Posted by: childagain | June 15, 2014

Lumile în care trăim

Nu mai știu care filosof a spus că trăim, fiecare, pe mai multe planuri. A avut mare dreptate, deși probabil că el nu se referea la ceea ce vreau eu să spun.
Desigur, din punct de vedere spiritual, noi trăim în primul rând  într-un plan strict material, prin trupul nostru fizic, apoi, într-un plan energetic, prin corpul nostru energetic – ce poate fi influențat de acupunctură și atâtea alte tehnici ale medicinilor energetice; apoi, mai trăim și într-un plan astral, sau emoțional- pin intermediul emoțiilor și instinctelor noastre; și apoi, într-un plan mental – prin gândurile și opiniile noastre. Oamenii evoluați trăiesc chiar și într-un plan spiritual, care le conferă intuiție, deschiderea minții și a inimii, clarvedere, discernământ, și alte daruri.
Dar, după cum spuneam, nu la aceste planuri mă refeream eu, ci la acele lumi pe care ni le creem singuri prin puterea imaginației. Deși efemere, fără consistență în viața reală, totuși, atunci când sunt investite cu multă trăire, ele pot aproape ”echivala” această viață reală ! După cum spunea dl. Andrei Pleșu undeva, ”este real ceea ce produce efecte în viața reală”. Dacă lumile imaginației au efecte profunde asupra noastră, atunci, într-un sens, ele sunt reale !
Cred că fiecare ne-am imaginat, am visat, am trăit în gând cu putere, o altă desfășurare a unor evenimente dureroase din trecut ! Într-un anumit sens, noi ne-am ”rescris” trecutul, iar aceste lumi, pentru noi, au propriul lor grad de realitate. Și culmea, că aceste ”construcții” ne pot (re) aduce chiar liniștea, ne pot împăca, ne pot vindeca ! Deci, au efecte reale.
De fapt, după cum spuneam într-o altă postare, prin aceste întoarceri mentale în trecut, noi ne creem ”realități paralele”. Nu știm sigur dacă urmarea lor ar fi fost mai bună decât prezentul actual – probabil că nu, din moment ce nu li s-a permis să existe în mod real – dar, nu ne putem împiedica să le (re) trăim. în felul dorit de noi ! Și acest lucru ne este benefic. Dacă nu ar fi benefic, dacă am rămâne ”prinși” acolo într-o plasă de regret și neîmplinire, atunci, ele ar fi chiar nocive !
La fel putem spune și despre ”proiecțiile viitorului probabil”, sau visele despre viitor. Unele dintre ele se vor realiza – cele hrănite cu mai multă ”substanță”, și aprobate de către univers (apropos de postarea anterioară !). Altele, vor rămâne în stadiul de ”realități potențiale” sau alternative.
Pe de altă parte, se știe că toți inițiații și oamenii de spirit spun că trebuie să ne trăim prezentul, și numai prezentul, și orice ”întoarcere imaginativă” sau proiecție despre viitor este nocivă, întrucât consumă din energia prezentului. Și totuși… Dacă depășim universul tridimensional, dacă multplicăm dimensiunile, sau poate, chiar ieșim din ”cadrul spațio-temporal”, atunci, toate realitățile și timpurile devin simultane. Acesta este rezultatul evoluției spirituale: ieșirea din timp. Și în acest caz ipotetic, am ajunge să trăim simultan în toate realitățile posibile. ( Există și un film pe această temă, dar din păcate, nu îmi amintesc numele lui. Era vorba despre un om care trăia simultan toate realitățile posibile lui, rezultate din diferite alegeri ale vieții lui,)
Desigur, afară de o Ființă divină, nimeni nu ar putea suporta această presiune fără să se dezintegreze psihic ! Totuși, măcar la nivel teoretic, este posibil.
Ceea ce vreau să spun este că, posibil la sfârșitul vieții noastre, am putea spune că am trăit nu doar o viață, ci mai multe. Toate ”realitățile alternative” pe care ni le-am creat prin gândire și imaginație fac și ele parte din noi, și probabil că, puși în situațiile pe care ni le-am imaginat, exact așa am fi reacționat !
Iar dacă aceste ”realități” conțin multă trăire, ele devin… aproape reale ! Nu se știe dacă la sfârșit, nu vom fi judecați și pentru ele…
În acest sens, scriitorii, artiștii, ar constitui doar o ”variantă” a creatorilor de lumi, dotată cu talentul de a le și așterne pe hârtie. Mai ales în cazul celor ce își ”exorcizează”, scriind, propriile dureri și neîmpliniri… propria dorință de ”altfel” !
Desigur, tot ceea ce am spus mai sus este doar teorie, dar… nu se știe niciodată ! Teoria, ipoteza, este de fapt, doar ceea ce nu a fost încă verificat. Atunci când se obține confirmarea, avansează la stadiul de ”adevăr ce poate fi experimentat”.
Până atunci, desigur, aceste gânduri sunt doar… gânduri pentru exercițiul minții.  :)  Sau… o poveste ! Nu trebuie să mi-o luați în nume de rău, știți doar că îmi plac poveștile.🙂
Să ne fie viața ca o poveste !
P.S. Acum, nu trebuie să se înțeleagă de aici că oamenii imaginativi sunt mereu ”cu capul în nori”, că ar fi niște inadaptați în viața reală, și că nu așteaptă decât momentul de a-și trăi ”fanteziile” în singurătate. Ca orice alt dar, imginația este benefică atunci când este folosită la modul benefic. Adică, un atare om ar putea spune. ”Mulțumesc, Doamne, că mi-ai dat acest dar, care îmi face viața mai bogată, și îmi oferă lucruri pe care nu le-aș fi putut avea în viața reală. În acest fel, nu simt nici o nevoie de a alerga după o mie de lucruri pe care ceilalți le doresc, pentru că eu le pot avea oricând, numai să închid ochii. Liniștit în acest fel, îmi pot trăi la maximum viața reală, și îndeplini îndatoririle asumate. Mulțumesc, Doamne, că sunt un om fericit, care a trăit toate aventurile posibile, și a avut o mie de vieți în cursul uneia singure.”  Nu e frumos așa ?
”Sunt fericit că trăiesc – acesta este crezul meu.
Nu am nevoie de nimic mai mult decât de strictul necesar.
Nu aspir să fiu deasupra nimănui,
Căci mintea mea îmi asigură toate necesitățile,
              Făcându-mă să mă simt ca un rege.”
– Sir Edward Dyst –

