-o "demonstraţie" personală!
    Te pup!

  29. E si acesta un punct de vedere!:) Uneori, si eu simt asa…Dar totusi, vezi tu, eu tot cred ca informatia iti poate aduce multe lucruri!

    De fapt, e vesnica dilema: mai putin stiutori si fericiti (din acest motiv:)), sau mai stiutori, si mai…complexati?:)

    O seara buna, si sper ca fiecare sa aleaga varianta lui!:)

    P.S. Cred ca exista si o a treia: stiutori, si tocmai din acest motiv, fericiti – sau macar, lnistiti!

  30. Ce ştim oare ?
    Prefer surâsul enigmatic fără răspuns căci, nu ştiu… nimic.
    PUP!

  31. Draga Child,

    Ochiul tau medical vede prost.Ochelari,darling?
    Imi place o iarba ocazional,dar sa nu sarim calul.Mi-e usor sa scriu despre droguri.E un subiect vast si la indemana oricui.Dar atunci chiar nu descriam o senzatie de high,desi cand te spargi chiar ai impresia ca totul e fluid🙂.Acum,despre poezia taaaa…
    Stiinta.Omul care nu poate sti niciodata destul.Hm,hm.Imi creaza o imagine placuta.Dar nu pentru ca vad stiinta unei clipe ca balast pentru urmatoarea,oh,nuu!Ci pentru ca vad in capul meu un om cu munti de cunoastere imprejuru-i,care ranjeste satisfacut.Si lucrurile sunt si mai simple atunci cand nu intelegi si nu-ti pasa :)),dar asta e pentru cei care trandavesc [precum domnia mea la momentul actual].Din nou forma incantatoare a poeziei,wich makes it flow.
    Si.
    Vis pufos ,ca acum e 23:09.
    >:D<

  32. E adevărat că, în esenţă, nu ştim nimic, bebereaga!:) Da fapt, raţional nu ştim mai nimic! Dar un surâs ţine de "zona" pararaţională, aşa că…ştii tu ce ştii!:)
    Pup şi eu!

  33. Eu mulţumesc că ai trecut pe la mine, eeaotly! Îmi place să primesc prieteni vechi…
    Acea nominalizare m-a luat prin surprindere şi pe mine, pentru că ştiu că există multe bloguri valoroase, şi pe care se postează mai des. (Apropos, acum am un program supraaglomerat, chiar şi în weekend, de aceea nu prea "apar"!) Dar, o iau ca pe un semn de preţuire din partea oamenilor, nu pentru mine personal, ci pentru mesajul spiritual pe care încerc să îl aduc.

    Te sărut şi eu! Şi, sper să ne mai "vedem" pe aici!

  34. Fac un comentariu off-topic!

    Felicitari Child!

    Am vazut blogul tau listat pe prima pagina a weblog.ro. Adeca ai primit trofeul. Nici nu stiam ca exista unul.
    Dar oricum, dai de baut!!!

    ;-)))

  35. Salutări din nou, după multă vreme! Mă bucur să regăsesc din nou, și la altă locație, oaza de gânduri și rânduri a unei vechi prietene și coleg într-ale blogăritului!

    Eu sunt eeaotly, și al fel eram și pe wechea platformă weblog.ro pe care, văd că și tu ai părăsit-o. Eu țineam acolo un blog de poezie, și-mi amintesc că tu ai fost primul meu comentator și susținător, și, practic, mi-ai dat în felul acesta impulsul de acontinua și îmbunătii blogul acela. Din păcate însă, am fost și eu nevoită să mă mut cu tot calabalâcul pe o altă platformă care, s-a dovedit la fel de dezamăgitoare și am rămas cu blogul în pom.

