Posted by: childagain | February 23, 2014

Cele cinci probleme importante ale vieții cuiva

Mărturisesc că ideea acestei postări mi-a fost furnizată de un… vis ! Nu de un vis cu ochii deschiși, ci de un vis ”clasic”, de noapte.
A fost un vis cu totul deosebit, din mai multe motive. În primul rând, nu semăna deloc a vis, ci părea realitate pură. (Desigur, multe vise par astfel, deci nu e acesta singurul criteriu al diferențierii lui.) Apoi, mi l-am amintit aproape în întregime. Și, nu în ultimul rând, conversația din vis (întrucât de o conversație era vorba – mai precis, un interviu) a curs atât de clară, logică, fluentă, fără nici o pauză de gândire, și în același timp, atât de profundă și înțeleaptă – încât mi se părea mie-însămi că vizionez un film.
Ca să prezint visul pe scurt, pot spune doar că era vorba de un interviu pe care cineva – o femeie – mi-l lua, referitor la viața mea. Din păcate, nu-mi mai amintesc în ce împrejurări, pentru că știu că era o întreagă poveste, dar îmi amintesc foarte bine punctele esențiale ale interviului. Imediat după sculare, aș fi putut spune răspunsurile cuvânt cu cuvânt, acum, mi-a rămas doar esența. Iar principala întrebare a acestui interviu era exact cea din titlu: care au fost cele cinci probleme mai importante ale vieții mele ?
Partea uluitoare a fost aceea că, în vis, știam exact care erau acele probleme, fără să mă gândesc nici o clipă ! Și le-am explicat atât de frumos, psihologic, și cu lux de amănunte, așa cum în stare de veghe cred că nu aș fi fost în stare. În primul rând, în stare de veghe, nici nu aș fi știut ce să spun mai întâi: care or fi fost cele mai importante cinci probleme ? Și, de ce tocmai cinci ? În vis, știam totul perfect, fără nici un moment de ezitare. Dovadă că subconștientul nostru este mai înțelept decât partea noastră conștientă. Iar dacă e să îl credem pe mediumul și terapeutul Edgar Cayce, care spune că subconștientul reprezintă, de fapt, sufletul nostru, atunci  e perfect de înțeles de ce este el mai înțelept decât haina sa actuală.
Așadar, ca să fac o scurtă ”dare de seamă” a celor cinci probleme –  doar ca să înțelegeți ce consideră subconștientul a fi probleme – voi începe cu prima. Se pare că prima problemă a vieții mele, încă din adolescență,  ar fi fost dorința (nerealizată) de a face parte dintr-un grup. de a aparține unei comunități de prieteni, așa cum vedeam la alți tineri de vârsta mea. Dar eu am fost dintotdeauna retrasă și ”aparte” și nu m-am potrivit nici unui grup. Atunci când am început să am prieteni, mi-am făcut doar câteva prietene foarte bune și asemeni mie, precum surorile, pe care le mai am și astăzi în cea mai mare parte, și alături de care am trecut prin toate problemele și dilemele vârstei/vârstelor.
A doua problemă ar fi fost căutarea iubirii romantice, absolute, a iubirii adevărate – iarăși un ideal nerealizat ! ( Desigur, poate  și cerințele mele erau prea mari, dar și oferta, destul de săracă.🙂 )  De iubit, am iubit îndeajuns pentru câteva vieți, dar totuși nu a fost acea iubire de o viață. Și asta se vede din faptul că toate acele iubiri – oricât de mari, profunde și aducătoare de trăiri și amintiri ce nu se șterg – totuși, au trecut, și-au urmat drumul lor. Nu a mai rămas din ele decât amintirea, povestea ce se derulează în spatele ochilor închiși ca și cum ar fi fost ieri. Dar, fără să mai doară ca atunci…
A treia mare problemă a vieții mele ar fi fost chiar divorțul meu. Am făcut bine, am făcut rău ? Va rămâne întotdeauna o amintire dureroasă doar privindu-l pe băiatul meu, care ar fi putut avea o altfel de viață. Ar fi putut crește altfel, cu tatăl lui lângă el mereu, și m-ar fi scutit și pe mine de multe dureri, neliniști și greutăți. Cred că aceasta e singura problemă de care sunt aproape în întregime responsabilă, pentru că am contribuit la crearea ei. Dacă aș fi ales altfel atunci, dacă aș fi trecut peste neîmplinirea mea personală… Dar în acel moment, nu am putut face asta, pentru că eram încă prea copil, și mai aveam încă visuri despre găsirea iubirii adevărate… un mare nor de fum ! Iar mai târziu, când m-am răzgândit, și am vrut să trec peste visurile mele pentru a-i fi bine copilului, și celor dragi, a fost chiar prea târziu ! Fostul meu soț își găsise idealul lui de iubire – care era mult mai pământesc, și mai ușor de găsit decât al meu.
