Posted by: childagain | December 1, 2011

Cum ar trebui și cum nu ar trebui să arate o relație de iubire – doar pentru femei (II)

Nu mai am decât câteva cuvinte de adăugat, pentru că mi-am dat seama că, în dorința de a arăta care ar putea fi binele femeii – și în special cel al femeii elevate, spirituale – am judecat, poate, sau am tratat bărbatul neaparținând aceleeași categorii, ca pe un potențial inamic al liniștii și fericirii ei. Lucru adevărat, desigur, dar nu am privit în profunzime, ca să înțeleg care ar putea fi cauza acelei stări de lucruri, și nu am arătat îndeajuns faptul că și el trebuie înțeles, și privit cu compasiune. După cum spune Sf. Serafim de Sarov, majoritatea oamenilor obișnuiți sunt ”lumești, și chiar bolnavi” – adică, au sufletul bolnav – și pe ei îi primea și îi asculta sfântul înaintea celor luminați.
Așadar, oamenii lumii – adică, aceia care trăiesc având drept obiective doar cele văzute ale lumii noastre – au, desigur, un alt sistem de valori decât femeia spirituală, și acest lucru se extinde și asupra relațiilor de cuplu. Ei pot fi oameni cu o mare capacitate de iubire – desigur, la modul pământesc, dureros, haotic – dar și cu un sistem de prejudecăți, norme și reguli privitoare la modul cum trebuie să evolueze o relație, respectiv, cum ar trebui să se comporte femeia. Și acest sistem – de multe ori, neconștientizat nici măcar de ei-înșiși, care consideră doar că ”așa trebuie să se petreacă lucrurile, pentru că așa este peste tot”, sau că ”așa este în zilele noastre”, intră deseori în conflict cu iubirea din sufletul lor, provocându-le mari suferințe. Întrucât femeia spirituală, deseori, nu intră în acel ”tipar”, ei ajung să considere în mod greșit că ea ar fi cauza suferinței și problemelor lor, și de multe ori, preferă o ruptură dureroasă, pentru a-și recăpăta ”adevărata liniște”.  Apoi, caută o femeie care să se muleze ”sistemului”, care să fie, în concepția lor, ”normală” – adică, să nu le clatine modelul lor asupra existenței și relațiilor.
Problema este veche de când lumea. La o altă scară, desigur, a existat încă din timpul primei veniri a lui Iisus. Toți cei care așteptau un Mesia sub forma unui mare conducător pământesc, care să le restaureze regatul lui David, au fost extrem de dezamăgiți de venirea unui prooroc simplu și umil, care nu le promitea decât o Împărăție în ceruri, și care, pe deasupra, s-a și lăsat omorât ! Toți aceștia l-au respins cu indignare, așteptând în continuare un alt gen de Mesia.
Desigur, nu comparăm sfințenia acelei cauze cu măruntele probleme ale unei relații de iubire omenească, am vrut doar să spun că uneori, sistemul de convingeri și prejudecăți poate fi atât de puternic, încât oamenii preferă să respingă chiar și cele mai înalte valori. Cu atât mai mult  – în cazul unei relații omenești cu o ființă umană care, deși mai evoluată, are totuși greșelile,  limitele, și umbrele ei.
Așa stau deci, lucrurile, din punctul de vedere al ”părții adverse” – al bărbatului. Dar, întorcându-ne la noi, să încercăm să vedem cât de nobile suntem atunci când dorim să avem o relație cu un ”om al lumii”.  Așadar, atunci când o femeie iubește – și, cu atât mai mult o femeie ce urmează un drum spiritual – ea dorește să îi dăruiască tot ce e mai bun omului iubit. Ea se va ruga pentru el, și va încerca să îl atragă pe acest drum spiritual – atât cât se va putea. Aceasta este partea bună a lucrurilor.
Dar, ea va constata repede că el nu este chiar atât de dispus să accepte reperele ei, ba chiar, va încerca să o determine pe ea să le accepte pe ale lui ! Nu la modul conștient, desigur, dar în fiecare lucru, el va aștepta ca ea să se comporte ”așa cum este normal”, și să îi acorde toată atenția, grija și chiar răsfățul pe care le consideră datorate. De multe ori, acest ”normal” implică o anumită umilire a femeii, coborârea ei pe o treaptă de ”solicitantă”, de ”cadână iubitoare”, gata să facă orice pentru a căpăta iubirea stăpânului. Nu cu o rea intenție, desigur, dar mulți dintre oamenii lumii chiar consideră că acesta este normalul, că femeia este un mic accesoriu, sau o ființă complementară bărbatului, care ar trebui să lase de-o-parte orice alt obiectiv, pentru a se dedica obținerii iubirii lui.
Dacă femeia se comportă astfel, el va dărui, desigur, atât cât va putea de mult, dar tot în anumite limite. Dacă însă ea refuză, și iese cu totul din tipar, va începe un conflict dureros, din care ambii vor ieși cu sufletul sfâșiat. Este ușor să ne închipuim că el ”va înțelege”, în cele din urmă, și că o va respecta așa cum merită. Dar în viața reală, lucrurile nu prea se petrec astfel. Mai curând, el va considera că nu este iubit, că nu este prețuit, și va renunța la această relație. Sau, va renunța ea, nemaifiind capabilă să suporte situația umilitoare și dureroasă.
Dar, să vedem puțin lucrurile din punctul ei de vedere. Oricât de spirituală ar fi, o femeie care iubește, își dorește și ea compensații sufletești, fericire, satisfacție. Acesta ar fi, de fapt, rolul unei relații de iubire : să dăruiască satisfacții amândurora. Dar, va observa repede că, pentru a obține acele satisfacții, va trebui să intre în sistemul lui, altfel, totul se va sfârși. El nu este îndeajuns de deschis pentru a accepta sistemul ei.
Care ar putea fi, deci, alegerea ei ? Dacă acceptă, și intră în sistemul lui – adică, dacă acceptă rolul ”femeiuței”, singurul pe care îl aprobă majoritatea bărbaților lumești, – își va da repede seama că, de fapt, va abdica de la calea ei spirituală. Nu doar demnitatea ei de femeie va fi afectată, ci și aceea ce ființă divină, care are o misiune pe acest pământ, și care trebuie să lumineze pe cei aflați în beznă. Pentru a trăi o mică bucurie omenească – și amestecată cu atâta amar – va trebui să renunțe la lucrul cel mai important al unei vieți. Desigur, acest lucru poate fi făcut temporar, ca o mică ”haltă”, dar numai dacă femeia nu a conștientizat pe deplin consecințele, sau e prea atrasă de pământ. Dacă ea însă a conștientizat, va începe și pentru ea conflictul, care îi va amărî orice posibilă fericire.
Dacă însă, ea nu acceptă, își păstrează valorile, și încearcă să îl conștientizeze și pe el în legătură cu ele, va începe un alt gen de conflict, despre care am relatat mai sus. În majoritatea cazurilor, relația se va sfârși oricum – sau, poate, nici nu va începe – pentru că diferențele dintre ei sunt prea mari. Oricât de mare ar fi compatibilitatea pe alte planuri, există un teren foarte sensibil al ființei umane, și acesta este un fel de ”zonă de confort personal”. Bărbații în general, și în special cei lumești, sunt foarte sensibili la atingerea acestei zone. Ei ar prefera să sacrifice orice, chiar și o ”mare iubire”, numai pentru a-și păstra această zonă neatinsă.
Iată deci, că oricum am privi lucrurile, o asemenea relație nu poate ”funcționa”. Deci, e mai bine pentru femeie, cu atât mai mult cu cât este mai conștientă, să filtreze foarte atent experiențele din viața ei, și să nu se lase atrasă în capcanele astralului, emoționalului. Să iubească altfel, în iubirea divină, în rugăciune, în gânduri bune, toți oamenii pământului. Dar, dacă este să își aleagă un partener, să nu se lase ghidată de impulsurile astralului.
Până la urmă, se pare că iubirea adevărată este, totuși, cea care vine cu timpul, și cu anii, și poate exista cu reciprocitate doar între doi oameni aflați pe trepte spirituale relativ egale. De fapt, iubirea adevărată, cea care durează, are mult mai mult de-a face cu prietenia și tandrețea, decât cu atracția și pasiunea.
Poate sunt lucruri de discutat, dar eu așa le-am perceput ! Și, pot spune că nu vorbesc doar teoretic.  Fie ca fiecare să își afle răspunsurile, și cu cât mai puțină suferință !

