Posted by: childagain | February 26, 2013

Aproape Liebster award

Nu știu cum se face, dar mereu în viață nu reușesc să fac lucrurile ca toată lumea, ci puțin altfel, sucit…🙂 Și nu pentru că nu aș vrea, dar mereu întervine câte un motiv… sau, pur și simplu, poate că eu sunt cea puțin altfel, și sucită.🙂
Și în cazul acestui premiu pe care, cel mai probabil, nu-l merit, nu pot face lucrurile ca toată lumea: adică, să respect toate regulile, până la capăt. Și, nu pentru că nu aș vrea, dar timpul chiar nu-mi permite să colind printre bloguri, căutându-le pe cele valoroase și cu mai puțin de două sute de urmăritori. Unde mai pui că habar nu am câți urmăritori au blogurile – nici despre al meu personal nu știu exact !
Așadar, voi respecta regulile doar în măsura posibilului. Și, voi începe prin a-i mulțumi blogului Artele și științele vieții pentru nominalizare – un frumos gest de apreciere, cu atât mai valoros, cu cât vine din partea unui blog de adevărată cultură.
Pasul numărul 2 ar fi să spun/scriu unsprezece lucruri despre mine. Hmmm, nu pare prea greu, dar nu-i chiar așa !🙂 Și nu pentru că aș fi vreo personalitate misterioasă, dar e întotdeauna greu să ții măsura exactă între a spune prea mult, și prea puțin despre tine-însuți Să încerc totuși…
1. Adevărul și cinstea sunt pe primul loc pentru mine. Dacă cineva ”încurcă” puțin cărările adevărului în privința unor lucruri importante pentru mine, ei bine… Nu, nu-i iau capul și umblu cu el în băț🙂, dar oricum, e de-ajuns ca să pun o distanță. Desigur, sunt un om flexibil, și acord și a doua șansă, și a treia… Dar și persoana/persoanele respective trebuie să își acorde, în cele din urmă, șansa adevărului – care nu e chiar un fel de strepezeală de dinți, sau o lingură cu ulei de pește grețoasă ce trebuie administrată pentru binele nostru, ci doar o pilulă dătătoare de viață, inodoră și incoloră.🙂
În rest, simt nevoia să caut adevărul în toate lucrurile, și în toate direcțiile, indiferent ce mi-ar aduce acea căutare. Și chiar dacă mi-ar aduce năruirea tuturor lucrurilor considerate sigure de către mintea omenească !
2. Consider că libertatea este darul cel mai de preț al Creatorului – poate la fel de prețios ca și iubirea. Cred că aș prefera să mor, decât să trăiesc o viață încătușată de convenții, sau în care să fac tot timpul ”ceea ce trebuie” și ”ceea ce mi se spune”. Desigur, sunt de acord să respect regulile și poruncile înțelepte, al căror sens îl pricep și îl simt profund. Dar, nimic impus cu tot dinadinsul, sau fortuit.
3. Curajul este în natura mea, nu pot concepe o viață în care să nu-mi asum riscuri, și să nu caut mereu altceva decât ”cărarea sigură și știută”. De fapt, sincer, nu-i pot înțelege pe lași și convenționali – deși am compasiune pentru ei. Nu pot înțelege cum poate cineva să aleagă ”ceva sigur” în dauna a ”ceva valoros, dar care necesită riscuri”.  Oricât sunt de empatică, nu reușesc să mă văd în locul lor !
Desigur, acest curaj comportă și latura pur fizică – aceea care este atribuită în genere bărbaților. Cred că se înțelege de la sine că nici frica de moarte nu există pentru mine.
De fapt, nici nu cred că este un merit, cred, pur și simplu, că m-am născut fără ”gena fricii” – cu excepția fricii de eșec. Ei, aici e o altă poveste…