A patra problemă nu mi-o amintesc prea bine, dar în contextul celor de mai sus, cred că ar fi putut fi vorba despre alegerea de a pleca din țară, pentru a trăi și munci pe alte meleaguri. Iarăși, o alegere cu consecințe pentru ceilalți – pentru cei dragi, și pentru mulți alți oameni ! O alegere bună doar din anumite puncte de vedere, dar mai puțin inspirată din altele. O alegere care m-ar fi putut scăpa de grija zilei de mâine – lucru care este încă în pregătire, dar, pe de altă parte, a făcut rău copilului meu, care nu s-a adaptat niciodată, și a rămas un dezrădăcinat. Pentru el, nu a fost doar o inadaptare „de început”, dovadă că, după doi ani, a declarat că vrea să se întoarcă în țară, pentru că aici, unde ne aflăm, nu este locul lui.
Iar ultima problemă, de care îmi amintesc foarte bine, este una de natură pur spirituală, și se referă la percepția mea despre Dumnezeu și Iubirea Sa. Dar pe aceasta nu vreau să o discut aici, pentru că nu ar fi de nici un folos pentru ceilalți. Unele lucruri, e bine să rămână doar între om și Dumnezeu… Și totuși, pentru mine este cea mai importantă problemă dintre cele de până acum, și cu cele mai mari urmări.
Dacă am prezentat aici visul meu, și cele cinci probleme, am făcut-o doar gândindu-mă că ar fi util pentru fiecare  să se întrebe care sunt, sau au fost, cele mai importante probleme din viața sa. Nu știu dacă numărul cinci din visul meu are o semnificație universală, sau doar pentru mine personal. Știu doar că acest număr, în numerologia pitagorică semnifica începutul vieții spirituale, religiozitatea.
Poate că nu e obligatoriu să avem cu toții cinci probleme în viață, cine știe… Poate că unii au două, sau trei, sau șapte, sau…cine știe – una singură, mare și nerezolvată !
Dar totuși eu am lăsat în titlu numărul cinci, pentru că așa mi-a vorbit mie subconștientul meu.
Cât despre termenul ”probleme” – și aici pot exista interpretări. De fapt, cred că le putem numi mai curând: nelămuriri dureroase ale vieții noastre, sau neîmpliniri, sau dubii. Oricum, este vorba despre lucruri sau situații nerezolvate, care nu au avut un răspuns clar în timpul vieții actuale – și poate de aceea subconștientul meu le-a numit ”probleme”.
Cât despre semnificația visului meu, pentru mine e destul de clară: subconștientul a vrut să mă ajute să îmi ”structurez” problemele, ca să înțeleg singură ce am realizat până acum, și ce nu. Nu mi-a oferit soluții, ci doar o altă vedere asupra faptelor și situațiilor cunoscute. Și, m-a mai ajutat să înțeleg ceva: faptul că unele probleme vechi, chiar și nerezolvate, nu contează decât pe moment, și nu pe ansamblul vieții cuiva (exemplu, cele din prima tinerețe). Pentru că viața ne schimbă… Chiar dacă ni s-ar oferi, printr-o minune, soluții la problemele din trecut, poate că acum nu ni  le-am mai dori chiar atât de tare…🙂
Închei dorindu-vă numai bine, și ca introspecția să vă fie de folos ! Sper că nu am fost prea plicticoasă sau inoportună vorbind despre visul meu, și despre problemele mele personale, dar scopul a fost să vă ajut și pe voi, oferindu-vă experiența mea. Oricum, simplul fapt că pot vorbi despre ea detașat, înseamnă că am depășit-o, și o privesc acum doar drept material de studiu.
Să ne fie viețile noastre de folos !
P.S. Între timp, am mai aflat unele semnificații ale numărului 5. Se pare că ar reprezenta omul în sine, aflat între pământ și cer, sau la intersecția dintre  spirit și materie. Însăși reprezentarea grafică a omului, cu brațele și picioarele desfăcute, ar fi o pentagramă.
O altă interpretare spune că numărul 5 ar fi cifra harului, adică a intervenției Divinului în lumea materială.

