Posted by: childagain | May 9, 2014

Mutanții noii ere (II)

După cum am promis, continui aici serialul despre femeia de mâine, cu amendamentul că totuși mă voi mulțumi să discut doar câteva aspecte, tematica rămânând  densă.
În primul episod, am vorbit mai mult despre latura cognitiv-intelectuală a femeii  și despre inserția ei în viața de familie și socială. Nu a fost un plan precis, ci pur și simplu, am relatat ideile așa cum mi-au bătut la poarta minții. Dar, după ce am terminat episodul cu pricina, am fost ”avertizată” că era ceva ce ”nu mergea” până la capăt, că textului îi lipsea ceva esențial. Și, nu a trebuit să mă gândesc prea mult ca să înțeleg: femeia, oricât de inteligentă, de superioară, nu este numai intelect. Timp de veacuri, ea a fost recunoscută pentru cu totul alte capacități: iubire, dăruire, compasiune, blândețe, intuiție, înțelepciune. Aceste însușiri, care se zice că se manifestă predominent prin jumătatea dreaptă a creierului, constituie însăși esența feminității, în aspectul ei pozitiv. Și este de la sine înțeles că aceste însușiri nu vor dispărea, ci dimpotrivă ! Noua eră va cunoaște o revigorare a aspectului feminin, manifestat prin aceste însușiri, chiar și în ceea ce privește bărbații. Și ei își vor dezvolta jumătatea dreaptă a creierului, contactul cu Sinele lor profund, iar femeia, în paralel, își va dezvolta și ea jumătatea stângă, responsabilă de gândirea logică și aspectele practice ale vieții și universului. Acest fenomen a și început deja, așa cum am spus !
.De fapt, ”mutanții” vor apărea în rândul ambelor sexe – adică, oameni care nu vor mai manifesta însușirile ”clasice” ”masculine” sau ”feminine”, ci un fel de amestec, din care să reiasă ceva cu totul nou. Nu înseamnă că bărbații și femeile se vor uniformiza, sau că vor apărea ”hibrizi” bărbat-femeie🙂, ci pur și simplu, că masculinitatea și feminitatea vor fi concepute pe alte baze.
Nu știu dacă ați văzut filmul ”Divergent”, dar mie mi-a plăcut tare mult ideea lui ! Și anume, aceea că într-o societate constituită pe baza existenței doar a câtorva însușiri fundamentale, la un moment dat apar niște ”divergenți” care nu manifestă nici o însușire anume, ci pe toate la un loc într-o anumită măsură –  ceea ce le conferă o gândire ”divergentă”, ciudată, capabilă de a  oferi soluții cu totul noi problemelor.
Acești ”divergenți” sunt mai întâi vânați de societate, pentru că ei constituie o amenințare la adresa stabilității ei. Dar, ce te faci când apar din ce în ce mai mulți ? La un moment dat, ei vor părăsi societatea (în urma unor confruntări, bineînțeles) și vor pleca în altă parte, pentru a-și crea noua lor societate. Cel puțin, aceasta a fost desfășurarea filmului ! Dar, mie îmi apare extrem de veridică. și cu aplicații practice în propria noastră societate. Mai puțin plecarea fizică, bineînțeles.  De fapt, acești ”divergenți” au fost cei care, de veacuri, au dus lumea înainte !  Mă hazardez să spun că și Iisus a fost unul dintre cei mai mari divergenți ai epocii Sale.
Ca să ne întoarcem la evoluția feminității/masculinității. putem spune că vor apărea – ba, unii deja sunt printre noi 🙂 – femei și bărbați care nu vor avea caracteristicile psihologice tipice feminin/masculin, și chiar mai mult decât atât !  Ei vor avea însușiri noi, care vor atinge sfera spiritualului.
Ca să dau un exemplu, ”femeile-mutanți” sau ”divergenți” nu vor simți  neapărat nevoia primordială de a-și afla ”jumătatea” cu orice preț, și nici de a intra în rolul clasic de ”soție-mamă-gospodină” – sau oricum,  nu în vechiul  tipar al rolului. Ele pot iubi, pot avea o familie, dar acesta nu va constitui tot universul lor. Nevoile și preocupările lor profunde se vor îndrepta și spre alte domenii în care s-ar putea manifesta și aduce un folos, și mai ales înspre cel spiritual. Contactul cu Divinitatea, în orice formă a Lui/Ei, aspirația spre desăvărșire, sau pur și simplu iubirea pentru ceilalți (nu doar propria familie) în stare chiar de sacrificii, vor prima în fața oricăror iubiri carnale. În acest sens, dezvoltarea capacităților intelectuale, chiar și studiul științelor, ar putea fi privite tot drept căi de a servi celorlalți.