4. Și, pentru că tot am vorbit de laturile feminină și masculină, trebuie să spun că detest feminitatea clasică ! Mai mult, consider că felul ”clasic” de a vedea femeia – pisicoasă, neputincioasă, speriată și de umbra ei, și mereu unduind în jurul unui mascul care să îi asigure protecția și cele necesare – este o jignire la adresa adevăratei feminități.  Femeia adevărată este aceea care știe să și iubească, până la pierdere de sine, să ofere și căldură, dar să își croiască și singură un drum, și să apere ceea ce iubește… sau idealurile în care s-a angajat ! În natură, leoaica este cea care vânează și își apără puii. Și multe alte animale păstrează acest obicei. Numai omul a redus femeia la statutul de ”utilitate casnică”, sau de ”ființă micuță și drăguță, bună doar pentru că aduce lucruri bune”.
5. Ca să respect simetria, pot spune că detest și masculinitatea clasică !🙂 Bărbatul-șef al familiei și al societății, al cărui cuvânt este lege, și care este singurul în măsură să aleagă, femeia trebuind doar să aștepte resemnată eventuala alegere – sau, mai rău, să intre în competiție cu suratele pentru a atrage atenția masculului-alfa🙂 – mi se pare un personaj ridicol. La fel de ridicol, însă, ca și bărbatul care renunță cu totul la rolul său, lăsând femeia să parcurgă singură tot drumul – din lașitate, sau din comoditate.
6. Cele mai importante ființe pentru mine sunt oamenii dragi și apropiați – familia mea, și prietenii aproape la fel de dragi ca și familia. Pentru ei, aș fi în stare de orice sacrificii! Dar, și dincolo de ei, oamenii-înșiși, săraci, neputincioși, care au nevoie de ajutor fizic sau spiritual, sunt cei pentru care simt că merită să trăiesc.
7. Ca o completare la punctul precedent, consider că viața nu are sens decât dacă facem ceva pentru ceilalți, dacă o dăruim celorlalți. După cum spunea cineva, atunci când avem, să dăm din ce avem, iar când nu avem, să dăm din noi-înșine !
8. Cred că am avut șansa ca, destul de devreme, să descopăr sensul vieții. Al vieții mele, și al vieții în general ! Și acesta e strâns legat de credință, și de evoluția sufletului nostru. Trăim, ca să ne sfințim, ca să ajungem în postura lui Dumnezeu. Ehei, dar nu dintr-o dată ! Și nu ușor, ci cu mari sacrificii…
9. Iubesc singurătatea, dar nu mă simt niciodată singură ! De când l-am descoperit pe Dumnezeu, nu mai sunt niciodată singură. Chiar dacă imaginea Lui s-a schimbat pentru mine, chiar dacă acum accept mai mult aspectul Său feminin – singură nu sunt niciodată. Orice aș face, sunt mereu în prejma Lui/EI, care îmi este prieten/ă, ajutător/oare, sfătuitor/oare. Nu la modul teoretic, ci foarte practic și viu !
Și de aceea, nu sufăr dacă nu am oameni lângă mine, sau dacă oamenii vin și pleacă. Oamenii și întâmplările vieții pot trece, se pot schimba, dar singurătatea mea nu este niciodată deplină.
10. După cum spuneam undeva, am învățat să fac sacrificii. Am înțeles și acceptat că, pentru a atinge un mare țel, e nevoie și de un sacrificiu pe măsură. Chiar și în lucrurile vieții… Atunci când am fost silită să fac o alegere, am păstrat-o până la capăt. Sau, atât cât a vrut El/Ea.
11. Și totuși, sunt doar un om supus slăbiciunii, și păcatului. Nu întotdeauna fac cele mai fericite alegeri, și nu întotdeauna aleg cele mai bune căi. Uneori, mă încăpățânez pe un drum, în ciuda tuturor învățăturilor, pur și simplu, pentru că nu pot face altfel. Și  totuși, mă aștept să fiu înțeleasă, așa cum și eu înțeleg aproape orice, și pe oricine. Iar dacă nu se întâmplă astfel, sufăr și… mă îndepărtez.
Cam acesta ar fi, pe scurt, rezumatul ”esenței” mele ! Pentru că m-am lungit mai mult decât trebuia, voi încerca să răspund pe scurt și la cele 11 întrebări propuse de blogul prieten:
1. Care ar fi primul lucru pe care l-ai face dacă ai deveni brusc invizibil ? Hmmm… nu știu sigur, dar oricum, ceva pentru a-i ajuta pe ceilalți, profitând de invizibilitate.
2. Când ți-ai pierdut ultima oară cumpătul ? Sigur nu știu să spun, dar cred că astăzi.🙂 Din păcate, încă mi-l mai pierd !