Responses

  1. Pe parcursul timpului am observat ca aceasta cifra 5 intr-adevar marcheaza unele noduri temporale . Despre visul tau eu cred ca fiecare dintre noi se poate regasi in el ..poate cu mici paranteze insa cam tot pe acolo . Spre exemplu eu m-am regasit foarte bine printre randurile tale . Cifre marcante : 3,5,7, 9

  2. Deci, cifra nu a fost întâmplătoare ! La fel am simțit și eu…
    Mă bucur să aud că visul meu are o esență generalizatoare – de fapt, asta am și sperat. Părea prea real, și prea plin de semnificații ca să fie doar ”al meu”.
    Câti despre tine, dragă prietenă, chiar am bănuit eu că te vei regăsi puțin în vis… după câte mi-ai povestit ! Poate de aceea ne-am adunat aici cei asemănători – ca să ne ajutăm la ”teme”.🙂

    Cifrele acelea marcante sunt numere cu importante semnificații spirituale, la care aș mai adăuga și cifra 1.
    Te îmbrățișez, și mă bucur de împărtășire ! O săptămână frumoasă !

  3. Într-adevăr, m-ai făcut să mă gândesc la problemele care îmi caracterizează viața și personalitatea.
    Primele două le-am avut și eu. Am găsit iubirea… care s-a terminat cu multă violență în decursul multor ani. Divorțul a fost un dar de la Dumnezeu, însă. Și acum e cam greu să-mi revin, au rămas multe sechele. Și am senzația că nu mă poate iubi nimeni, că nu merit, că nu sunt… etc. Cazul clasic.
    Am pierdut mulți ani în care n-am studiat nimic din ce aș fi vrut, cred că m-am pierdut de tot… Acum e prea târziu.

  4. Dragă Lili, nici o clipă să nu gândești că nu poți fi iubită ! Dimpotrivă, un om ca tine merită toată iubirea posibilă, și sunt convinsă că sunt deja mulți oameni care te iubesc, în felul lor. Dacă te referi la acea iubire anume, pentru asta e nevoie și de un pic de șansă ca să întâlnești persoana potrivită, dar tu ești un om care merită, și poate fi iubit din toate punctele de vedere. Dacă ai avut un trecut trist, atunci cu atât mai mult meriți o compensație !
    Desigur însă, că asta mai depinde și de destin. Dacă ai avut prevăzut în ”scenariu” să întâlnești iubirea, atunci așa va fi, dar dacă e doar ceva gen ”în funcție de împrejurări”, atunci, poate vei întâlni doar mici iubiri… bune și ele, pentru colecția de amintiri !🙂
    Sau poate, trebuie un pic de rugăciune pentru asta. Eu cunosc cazuri de femei care și-au făcut chiar dezlegări, și abia apoi au întâlnit omul potrivit.