Bine, dar acest lucru nu este nou ! s-ar putea spune. Acest tip de femei există și azi ! Da, există… însă extrem de puține ! Nu neg faptul că, până și în ziua de azi, multe femei sunt mai preocupate de rolul lor de pisicuțe caline și de accesoriile necesare întreținerii lui (haine. cosmetice, etc.) , decât de marile probleme ale umanității.
În cele de mai sus, eu nu vreau să spun că reneg iubirea erotică, ci doar că ea a fost greșit înțeleasă și prezentată. Ea există, și va exista cât lumea, dar condițiile ei de apariție și manifestare vor fi altele. Femeia nu va mai tinde cu disperare să își găsească iubirea, fără de care se va socoti o infirmă, ci își va îndeplini celelalte misiuni ale sale, iar dacă iubirea va apărea pe parcurs, o va întâmpina cu bucurie, dar fără excese. Și desigur că femeia de mâine va fi mult mai selectivă în alegerea partenerului. Înlăturate fiind motive gen: ”nu vreau să rămân fată bătrână”, ”ca va zice lumea dacă rămân singură”, ”cum să ies în lume fără un bărbat”, ”am nevoie de un bărbat alături ca să fiu respectată pe deplin” – ea se va simți atât de liberă, încât sufletul ei îi va spune fără greș cine poate îi  sta alături !  Sau, dacă acel cineva există.
Alte calități posibile ale femeii-mutant ? Iată doar câteva: capacitatea de a lua hotărâri în probleme importante fără amestecul nimănui, și a le duce până la capăt, capacitatea de a-și conduce propria viață și de a interveni exact atât cât trebuie în viețile celorlalți, curajul de a alege, curajul de a acționa, curajul de a risca în situații dificile,  inițiativa, calmul în momente de criză, tăria de a renunța la un lucru foarte prețios pentru binele celor dragi, dedicarea față de o cauză, sau un ideal, ș.a.
Veți spune că acestea sunt, de fapt, calități masculine ? Aș !🙂 Cu mâna pe inimă, pot spune că am întâlnit destule femei având aceste calități. Câți bărbați de acest gen am întâlnit, însă… această informație e mai bine să rămână top-secret !🙂
Acum, în încheiere, dacă am vorbit atât despre calitățile femeii de mâine, mă simt datoare să spun câte ceva și despre cele ale bărbatului de mâine – ca să se înțeleagă că noi, cu toții, vom evolua. Deci, după cum am spus mai sus, bărbatul de mâine își va dezvolta și el jumătatea dreaptă a creierului, deci intuiția, sensibilitatea, capacitatea de empatie, de percepție a situațiilor. Astfel de bărbați  își vor înțelege cu adevărat, profund, partenerele, și vor ști ceea ce simt ele, și de ce se manifestă într-un anume fel, și deci vor ști ce să spună și să facă pentru binele cuplului. Va dispărea acea ”barieră psihologică” dintre sexe, sursa atâtor bancuri și istorioare – gen ”cine poate înțelege femeia ?” Într-un final, ei vor simți că de fapt, femeile nu sunt deloc greu de descifrat, doar că sunt ființe foarte sensibile, foarte ușor de rănit, iar reacțiile lor ca urmare a acestor răni pot fi diverse.
Și, desigur, o altă evoluție majoră a bărbatului va fi aceea dinspre primatul sexului înspre primatul iubirii. Bărbați care vor prefera o relație de iubire,  să lupte pentru obținerea și consolidarea ei, sexului satisfăcător și  ușor de obținut  – iată o adevărată evoluție !
Un alt aspect al bărbatului de mâine va fi deschiderea, acceptarea propriilor trăiri, și acceptarea de a le manifesta cu sinceritate. Va dispărea acea imagine  de ”macho”, de calm impus și duritate, de ”bărbat adevărat, care nu plânge niciodată”. Și drept consecință, va scădea probabil numărul bolilor cardiovasculare în rândul bărbaților, și al morților subite.
Și, desigur, legat de aceasta – renunțarea la orgoliul inutil de a a avea totdeauna dreptate, chiar și când nu are, și la orgoliul în sine.
Ca să fim sinceri, orgoliul nu e un păcat strict masculin – eu am întâlnit și orgolii feminine, de cel mai prost gust – dar totuși, pe ansamblul umanității, bărbatul s-a simțit ”obligat” de veacuri să își cultive acest orgoliu, care făcea parte din imaginea sa. Așa cum femeia s-a simțit ”obligată” să își cultive farmecele feminine, care puteau atrage cel mai valoros mascul, și deci îi puteau conferi și ei un viitor.
Deci… lumea de mâine,  în lipsa acestor imagini clasice, pare puțin cam… S.F. ?🙂 Totuși, germenii ei există, altfel nu s-ar povesti ! ”Divergenții” sunt printre noi. Cred că acum, îi vom recunoaște mai lesne…