Responses

  1. Frumos si la obiect ..imi place si este foarte adevarat . Noi suntem un adevarat computer conectat cu universul . Trebuie doar sa realizam ca scopul nostru nu este stapanirea materiei ci atingerea intelepciunii ca [i]luminare a creierului … Doar prin intelepciune se ajunge la adevaruri ..iar adevarul apare atunci cand se goleste mintea , cand omul nu mai creaza timp ci devine stare de prezent continuu. In acest prezent continuu mintea si sufletul se unesc si devin contemplatie , acceptare , intelegere . Tot aici apare si starea de compasiune [nu mila , nu frica , nu traire in emotii ] traire in adevar .” Si adevarul va va face liberi ” Ca intotdeauna .imbratisari si multumiri .

    • Draga mea Trezire, cu fiecare clipă îmi dau seama că tu ai căpătat deja ceva din această înțelepciune de care vorbești ! Da, numai în tăcerea minții aflăm Adevărul, care vine din inimă. Și da, scopul nostru nu este să stăpânim materia: Și totuși, trebuie să învățăm să ne folosim de ea la maximum, să nu rămânem doar în stadiul de visători nepractici. Doar de aceea ni s-a îngăduit coborârea în materie…
      Lumile imaginației de care spuneam eu ar trebui să ne ajute doar să ne împăcăm cu noi-înșine, cu neîmplinirile noastre, și cu trecutul, dar să nu ajungem să ”ne mutăm” cu totul în ele !🙂 Tot viața reală este cea care ”dă măsura” devenirii noastre aici, pe pământ. Și am ajuns la concluzia că, deși cu mult efort, și desigur cu ajutor de Sus, putem ajunge să ne creem și în realitate propriul nostru vis, trăit. Și acesta va fi chiar mai valoros decât unul cu ochii deeschiși…🙂
      Te sărut, și mulțumesc pentru cuvintele tale înțelepte, care îmi arată întotdeauna calea cea dreaptă ! O duminică minunată !

  2. Din nou adevar ai grait . Da , trebuie sa invatam sa folosim si sa stapanim materia , sa o exploram , sa o descoperim …. Insa intelept ! Imi place tot ceea ce scrii ..Esti farama vie si la propriu si la figurat . Ce frumoasa ar fi lumea daca una + unu ar face totalul 🙂
    Te sarut si eu . O saptamana frumoasa sa ai . Multumiri

  3. Dragă Trezire, nimeni nu-i cu totul înțelept de unul singur ! Dar împreună, unul cu unul și cu altul, putem ajunge la ceva apropiat de înțelepciune. Cred că de aceea suntem lăsați atâția pe pământ !🙂
    Și mie îmi place tot ce scrii, și regret că timpul meu limitat nu îmi permite decât ”excursii scurte și temporare” prin alte bloguri decât al meu.
    Te îmbrățișez, numai bine !


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

my virtual playground

I'm a global citizen and I live what I love... being here is also being away from elsewhere…:-)

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