    În fine, să nu divaghez prea mult. Văd că nici WordPressul nu este soluția perfectă. Ști cum am ajuns eu acum aici, la postarea asta? Am dat căutare pe Google după “eeaotly.wordpress” și am găsit în susul celei de-a doua pagini următorul rezultat:

    A şti | Childagain’s Blog – WordPress.com
    childagain.wordpress.com/2009/07/26/a-ti/‎
    26.07.2009 – Eu mulţumesc că ai trecut pe la mine, eeaotly! Îmi place să primesc prieteni vechi… Acea nominalizare m-a luat prin surprindere şi pe mine, …

    Textul pe care îl “vede” Google este răspunsul tău la comentariul meu de atunci. Dar când am intrat acum pe pagină nu se vede comentariul tău. Trag concluzia că nici tu n-ai fost ferită de peripeții și pierderi la transferul blogului. Știu că și eu când am încercat să mă mut pe WordPress și m-am trezit cu niște comentarii care nu-mi aparțineau și care, Dumnezeu știe cărui blog îi aparțineau!

    În fine… Mă bucur că ne “revedem” după atâta vreme! Mi-a plăcut mult atmosfera care era cândva în comunitatea weblog.ro. Păcat că au fost nevoiți cu toții să se împrăștie care încotro. Mi-am făcut prieteni acolo. Întâmplător sau nu, chiar acum, în momentul în care îți scriu acest comentariu, vorbesc la telefon cu o altă prietenă, și ea tot blogăriță, și pe care, la fel ca și pe tine, am cunoscut-o în “epoca weblog.ro.”

    Numai bine îți doresc, și Crăciun Fericit!

    • Draga mea eeotly, ce bucurie să întâlnesc prieteni vechi ! Bineînțeles că îmi amintesc de tine, cum te-aș fi putut uita ? Blogul tău era cu totul deosebit, și îmi părea rău doar că nu era vizitat atât de mult pe cât merita.
      Din câte vezi, am păstrat toată lista de prieteni vechi la ”File cu drag răsfoite cândva”. deși cei mai mulți nu mai sunt acolo. Și eu am plecat de pe weblog, am fost nevoită, întrucât condițiile tehnice erau groaznice, și modificaseră și pagina principală, unde vedeam noi la început toate postările, și așa ne-am cunoscut cu toții. Dar de pe weblog am cele mai calde amintiri ! Mulți dintre prietenii mei buni, care au rămas peste ani, i-am cunoscut acolo. Și pe wordpress am găsit o bună comunitate, și mi-am făcut prieteni, dar doar după câtva timp. Și, o parte dintre prietenii mei de weblog sunt și ei acum pe wordpress.

      La transferul blogului nu am pierdut mare lucru, cred că am fost o norocoasă ! Câteva comentarii care nu s-au încărcat, le-am copiat eu mai apoi. Și, desigur, un alt efect vizibil a fost schimbarea ordinii comentariilor și a răspunsurilor. încât acum, dacă citești comentariile la postările vechi, e un fel de talmeș-balmeș.🙂
      Dar cu blogul tău nu știu ce s-a întâmplat, pur și simplu l-am pierdut din vedere. Poate l-ai închis un timp ?

      Erau vremuri romantice, atunci câd eram pe weblog ! Eram atât de idealistă atunci, atât de înfocată, atât de… copil încă !🙂 Acum, mărturisesc că am pierdut mult din ceea ce eram atunci. Am îmbătrânit sufletește, vânturile vieții au suflat cu tărie peste mine, mi-am pierdut și credința aceea copilărească. Mai cred și acum, dar altfel, cu totul altfel, cu multă detașare și dezamăgire.

      Ceea ce am păstrat însă, este dragostea pentru prietenii mei, bucuria de a întâlni suflete cu care am rezonat, dorința de a-i ajuta și eu atât cât pot.

      Acum, că mi-ai amintit de weblog, ceva s-a mișcat în mine, pentru că acolo… am cunoscut și cea mai mare bucurie, dar și cea mai mare durere ! Weblogul a fost un punct de cotitură al vieții mele, care m-a schimbat pentru totdeauna.

      Mă bucur că ai trecut pe aici, acum te voi pune din nou în lista mea ! Doar că… sper să nu fii dezamăgită de felul în care sufletul meu s-a schimbat. Eu mă bucur să reîntâlnesc oameni ca tine, care și-au păstrat sufletul neatins de viață, pentru că sunt un fel de repere pentru mine.

      Te îmbrățișez, și numai bine !

      P.S. Am uitat să îți spun, că mi-am schimbat nu numai locația de internet, ci și cea reală. Acum locuiesc în Franța.


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