3. Câte ore ai dormit azi noapte ? Cred că 7 ore, ca de obicei.
4. Care este primul lucru pe care-l observi la o persoană de sex opus ? Greu de spus, e vorba de un întreg, întreaga înfățișare… și, probabil, ochii !
5. Care este cartea ta preferată ? Greu, greu de spus ! Într-o vreme aș fi răspuns: Biblia. Acum pot să spun doar: orice carte de spiritualitate, care conține sfaturi și învățături cu aplicabilitate practică, și de folos sufletesc.
6.  Știi să gătești ? Uff, nevoia te învață orice, chiar și să mănânci mere pădurețe !🙂 Dar, mărturisesc că prefer să conduc mașina, sau orice altă activitate mai interesantă.
7. Ai studiat inginerie financiară ? Oho, și încă cum !🙂 În fiecare zi mă perfecționez, încercând să trag ”sumanul” bugetului meu amărât, încât să îmi acopere capul, nelăsând nici dosul prea mult afară. 🙂
8. Când ai băut alcool ultima oară ? Eheei… am eu o memorie bună, dar nici chiar așa ! Cred că a fost la vreun revelion, dar din urmă cu mai mulți ani, pe când încă mai ”serveam” petreceri.
9. Cât de des faci sport ? Răspuns: zilnic, dacă ținem cont că mersul pe jos, care face piciorul frumos, poate fi și un sport.
10. Ce melodie asculți acum ? Acum ascult doar muzica tăcerii… care mi se potrivește foarte bine !
11. Ai vreun viciu ? Hmmm… trebuie să spun doar unul, sau e voie și o listă ?🙂 Cel mai important ar fi acela că… nu pot accepta doar pe baza credinței ceea ce nu înțeleg. Să nu ziceți că nu e un viciu, pentru că, dacă ați ști ce urmări poate avea asta asupra vieții cuiva… Cred că băutura ar fi mai ușor de combătut.🙂
Ei, și acum, după ce am lăsat aceste auto-caracterizări pentru a servi urmașilor ce ar voi să știe, poate, ce se plimba prin mintea mea în aceste vremuri, îmi fac în continuare datoria, și pun aici 11 întrebări. În primul rând pentru prietenii acestui blog, care se cunosc prea bine, apoi, pentru toți vizitatorii, și pentru oricine crede că i-ar fi de folos să  răspundă. Deci, din păcate, eu nu acord nici un Liebster award, deși mi-ar plăcea să o fac, ci doar un prilej de reflecție, și poate… de reevaluare a vieților noastre !
Iată deci întrebările:
1. Crezi că ți-ai descoperit sensul vieții tale ? Știi de ce te afli aici, pe pământ, în această clipă numită viață ?
2. Crezi că ai iubit cu adevărat până acum, crezi că știi să iubești ?
3. Dacă ți s-ar da ocazia să schimbi ceva în trecut, ai face-o, sau ai prefera să trăiești acum mai înțelept ?
4. Crezi că faci exact lucrul care te definește și te împlinește, sau muncești doar ca să te întreții ?
5. Crezi că e mai bine să ai un vis, chiar dacă nu vei reuși să îl realizezi niciodată, sau crezi că visele sunt doar o fugă de realitate ?
6. Ce crezi tu că înseamnă a trăi în prezent: a trăi fiecare clipă la maximum, sau să fii mulțumit exact cu ceea ce ai și ce faci ?
7. Te gândești uneori la moarte; și dacă da, gândul acesta te înspăimântă ?
8. Ce înseamnă, pentru tine, fericirea ?
9.  Dacă ai avea de ales, ai prefera să fii o zi leu, sau o viață întreagă iepure ?
10. Ai fi în stare să riști sau să sacrifici enorm pentru oameni, sau pentru un ideal, chiar dacă, probabil, nu vei vedea rezultatul în cursul acestei vieți?
11. Ce crezi că e mai important: a trăi bine, sau a trăi cu un scop ?
Ei, și pentru că întrebările sunt destul de ”grele” – cred că la un atare examen ar fi dificil de luat nota maximă🙂 – eu zic că e de-ajuns să ne răspundem la ele, fără a mai parcurge celelalte etape ale Liebster award-ului. Doar dacă vrem să lăsăm alte 11 întrebări celorlalți, calea e deschisă !
Numai bine tuturor, și să avem viețile pe care ni le dorim !

