Posted by: childagain | January 3, 2013

Mai multe vieți într-una

Nu intenționez să spun multe cuvinte, ci doar să schițez, oarecum, o senzație pe care am căpătat-o în ultima vreme: aceea că fiecare dintre noi trăiește mai multe vieți cuprinse în ”viața de bază”. Nu mă refer aici la conceptul reîncarnării, care este destul de controversat, ci pur și simplu, la viața noastră de toate zilele, pe care fiecare ne-o știm prea bine.
După un număr de ani, și de experiențe, putem ajunge să simțim uneori că… de fapt, în cursul acestei vieți, am trăit mai multe ”subvieți”, fiecare cu emoțiile, senzațiile și învățămintele ei. Și, fiecare distinctă, în felul ei ! Ele corespund, în mare parte, diferitelor vârste prin care trecem, dar nu numai; putem spune că ele corespund mai curând vârstelor psihologice și spirituale acumulate și depășite.
Desigur, un fir comun există: structura noastră de bază, care face legăturile și stabilește sensul, învățătura generală. Și totuși, aceste vieți sunt destul de distincte pentru noi, pentru că felul de a simți și de a înțelege lucrurile pe parcursul lor este distinct de la o etapă la alta. Poate nu ne dăm seama de la început, dar dacă facem un bilanț, dacă încercăm să ne amintim nu cum eram, ci cum simțeam, cum percepeam lucrurile într-o anume perioadă a vieții noastre, înțelegem cu ușurință că… atunci  eram alții ! Ceea ce credeam despre noi-înșine și despre viață, felul cum reacționam, era cu totul diferit de acum… Durerile de atunci, care pentru noi au fost ”pietre de hotar”, acum ne apar doar drept ”accidente” sau învățături. În mod sigur, acum n-am mai resimți așa… La fel și cu motivele noastre de fericire !
Desigur, aici există multe nuanțe, pentru că sunt totuși lucruri care vor conta mereu pentru noi. Dar, mă refer mai mult la acele visuri tinerești, la acele povești cu zâne…🙂
Înțelegem că unele lucruri, oricât de mult au însemnat pentru noi, oricât de mult suflet ne-a ”costat”, aparțin unor alte vieți… Chiar dacă le-am obține acum, nu ar mai avea același farmec, pentru că un adult, de exemplu, nu ar fi la fel de încântat să obțină bagheta magică a Zânei-Zânelor precum un copil.
Și, cu uimire (probabil, și cu ajutor de Sus) înțelegem că rănile s-au vindecat, neîmplinirile s-au șters… Totul a rămas, dar cu o altă culoare. Mai mult, totul pare a aparține, după cum spuneam, unei alte vieți. Nu e doar o senzație vagă, ci exact sentimentul clar al unei ”trepte”. Sunt mai multe astfel de trepte în cursul unei vieți…
Citeam de curând, pe un blog prieten, o poezie de Marin Sorescu, care mi-a apărut extraordinar de adevărată, de plină de realism pentru acele ”treceri” ale vieții noastre, pentru acele ”intervale dintre vieți”. Deși atmosfera generală a acestei poezii este, totuși, reținut melancolică, și se simte o oarecare confuzie asupra sensului profund, spiritual, al întâmplărilor vieții, ea reflectă totuși destul de clar primul moment, psihologic, al unui asemenea ”bilanț”. Momentul până când începem să înțelegem cu adevărat ! Moment prin care trecem cu toții…
Contabilitate
Vine o vreme
Cand trebuie sa tragem sub noi
O linie neagra
Si sa facem socoteala.
Cateva momente cand era sa fim fericiti,
Cateva momente cand era sa fim frumosi,
Cateva momente cand era sa fim geniali,
Ne-am intalnit de cateva ori
Cu niste munti, cu niste copaci, cu niste ape
(Pe unde-or mai fi? Mai traiesc?).
Toate acestea fac un viitor luminos
Pe care l-am trait.
O femeie pe care am iubit-o
Si cu aceeasi femeie care nu ne-a iubit
Fac zero.
Un sfert de ani de studii
Fac mai multe miliarde de cuvinte furajere,
A caror intelepciune am eliminat-o treptat.
Si, in sfarsit, o soarta
Si cu inca o soarta ( de unde-o mai fi iesit?)
Fac doua (Scriem una si tinem-una,
Poate, cine stie, exista si viata de apoi).
– Marin Sorescu –
Dacă mai târziu simțim altfel bilanțul, putem spune că nu am trăit degeaba ! Întrucât, după cum spune Sartre, ”nu contează ce s-a făcut dintr-un om, ci ceea ce face el din ceea ce s-a făcut din el.”

Responses

  1. Bonjour “mon enfant”!🙂 Bonne année, bonne santé!🙂 Sa ai un an presarat cu momente esentiale…🙂
    http://incaunipocrit.wordpress.com/2013/01/01/1-ianuarie-2013-sa-aveti-un-an-plin-de-momente-esentiale/
    – – –
    P.S. stii ca existentialistu’ Sartre era ateu convins…🙂

  2. Bonjour Melanie, în zorii noului an ! Mulțumesc din suflet pentru urări, și asemenea îți doresc și ție !

    Da, știu despre Sartre, ca și despre Camus, dar îi simt pe amândoi foarte aproape, prin simțirile lor… Sartre a fost unul dintre autorii îndrăgiți ai adolescenței mele, pe vremea când eram atee. Și rezonam atât de bine cu el ! Simțeam că își caută și el drumul, ca și mine, că durerile și rătăcirile lui sunt și ale mele… ca și concluziile !
    Și, chiar și după ce am descoperit drumul credinței, tot l-am simțit aproape. Pentru că am înțeles că, mie mi s-a acordat o șansă de a trece dincolo de ”nimicul existenței”, de a vedea o altă dimensiune a ei, care m-a salvat de ”anihilarea prin rațiune”.

    Mulțumesc pentru înțelegere, și, chiar dacă noi suntem diferite într-o privință, te simt aproape, așa cum îl simt și pe el !🙂

    • Vive la différence!🙂 O saptamâna formidabila, cu bucurii si satisfactii…🙂

  3. …și ceea ce facem cu ceea ce am învățat… (cu alte cuvinte)

    • Bine spus ! Ceea ce am învățat poate fi echivalent, uneori, cu ceea ce am devenit… Uneori, o lecție a vieții ne poate schimba în profunzime. Chiar dacă la exterior rămânem aceiași…


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

