Posted by: childagain | May 15, 2014

Despre greșeli neîndreptate

Astăzi, nu vreau să spun multe cuvinte. Îmi stă pe suflet o singură remarcă: în viața anumitor oameni există, probabil, câte o greșeală ce nu mai poate fi îndreptată. E posibil să nu fie vorba de toți oamenii, ci doar de anumiți, de aceea am lăsat afirmația sub semnul probabilității.
Oricâte ar realiza în viață acești oameni, oricât bine ar încerca să facă, durerea greșelii neîndreptate, care are urmări chiar și peste ani, rămâne cu ei.
Nu știu de ce se întâmplă așa – de ce, adică, acestor oameni nu li s-a oferit măcar o posibilitate de a o îndrepta atunci când se putea. Deși, ei au încercat… Îmi vine să zic că există oameni pentru care destinul se arată foarte pretențios, și nu le oferă decât o singură aruncare a zarului, o singură posibilitate de alegere.
Poate, această greșeală neîndreptată rămâne așa pentru smerirea lor, ca să înțeleagă ce neputincioși sunt, în ciuda celorlalte lucruri părute bune pe care le fac. Poate, ca să le amintească veșnic slăbiciunea lor de o clipă, cu consecințe pentru alții, și astfel să se abțină de la a-i judeca pe cei slabi.
Poate… Și totuși, întrebarea rămâne: de ce o greșeală să nu poată fi îndreptată, dacă ea îi afectează și pe alții, nevinovați, chiar le poate schimba cursul vieții ? Oare smerirea omului care a greșit poate justifica cursul negativ al vieții altora ?
Deocamdată, doar întrebări… Nu știu cine are răspunsurile. Aici pe pământ, desigur, pentru că Dincolo, în mod sigur le vom afla !

Responses

  1. Alegerea corecta e intotdeauna evidenta. Toate celelalte alegeri sunt macar un pic “gresite” pentru ca lasa usa deschisa hazardului…

    Greselile nu exista, de fapt exista doar manifestari neasteptate ( intr-un sens negativ ) ale actiunilor noastre .. pe care noi le-am judecat incorect. Nimeni nu vrea intentionat sa isi provoace rau.

    Actiuni ireversibile??? Majoritatea sunt asa, doar ca tot majoritatea se pot repeta ( si experienta va face ca alegerea corecta sa fie mai probabila )

    • Centrefold, ce bine ai spus tu lucrurile ! Parca totul e mai clar în mintea mea acum. Numai prima afirmație e puțin… hm… discutabila !🙂 Alegerea corectă nu e totdeauna evidentă, pentru că una e alegerea minții, și alta a inimii. Desigur, ea devine ”evidentă” după un timp, atunci când se clarifică apele, și nu mai e nimic de făcut.🙂
      Dar ceea ce ai spus despre greșeli este foarte, foarte adevărat, și eu am simțit bine asta, în ultima vreme ! Noi numim greșeli acele ”efecte colaterale” ale faptelor noastre, pe care nu le-am luat în calcul de la început, poate nici nu am știut că vor apărea. Însă, ele sunt totuși greșeli întrucât Cineva știa că se vor întâmpla, și a încercat să ne avertizeze, dar noi am mers tot pe drumul nostru. Vorba lui nea Ion când a dat declarația la poliție după accidentul de mașină: ”Eu mergeam pi drum tăt înainte; apoi drumul a luat-o la dreapta, și eu tăt înainte.”
      Oare majoritatea acțiunilor noastre să fie ireversibile ? La prima vedere, aș sări să neg, dar privind în mod practic în viața mea… înțeleg că e cam așa cum ai spus ! Teoretic, avem dreptul să ne răzgândim după ce facem o alegere, dar numai teoretic, pentru că în practică, condițiile se schimbă în fiecare clipă, și chiar dacă noi ne-am schimba alegerea, rezultatul nu mai poate fi același ca la început. Simplu, pentru că nu depinde numai de noi !
      De fapt, cred că e vorba de respectarea libertății de alegere a fiecăruia, nu doar a noastră, și de procesul însuși de continuă transformare a lucrurilor.
      Dar… rămâne un dar ! Shimbarea alegerii noastre poate fi ”efectivă” numai atunci când încredințăm Divinității cea mai bună rezolvare. Și, chiar și așa, e posibil să nu fie așa cum am crezut, sau sperat noi.