 

Participanți înscriși: http://artelesistiintelevietii.wordpress.com/2013/02/22/liebster-award/

                                     http://qwykx.wordpress.com/

                                     http://kiusimus.wordpress.com/2013/03/04/intrebari/


Responses

  1. wow… asta spuse cineva care dispune de timp puțin… mă întreb câte ai fi spus dacă ai fi avut timp din belșug🙂

  2. Mulțumesc pentru încrederea în timpul meu !🙂
    Să știi că textul l-am scris în mai multe reprize, în rarele momente libere, chiar și seara tarziu. Și am insistat să fiu minuțioasă, pentru că încrederea blogului care m-a nominalizat m-a obligat la asta; plus că mi-am dat seama că, și un simplu joc poate fi transformat în motiv de reflecție, foarte serios.

  3. 🙂 Felicitari pentru tot, mai ales pentru timp si rabdare, ferice de tine…🙂 ehehe, de-ai sti câte premii si chestionare ni s-au propus, de nu stiam ce sa mai facem cu ele…😀
    – – –
    Merci pentru urarile de la sfârsit si-o viata senina…🙂

  4. Mulțumesc și eu, Melanie ! Și eu am primit multe ”lepșe” în decursul timpului, dar aceasta mi s-a părut mai deosebită… pentru că intră în profunzimea ființei noastre.

    Te îmbrățișez, et bonne semaine !

  5. Frumos scris si cu multa atentie la detalii.
    Iti multumesc pentru ”prezentarea” facuta blogului si raspunsul mai mult decat prietenesc pe care l-ai dat acestui joc, postandu-l.
    O zi minunata!

  6. Plăcerea a fost de partea mea ! Am prezentat astfel blogul tău pentru că, într-adevăr, îl prețuiesc.
    Iar tema propusă este chiar profundă și interesantă ! Și merita abordată.

    O zi minunată și ție !

  7. Buna Flo, mi-a fost dor , ti-am scris pe mail acum catva timp un raspuns … la un articol al tau care m-a lovit cu leuca-n căpuț de am mers cheo vrreo 2 zzile dar n-am primit feedback, si ma simt nerasplatita pt. toate exprimarile care or iesit din mine, pe urma l-am postat pe blog unde n-am postat niciodata nimic si mi-am adus aminte de asta si l-am sters

    iar la asta de-acum, am o intrebare uriasa

    cand ai vayut moartea cu ochii cum ai fost? ca pp. ca ai vazut-o dupa raspunsul tau, vreau detalii, imprejurarea, starea ta, gandurile, imaginile, si aforismul, final si nu trisa, ma infioara curajul cu care vb. de curajul tau! dar sunt atat de curioasa…eu n-am reusit inca performanta asta ddar perseverez ;-P

    in alta ordine de idei mi-a placut mult labirintul lui Arta si stiinta si intrebarile tale , nu am raspuns niciodata vreunei lepse, chit ca ce-i drept n-am primit prea multe, in total 3 in tot atatia ani, dar de ceva timp .calitatea lor pe wp e ia crescut considerabil si fiindca tie nu ti-a continuat nimeni stafeta, o preiau din mers intrebandu-ma ce face Lilik, dar cred ca o sa ma intreb pe blogul ei

    e bine sa va “revad”

    e prima data cand simt nevoia sa raspund unei lepse pe care am citit-o undeva , nu ma-ntreba, cred ca mai mult e o stare de spirit

  8. Deepule dragă, ce bucurie că ai apărut ! Nu am primit nici un mail de la tine, cum era altfel să nu îți răspund tocmai ție ? Dacă îmi spui care era articolul cu pricina, îl luăm noi la „refecat” !🙂 Mai bine scrie-mi dincolo, pe celălalt mail: florina.rosu11@yahoo.com. că e posibil ca pe gmail să fi intrat la spam.

    Nu am știut nici că ai postat pe noul tău blog; de unde era să ghicesc ? Dacă nu ai lăsat nici un semn… Nu am știut că ai reînceput să postezi !

    Despre moarte, mai bine vorbim în particular, că sunt lucruri pe care nu vreau să le povestesc în public. Ce-i drept, am avut în viața mea două accidente: unul pe când mă aflam într-un troleibuz, și acesta s-a ciocnit de ceva la un colț de stradă, și unul cu mașina proprie, de s-a făcut praf. Mult am mai plâns-o ! Chiar dacă eu și băiatul meu am scăpat neatinși. Cred că a fost un înger pe aproape…

    Dar, nu aceste accidente m-au făcut să mă gândesc la moarte, ci cu totul altceva ! Însă, după cum am spus, prefer să vorbim pe mail.