 

Pentru completare: Iar femeia să asculte de bărbat (I)

                               Iar femeia să asculte de bărbat (II)

 


Responses

  1. Imi place versiunea SF a expunerii tale, inversarea de rol genetic are loc pe fondul noilor cunostinte dobandite.Sa acceptam ca ne-am nascut diferiti, sa vrem sa ne schimbam, sa recunostem ‘mortul’ din dulap sau nu stiu cum se numeste fantoma aceea de care ne temem in termeni psihologici cu omul cu obiceiuri,tipare mostenite. Am fost la o prezentare de teorii unde mintea era prezentata ca un copil mic pe care trebuie sa-l iubesti neconditionat si sa-l imbratisezi. Vorbesti de inteligenta spirituala si de divergente, iata un film pe care trebuie sa-l caut …S.F. ?🙂 o da

  2. Visule, ce bine îmi pare că ai trecut pe-aici; mi-era dor de tine ! Trebuia să mă gândesc că un asemenea subiect va ”atinge” toate dragele mele prietene ”divergente” (nici nu le-aș iubi altfel !:) )
    Da, trebuie să ne recunoaștem fiecare ”scheletele din dulap”, dar frumos, cu calm, cu prețuire, fără să începem să țipăm și să ne simțim jigniți că nu, noi nu suntem așa !🙂 Eu vorbesc oricum de o medie statistică, atât pentru bărbați, cât și pentru femei, deci las loc liber excepțiilor.
    Da. mintea fiecăruia poate fi un copilaș. și trebuie privită cu înțelegere, și să nu ne supărăm dacă uneori copilașul mai spune și prăpăstii, sau lucruri cu care nu suntem de acord.

    Te pup, și mă bucur de ”revedere”! Și da, merită să vezi filmul, deși e doar o poveste S.F. ! Știi tu că uneori poveștile sunt mai înțelepte decât viața cotidiană.

  3. Draga mea eu sunt o romantica incurabila …poate cam invechita ,care inca mai crede in dragostea din povesti …Stiu ca poate te vei mira de mine , poate nu te asteptai sa fiu o visatoare insa eu tot mai sper in frumos ..Da , stiu ca iubirea aceasta este trecatoare insa este frumoasa , nu ? Viitorul nu mai suna bine …. ne paste laboratorul si masina timpului …Plasticul ne invadeaza vietile !! 🙂

    • Dragă prietenă, mă bucur că încă mai crezi în povești, înseamnă că ți-ai păstrat sufletul de copil ! Eu nu am spus că iubirea va dispărea, ci dimpotrivă, că va fi mai selectivă, că femeile vor accepta în viața lor doar iubirea, și nu orice relație de compromis, împinse de presiunea societății sau familiei.
      Și că se va modifica doar ”centrul de interes” al vieții femeii – care nu va mai fi bărbatul (fie el și cel iubit), ci lucruri mai importante, și de folos pentru cei mulți. Dealtfel, și Evanghelia spune să Îl iubim mai întâi pe Dumnezeu, și apoi celelalte lucruri – deși, tare rar apare în practică lucrul ăsta în societatea actuală ! Eu înțeleg prin ”a-L iubi pe Dumnezeu”, a face ceva pentru ceilalți.
      Te îmbrățișez, și mulțumesc că te-ai străduit să mă înțelegi !

      P.S. Cândva eram și eu o romantică incurabilă; a fost o etapă a vieții mele.🙂


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