      Mulțumesc pentru răspuns, mi-a luminat multe lucruri, și m-a făcut să îmi pun alte întrebări ! Numai bine, și un weekend frumos !

      • Alegerea corecta e alegerea iubirii. Mie unul mi se pare ca de fiecare data cand imi intreb inima ce sa fac, imi e foarte limpede situatia. Din pacate, nu o intreb prea des, pentru ca in ultima vreme am luat tot felul de dezicii gresite.😀

        I just hope (she) can forgive me.

    • I think she will do that, cause women always do that when they love someone.🙂

      Bine spus: alegerea inimii ! Așa simțeam și eu, dar… ei, nu vreau să te mai încurc cu ale mele. destul să spun că în viață, lucrurile sunt rareori simple. Chiar și în inimă pot încape mai multe lucruri, mai multe feluri de dragoste…
      Dar, pentru simplificare, accept că alegerea inimii este întotdeauna cea corectă. În orice situație, nu doar în iubire ! inima ne spune totdeauna ceea ce este bun pentru noi.
      Mulțumesc că te-ai străduit să dezlegi ”nodul” încurcat al problemelor mele de viață ! Îți doresc din suflet să ți se dezlege și ție !

  2. Orice se poate indrepta prin cuget. Efectul se propaga si in materie daca cugetul e perfect curatit. Chiar si postmortem (se propaga si la cei care nu mai sunt, vei primi vesti).
    Dar si Centrefold are un raspuns plin pentru domeniul acoperit.
    *

    Acum altceva, f.f. important.
    Ajuta-ma sa popularizez lista cu candidatii la europarlamentare si referintele din dreptul fiecaruia.
    NU este un act mai important acum ca asta.
    Alegerea sa se faca cat de cat in cunostinta de cauza.
    M-ai ajuta teribil. Poti s-o popularizezi daca vrei si in diaspora de-acolo? Ma rog , pe site-urile pe care le gasesti tu de romani. Nu mai stiu daca cf. noilor reglementari ei mai au voie s-o faca. Ma interesez si iti zic.
    Ca sa te lamuresti daca e bine s-o faci, ai incredere in mine, acum ar fi timpul sa contez pe tine.
    Daca ma aude, si pe Lilik.

    • Da, qwykx, când cugetul e complet curățit -adică, atunci când suntem pe aproape de sfințenie – cred în mod sigur că efectul se propagă oriunde, pentru că voința noastră ajunge să fie una cu a lui Dumnezeu. Dar atunci, cred că nu vom mai avea nevoie de nimic, nici măcar de alegeri. Toate le va face Dumnezeu pentru noi,prin noi…
      Din păcate însă, cu cât trece timpul, ne dispar iluziile legate de sfințenia noastră, (Sau de timpul necesar pentru a ajunge acolo.) Vorba nu știu cărui părinte din Pateric. ”Când eram tânăr, credeam că am și ceva bun în mine, acum, văd că nu am nimic bun.” Desigur, el exagera, dar pe undeva, e un adevăr ! Cu timpul, ajungem să ne vedem mai clar, ne dispar iluziile despre noi-înșine.

      Despre rugămintea ta, voi încerca să popularizez lista aici pe blog, pentru că nu știu alte site-uri românești de aici, nu am timp să umblu pe site-uri, viața mea e foarte mult în real. Și, poate părea ciudat, dar nu cunosc decât câțiva români aici.

      Uite, dacă vrei o revistă online de diaspora, un link:

      http://news4diaspora.com/

      Ei spun că publică și articole de la cititori, deci poți să le trimiți linkul, sau chiar un articol. Eu nu știu să scriu pe teme de politică, și revista asta e serioasă, nu pot să le trimit filosofări poetice.
      Te pup, țin pumnii pentru europarlamentare ! (Eu în chestia asta mă simt ca un copil ce încearcă să se ocupe de treburi de oameni mari – așa cum îți spuneam în altă parte.)

  3. iat-o http://ceicunoi.wordpress.com/2014/05/12/cu-cine-votam-alegeri-europarlamentare-25-mai-2014-buletinul-de-vot-lista-de-candidati-partide-mafie-partide-mici-noi-si-candidati-independenti-pentru-parlamentul-european-pol/


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