    Mă bucur și că te-ai gândit să preiei ”leapșa” – pentru că este una cu adevărat deosebită, care merge „adânc” ! Știi, nu contează dacă a mai preluat-o cineva „oficial”; ideea era ca măcar să ne gândim la întrebările astea. Poate că unii au și răspuns deja, în sinea lor…

    Te îmbrățișez, și aștept mailul !

  9. “Artele si stiintele vietii” si FLO! alias Childagain, tks mans! :))

    11 lucruri? N-am scris in viata mea atatea! Nici macar nu mi-am pus problema, de aia mi-a placut intrebarea, exista un singur cuvant care spune totul despre mine, as fi vrut sa-l rostesc in 3 limbi, nu sa-l scriu, nu ca le-as cunoaste, dar suna dumnezeieste:));
    (JIWA! JIÎȚI! JICI! ) X 11 , limbile mele dragi…

    1.. Invizibila? As face orice, orice am vrut si n-am putut! 1.in primavara cum dau caldurile as profita de situatia mea si as lua aer de sus pana jos oriunde m-as duce si, cu aerul asta acumulat dar pana-n vacanta parlamentara, as intra direct intr-o sedinta cu maxima reprezentare, dar nu l-as rata pe presedinte, sa zicem ca ar fi votarea noii Constitutii, m-as ridica de poponet in sus, evident cu greutate, ca pupitrul cu microfoane e inalt:) si cu fetisoara lui aia nevinovata spre neoane, as astepta cu interes fiecare luare de cuvant,…am eu “clientii” mei, si mamaa cum le-ar iesi, cu pocnete si strigaturi! dar imi trebuie mai intai cateva zile de penitenta serioasa, pe baza de post cu ceai de dopuri de pluta dimi, pranz si seara, asta ar fi primul lucru, al doilea, m-as duce pe rand la Rothschild bank Zurich, Rockefeller bank, Bank of Israel, apoi la Banca Mondiala si in ultimul rand la Federal Reserve of America ca astia si-asa-s faliti, dar nu ca sa m-asez pe vreun pupitru, doamne feri! si al treilea nu mai conteaza ptca pe urma as renunta definitiv la invizibilitate. Ba nu, cred ca totusi as mai face un lucru, .. secret, dar asta diafan chiar, de finetea casmirului indian, tot asa..incognito

    2. Cumpatul mi-l pierd tot timpul, dar mi-l recastig :))

    3. la asta cu dormitul m-ai nimerit, n-am timp

    4. la sexul tare? :)) dc. e vb. doar de observat, cum se misca neuronul si pozitronul, daca e de privit n-am reguli dar sunt moarta dupa maini🙂

    5. cartea preferata? tot ce prind si sunt lasata sa citesc fara intrerupere, aia e cea preferata, ultima, e a lui Gerard Leleu

    6. aici raspund cu depinde, depinde cum se simte sufletelul, daca el are o zi buna, gatesc si fosilele dropiilor de la Marea Moarta, indiferent cat imi va lua si cate situri voi devaliza pt. asta, iti spun ca iese..!:)

    7. inginerie financiara? nu, dar ma prind repede cine a facut-o

    8. alcool? azi, tinctura de propolis, dar nu-mi da idei

    9. tot vreau sa fac si nu mai apuc

    10. Chi Mai, Morricone

    11. Unul? Unul, dar le taie pe toate celelalte pe care nu le am si-ar mai fi unul dar ii acord inca prezumtia de nevinovatie:))

    Mi-au placut intrebarile astea, au avut ceva din jurnalul meu de amintiri din copilarie

    FLO- dupa ale tale nu ma topesc asa tare, dar nu le pot lasa sa le risipesti in vazduh:)

    1. (Vezi ca ai pus doua intr-una) Sensul nu, dar sensa, da. Stiu de ce ma aflu pe Pamantul asta, am ars-o aiurea pe cel de unde am venit.