    Eu am spus că nu am întâlnit iubirea aceea mare și durabilă, dar de iubiri am avut parte, și mă bucur că măcar am rămas cu un dar: copilul meu. (La fel e și în cazul tău.) Ce diferă la mine acum este faptul că nici nu-mi mai doresc acea iubire. nu-i mai văd rostul în viața mea. Mă simt foarte bine exact așa cum sunt acum.

    Cât despre studiu, niciodată nu e prea târziu ! Trebuie doar să accepți că poți să faci ceea ce ți-ai propus. Și desigur, să-ți reorganizezi un pic programul.
    Și eu credeam că nu voi mai avea timpul și condițiile pentru a studia, dar acum viața mi-a impus să fac nu unul, ci două cursuri în plus.

    Mă bucur că mi-aI împărtășit ”problemele” tale – ca să vorbesc în sensul visului – și așa, am văzut amândouă că nu suntem chiar așa de diferite ! Acesta e și sensul comunicării: să ne deschidem, să nu rămânem cu impresia că noi suntem cei mai păcătoși, și nu merităm nimic.

    Te îmbrățișez, și numai bine !

    • Îți mulțumesc pentru toate gândurile tale bune și pentru încurajări!

      • Lili, tu ai fost de atâtea ori alături de mine, în momentele mele grele, încât chiar nu ai de ce să îmi mulțumești. Dăm și luăm toți unii de la alții …

  5. Foarte inspirat Articol! Mulțumesc
    pentru el.

    • Dragă prietenă, nu ai de ce să îmi mulțumești, dar mă bucur că ți-a fost de folos ! Și tu ai multe idei bune, și de folos multora.
      O seară bună îți doresc!

  6. sunt curioasa cum ti-ai reamintit punctul 5 , mi se pare mie sau s-au schimbat putin datele problemei?

    Lilik, eu te iubesc cu sau fara sa-ti insusesti “cursurile” de rugat😛

    • Dar se pare că unii… nu! Deși comentariile sunt aprobate, de obicei, de către administratorul de blog! Deci acesta aprobă și… îndoielile!🙂
      Nu are legătură cu child…

  7. Sigur ca nu are legatura cu Child, nici nu ar avea cum🙂
    Bucura-te, ai scapat de ocol si de artificii, frumoase dar artificii, cu miile pe net, daca inima ta isi dorea asta ar fi putut realiza altele si mai bune si nu ar fi gasit o cale sa se indoiasca, acum cred ca poti spune ca esti iubita, ai gasit cea mai dreapta cale sa te rogi pentru ai tai, calea calda a inimii, ea ii va arata mintii tot adevarul pe care il cauta si o va amuti in fata atator minuni. trust me (trust you) http://www.familiaortodoxa.ro/2013/07/10/despre-rugaciunea-inimii-parintele-iustin-parvu/
    love u too 🙂

  8. asta nu inseamna ca trebuie sa schimbi ceva din ceea ce ai facut pana acum, doar sa adaugi sis!

    • Da…
      Mulțumesc.

  9. Deepule draga (iti spun asa pentru ca nu stiu daca ai vrea sa stie toti cum te numesti), multumesc din suflet pentru rugaciunea inimii – da, cred ca trebuie sa adaug ceva in viata mea. Deja cred ca o fac din cand in cand, numai ca… destinatarul rugaciunii nu mai este un Dumnezeu abstract si potential masculin, ci Fecioara Maria. Asta nu pot s-o schimb, pentru ca asa simt !

    Despre aprobarea/neaprobarea comentariilor vom discuta saptamana viitoare, de miercuri incolo, cand ma intorc la calculatorul meu, pentru ca acum sunt la un post public, si timpul mi-e masurat. E posibil, din nou, ca wordpressul sa fi fost un tatic excesiv de protector. )

    A, si despre punctul 5, am ajuns la concluzia ca e mai bine sa nu mai vorbesc, ca sa nu tulbur felul de a crede al altora. Ce drept as avea ?

    Te puup !

    Pup si pe tine, Lili !

  10. tulbura-l, ai tot… Dreptul


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