Responses

  1. cum intuiesti tu mereu despre ce trebuie sa scrii

  2. La multi ani! sa fiti sanatosi si sa va iubiti pana la capat!

    dar hai ca iar am nevoie de o mana de ajutor, vezi si tu ce poti scrie despre asta

  3. :))))
    sorry comentul asta e din alta parte

  4. Drăguța mea, mă bucur că rezonezi la acest subiect ! Dealtfel, m-am gândit eu că, numai prietenele mele cele pline de lumină pot rezona !

    Am încercat să intru pe linkurile tale, dar ajung mereu în propriul meu ”tablou de bord” de pe wordpress, Poate wordpressul nu vrea ca eu să știu…:)

    Altfel, mulțumesc de urări, dar deocamdată am doar doi parteneri: unul mai pe Sus, și altul aici, jos, dar deocamdată e micuț, și va trebui să
    îl învăț și pe el regulile astea de comportare cu femeile, atunci când va fi cazul.:)
    Dar mă simt foarte bine așa cum sunt !

    Te sărut, și aș vrea să aud vești bune despre tine și inimioara ta !

  5. Flor scoate linkurile de mai sus, te rog si repede

  6. si binevoieste de raspunde “atacurilor” mele si ale dl Valah cat poti de rapid ca la tel nu raspunzi si nu stiu ce/i cu tine

  7. La telefoanele pe care l-am avut în România nu mai am cum să răspund, pt. că nici unul dintre ele nu mai funcționează acum. Am un altul, cumpărat de aici, dar nu pot să îți dau numărul în acest spațiu public, și oricum, ar costa prea mult să mă suni. Dacă tu ai păstrat numărul vechi pe care mă sunai, o să încerc să te sun eu, dar mai târziu, să îmi revin și eu puțin financiar, Am trecut prin mari încercări aici, și încă nu s-au sfârșit. Într-un timp, credeam că o să mă sfârșesc și eu cu ele…:)

    Te pup, și nu te îngrijora pentru mine ! Dacă Dumnezeu vrea să ies la liman, o să ies, dacă nu, asta e și n-am ce-i face !

  8. Hei, multumim pt impartasirea acestor detalii de interes.

    • Și eu mulțumesc pentru interes ! Sunt doar păreri, fiecare e liber să o aibă pe a sa.


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