    2. (Ma, tie-ti place nessul fractionat!) Nu mie trebuie sa-mi pui intrebarile astea, zau! daca iti raspund eu da cu minus, sunt o perfectionista! :))

    3. E, aici cred ca trebuia sa pui 2 intrebari, nu una. Unii zic ca n-ar schimba nimic, eu as schimba in fiecare lucru facut macar cate ceva, sigur as fi facut totul mai bine si poate mai mult dar in aceleasi conditii nedeplasate niciun cuarc, pardon, niciun neutrin in condtiile in care si masa ar ramane aceeasi

    4. muncesc pentru intretinere, nu vezi cat-au facut-o?:)) ce-mi place nu pot face decat pro bono iar dac-ar fi sa ma implineasca as aduce si bani de-acasa, e un “hobby” necuantificat

    5. depinde de vise(visuri) numai visele neconstiente de noapte sunt o fuga de realitate, visele constiente sunt chiar plonjarea in ea, iar cele imaginative sunt o fuga intr-o realitate viitoare,

    6. sincer, habar n-am, eu mai mult in viitor sunt si cu prezentul si cu trecutul, doar cu ele iti raspund acum

    7.niciodata! doar cand se gandeste ea la mine:)) daca m-ar inspaimanta? da, acum da!

    8. aici am trei raspunsur graduale 1 -sa scapi de o nenorocire 2- sa vad ochii oamenilor sclipind de fericire, 3- sa vad ochii oamenilor sclipind de fericire stiind ca eu am fost mijlocul de transport catre ea

    9. as prefera sa fiu toata viata om, bestiile impresionante sau nu, au limite din care nu vor iesi niciodata, ca om poti simula oricare dintre limitele lor

    10. as fi in stare sa fac in orice clipa lucrurile in care cred cu exceptia viciului despre care iti vorbeam si in care nu cred dar il fac, a face lucruri in care nu crezi, dupa mine asta ar fi definitia sacrificiului

    11. Mitisorule dar poti avea drept scop si a trai bine, hai, ca am inteles ce ai vrut sa spui, toti facem acelasi lucru, dorim sa traim bine sau mai bine, pentru fiecare dintre noi insa binele asta arata putin altfel, scopul cu cat e mai nobil cu atat vei trai mai prost dar nu vei simti asta, deci vei trai, bine! :))

    Intrebarile din leapsa pe care o dau eu mai departe sunt ness quick forte, 11 intr-una:

    1-11 . Cand aveti de gand sa nu va ratati si sa invatati limba chineza?

  10. erata, Flo 4. necuantificabil

  11. Deepulee; ce m-ai lovit !🙂 Cum sa nu te topesti dupa intrebarile mele ?🙂
    Pai, sunt intrebarie esentiale ale unei vieti de om !
    Lasand gluma la o parte, m-am gandit ca; desi suna prea serioase pentru a fi si interesante🙂; s-ar putea ca de un set aseamanator sa avem parte Dincolo.
    Asa ca; e mai bine sa facem o “repetitie a examenului” inca de pe acum !
    Bine, pana ce ajungem Dincolo, poate o sa mai avem si alte experiente; poate ca vom fi chiar mai pacatosi… ) Dar; nu strica o “recapitulare”; din cand in cand !

    Ceea ce vreau eu sa stiu este… ce inseamna cuvantul ala care zici ca te defineste ?🙂 Nu de alta, dar chiar vreau sa stiu ce te defineste ! Daca nu se poate spune aici; poate imi zici pe mail.🙂

    Mi-a placut ce ai zis despre schimbarea tecutului; desi; esti cam nesigura pe tine, daca ai schimba asa multe ! Sau dimpotriva; perfectionista; asa cum ai zis si tu.
    Eu as schimba doar cateva momente-cheie ! Cateva… Dar; ideea este ca nu stiu pe care l-as alege primul; pentru ca inevitabil; daca as schimba unul anume, totul ar fi atat de schimbat, insusi cursul vietii mele; incat cel de al doilea pe care as vrea sa il schimb nici n-ar mai fi existat…
    De aceea e atat de greu… si, mai bine nu schimb nimic !

    Cu definitia ta a fericirii m-ai atins🙂; ca seamana oarecum cu a mea ! Nici eu n-as putea fi fericita fara sa ii stiu pe cei dragi fericiti; si pe multi altii…

    La intrebarea cu leul si iepurele, n-ai inteles esenta:); dar oricum; ai dat un raspuns original. Ideea era in legatura cu insusirile lor: daca ai prefera sa traiesti o zi fara teama precum leul; sau tremurand o viata intreaga, ca iepurele. Acum; sunt si aici interpretari – daca ne gandim ca leul e carnivor, si ucide ca sa manance; poate e preferabil sa traiesti o viata ca iepurele, care nu face rau nimanui.

    Definitia ta a sacrificiului e buna; daca mai adaugam: din iubire pentru altii. A face lucruri in care nu crezi doar din iubire; doar pentru a face altora bine. Da, ar fi o definitie posibila !

