Posted by: childagain | July 19, 2015

Cum văd eu raiul

Nu am intenția de a începe o dezbatere teologică, ci doar de a-mi exprima niște simțiri trezite de frumusețea de neasemuit a unor locuri. Astfel de locuri din natură – parcuri, grădini, peisaje naturale sau lucrate de om – au, de fapt, capacitatea de a vindeca sufletele, de a le aduce pacea și liniștea. Iar pentru artiști, sau pentru oamenii sensibili la frumos, sunt o sursa de regenerare, o sursă de viață.
Eu întotdeauna, în fața unui peisaj care îmi taie respirația, mă simt mică și neînsemnată, simt că nu merit o asemenea frumusețe. Că este un dar pe care nu îl pot răsplăti. De fapt, cred că sentimentul meu se aseamănă mult cu venerația religioasă. De multe ori, în pădure, și mai ales în pădurile de munte, de brazi, mă simt ca într-o catedrală, ba uneori simt mai mult acolo prezența divină decât în biserici.
Astăzi am avut privilegiul de a vizita niște parcuri și grădini încântătoare aparținând unor castele normande, de lângă Cherbourg, și am simțit din plin că… așa trebuie, probabil, să arate raiul ! În mod sigur, pentru mine, așa ar arăta. Oricum, eu am fost dintotdeauna mai ”specială”: nu pot locui undeva, fie și într-un apartament de 4 stele, dacă nu este vreun pic de verdeață în jur, sau mai bine un parc. Simt că m-aș sufoca să stau doar între ziduri și betoane, fie ele cât de luxoase.
Ca să mă întorc la raiul meu de astăzi, pot spune că, această frumusețe m-a dus cu gândul la cât de ocrotiți de Cer sunt unii oameni, care au la dispoziție aceste frumuseți tot timpul. Nu e vorba de șansă, sau de întâmplare, nu cred în așa ceva. Pentru ca un om să aibă parte de acest rai pământesc, înseamnă că l-a meritat cumva, acum sau în altă viață. Sau, acel om are o misiune de îndeplinit, iar Cerul îi asigură toate condițiile de refacere a energiilor.
Așa, am încetat cu regretele că eu nu fac parte din această categorie 🙂 , pentru că simt că am multe ”scăpări spirituale”, de fapt, cam știu cu siguranță de ce nu aș merita. Iar simplul fapt că mi se îngăduie, din când în când, câte un popas în astfel de raiuri, înseamnă chiar mult.
Știu că mi s-ar putea replica: ”Bine, dar pentru tine, raiul e doar un loc frumos, nimic altceva ?” Nu, ci e mai mult decât atât: raiul meu ar fi un loc superb, dar în care să aibă acces toți cei care iubesc frumusețea, și toți oamenii să fie fericiți, fără lipsuri, fără nevoi. Raiul ar fi un loc plin cu oameni fericiți și mulțumiți. Fiindcă dacă ar exista fie și un singur vaiet de suferință pe undeva, raiul nu ar mai fi rai.
Iată încă un motiv pentru care nu putem avea toți acces la rai în fiecare zi: ca să nu uităm că există suferință în lume. Și să nu încetăm să luptăm pentru a o înlătura. Nu întotdeauna la modul vizibil, sau aprobat de toți, dar să nu încetăm !
Iată, în încheiere, câteva poze din raiul meu:

Fotografie2309

Fotografie2326

Fotografie2339


Responses

  1. trec maine pe la tine sa citesc, ma bucura revenirea ta drag prieten drag

    • Și eu mă bucur să te regăsesc aici, prietenă dragă ! Pentru că amândouă cam avem obiceiul ”să dispărem” periodic🙂
      Te pup, trec și eu pe la tine curând, când voi prinde din urmă un pic de timp.

  2. Pasi prin Ra un adevarat simtit, impartasit altora. Acolo ne incarcam bateriile, simt la fel ca tine, raiul ne e dat aici pe pamant, dar nu toti pot ajunge la el din varii motive.
    Draga mea, ai reusit sa ni-l arati! E un loc binecuvantat unde linistea te cuprinde. As avea multe de povestit despre asemenea locuri, am intalnit si eu unele. Acolo faci pace cu tine, cu lumea din jur. Putini oameni recunosc ca oaza de liniste e la doi pasi de tine.
    Te imbratisez!

  3. * corectie: pasi prin Rai, cineva mi-a zis ca Raiul e acolo unde faci pace cu tine

    • Tare bine a zis acel cinevam, draga mea ! Dar vezi, noi oamenii nu suntem destul de tari ca să facem pace cu noi-înșine indiferent de circumstanțe, de aceea Stăpânul Grădinilor a lăsat aceste locuri binecuvântate, ca să ne ajute prin încetarea zgomotului lumii.
      Știu că și tu ai găsit unele din aceste locuri, și mi-ar plăcea să povestim când ne vedem. Poate, să ne arătăm și poze !

      Mă bucur de trecerea ta, a fost o surptiză plăcută ! Te sărut !

  4. pentru mine, raiu’ e… NATURA neîntinata, oriunde ar fi: munte, mare, ocean, etc… sau satu’ meu!🙂

  5. Asa e, natura e raiul ! Ca e parc, sau munte, sau orice altceva. Dar in zilele noastre, greu se mai ajunge la ea, pana si natura trebuie sa o meritam.🙂
    Tu cred ca ai binemeritat multe de la soarta, pentru ca ai vazut atatea locuri minunate, din toata lumea !
    Mersi de trecere, numai bine !


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