    Cat despre cugetarea ta despre a trai bine sau cu scop; e de milioane !🙂 Asa e; cu cat scopul e mai nobil; cu atat creste in progresie probabilitatea sa traiesti mai prost.🙂 Daca e vorba doar de tine; nici nu bagi de seama; asa cum ai spus ! Dar; cand e vorba si de cei de pe langa tine, bagi de seama imediat ! Si incepi sa cauti un echilibru intre scopul nobil; si a trai bine !

    Cat despre intrebarea ta in 11 exemplare; raspunsul e… poate; in alta viata ! Poate atunci voi avea timp sa fac numai asta: sa invat chineza. Pana atunci; abia am timp sa faC treburile unei zile; si nici pe astea in intregime.

    Daar… o maare intrebare ! De ce nu ai scris toate astea sii pe blogul tau ? Parca asa ziceai ! Sau; sa scrii orice altceva. Iti mai amintesti de vremea cand scriai mult ? E pacat sa ingropi talantul; ca si asta intra la a trai cu scop !🙂

    Noapte-buna; ca la mine e noapte; si pupici de somnic usor !
    Si de viata buna !

  12. am fost atat de fericita ieri, de parca l-am prins pe Dumnezeu de-un picior, dar mi-a fost teama sa nu-l strang prea tare si sa se franga, uitasem de definitia asta a fericirii …, fericirea e si atunci cand tu primesti, cand primesti un martisor, un martisor pe care ai putea sa-l porti in piept toata viata, fericirea e atunci cand vezi ochii fericiti ai oamenilor, fericiti ca te pot face pe tine fericit, nu m-am gandit niciodata la asta, sau ca s-ar putea intampla asta, nu stiu, poate asta e Raiul ! Raiul pe pamant….in acest caz inchideti poarta, nu mai plec! ( si nici curioasa nu sunt):))

    nu stiu cat ma defineste cuvantul asta, dar stiu ca e cuvantul pe care l-am luat intre corzi JIV-JÎVA e al meu. E un cuvant interesant ca origine, dupa ce l-am gasit si facand sapaturi am descoperit ca in limbi diferite are aceeasi reprezentare semantico-filozofica, mai are si aceesi radacina dupa care flexioneaza, un fel de morfem polilingvistic (nu ma pricep dar asociez) numai sufixul si-l schimba functie de limba, eu nu l-am scris intr-o reproducere fonetica ci urechista, sonora, morfologic reprezinta 2 verbe si 2 substantive, ultimul substantiv nu l-am scris fiind indepartat ca sens (dar pt. mine e cam acelasi lucru :))- iata cuvintele scrise ( si fonetic)
    JIVA – se zice ca este indonezian dar e de origine sanscrita si inseamna “suflet” iar pe alta treapta de traducere (5 sau 6 cred), “a respira” – in mitologia slava exista si o zeita JIVA zeita fortei vitale ocrotitoarea oricarei forme vii
    JIÎȚI- (fonetic)- in rusa – a trai/traiesc JIÎVOI – trai
    żyć – JICI (fonetic)-in poloneza- a trai/traiesc
    si 4 , JIWA – engl.- un argou al unui tip de jazz🙂

    vezi, a propos de trecut, de aia ti/am spus ca -fara sa se schimbe nici macar un cuarc-

    eu ma inteleg mai bine cu leii :))

    mie mi-a placut rostirea ta despre sacrificiu -” sa faci ceea ce nu crezi pentru ca iubesti”, dar tot as completa-o putin – sa faci ce nici nu-ti vine sa crezi pt. ca iubesti- SAU SA FACI CRIMA PT. CA IUBESTI- sacrificiul asta cum iti pare?:)) vreau o discutie cu tine pe ultima!!

    si mi-a placut si aia despre scopul nobil, pt. cei de langa tine faci ciocul mic si joc de glezne si dai naibii scopul nobil, inteleg, dar nu inteleg de ce crezi tu ca vor trai mai bine, mai bine pt. cat timp?

    iar am scris mult, nu cauta, ca nu postez nimic acolo, ci aici prin bunavointa ta!

    Si vreau sa-ti ofer si eu un martisor!

    Si un omagiu tie, copil-femeie Ghiocel *asta va fi porecla ta!

    Celei care nu a judecat pe nimeni de cand cunosc!
    Celei care nu a risipit nicio iota din sulfetul ei si din sufletul celorlalti!
    Celei care nu a gasit odihna in afara cautarii adevarului de sine!
    Celei care a deschis in deplina nevinovatie usa oricui!
    Celei care a deschis usa oricui i-a iesit inainte fiind in nevoie!
    Celei care desavarseste cuvantul mama!
    Celei care inalta cuvantul parinti!
    Celui mai mare inger intre oamenii in viata pe care ii cunosc!
    Tie, Flo, cu toata pretuirea mea.

    Da-i Doamne o viata frumoasa ca frumusetea primaverii sufletului ei!

  13. Of, draga mea, ce îmi faci tu ? Mă faci să apar drept un fel de înger, când eu sunt un om ca toți oamenii; ba chiar, cu muulte defecte ! Dacă m-ai cunoaște mai bine, ai vedea că lista defectelor o egalează pe cea a calităților; ba, poate o și întrece !🙂

    Numai sufletul tău bun, și tendința de a vedea doar binele din oameni, mi-au creat o imagine așa de frumoasă.

    În rest, mă bucur enorm pentru tine, că ai trăit acel moment de… rai ! Eu am asemenea momente, de obicei când sunt cu băiatul meu, sau cu oamenii foarte dragi și apropiați. Sau dimpotrivă, atunci când pot face ceva cu adevărat util pentru cineva, fie și necunoscut.

    Ei, mărțișorul ne poate prilejui asemenea momente !🙂

    Și mă bucur și că am aflat ce înseamnă acele cuvinte care spui că te definesc. Se pare că a trăi prin fiecare fibră este esența ta ! E minunat, îmi plac asemenea oameni.🙂 Iar tu ai în plus o generozitate spontană, și acea tendință de a vedea doar binele din ceilalți. Înseamnă că te apropii mult de acea cerință evanghelică ”a fi precum copiii”!

    Eu, uneori mă apropii, alteori mă îndepărtez…🙂

    Te sărut, și îți doresc cea mai frumoasă primăvară din viața ta ! În care acele momente să existe în fiecare zi, dacă se poate !

    P.S. Tema propusă de tine ”a face crimă în numele dragostei” necesită o discuție mult mai amplă, și cred că ar fi necesară o postare separată. Chiar, nu te încumeți tu, dat fiind că tema este a ta ?🙂

    Oricum, părerea mea este că e o incompatibiliate de termeni. Nu poți face crimă în numele iubirii, pentru că atunci îneamnă că iubirea din tine e destul de mică, în general, și nu îi cuprinde decât pe cei mai apropiați, sau chiar o singură persoană, pe care ajungi să o privești drept „sine qua non” pentru viața ta – deci, e mai mult o dependență decât o iubire !.

    Se poate discuta despre situația în care trebuie să aperi fizic o persoană iubită de o agresiune – aici, da, cred că se poate ierta, deși nu e situația ideală. Dar a face crimă din orice alt motiv pretinzând că iubim, ei, de situații din astea sunt pline telenovelele !😉 Și totdeauna personajele respective sfârșesc prost, și au și blamul publicului.🙂

    Apropos de crimă în numele unor înalte sentimente sau idealuri, am văzut nu mai știu pe unde următoarea discuție: ai ucide un om nevinovat, dacă asta ar fi condiția pentru a salva omenirea, sau o întreagă civilizație ? Răspunsul, deși pare simplu, nu prea e… Cel puțin, pentru credincioși ! Pentru că ei știu că, situațiile de acest gen sunt ispite, și Dumnezeu va găsi oricum o cale de a salva omenirea, chiar și fără intervenția noastră. Și tocmai intervenind, prin acea crimă, e posibil să ne pierdem și pe noi, și să aflăm că nici omenirea n-am salvat-o !

    Uite la ce discuții filosofice m-ai adus !😉 Dar, hai să le lăsăm puțin, și să ne bucurăm de primăvară…

  14. […] Am preluat un test de reevaluare de pe blogul https://childagain.wordpress.com/2013/02/26/aproape-liebster-award/. […]

  15. Mi-au parut interesante raspunsurile si intrebarile, am preluat si eu jocul pe blogul meu , multumesc.

    • Și mie mi s-au părut foarte interesante, și chiar înțelepte întrebările tale, de aceea mi-am permis să le și răspund. Nu știu cum să fac să le vadă mai multă lume, pentru că merită să fie dezbătute ! Cred că voi pune și eu un pingback la tine.


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

