Posted by: childagain | November 12, 2015

Ai credință ?

Acesta este titlul unui film care m-a mișcat profund, deși, nu pot spune că nu am credință. Dimpotrivă, aproape toată viața, începând dintr-un anumit moment, am simțit efectele credinței în viața mea. Nu vorbesc aici de biserici, de doctrine, ci de credința simplă, resimțită cu sufletul – adică, acolo unde contează.
Spuneam deci despre acest film că merită cu adevărat văzut, pentru că nu este un mijloc de propagandă a unei anume biserici (nici nu ni se spune cărei confesiuni aparținea pastorul din film), ci doar o privire asupra vieții unor oameni. Oameni cărora simpla acceptare a credinței, a curajului de a se arunca în necunoscut și de a crede – le-a schimbat cu adevărat viața.
Desigur, unii vor spune că situațiile din film sunt aproape incredibile, ”regizate”, dar eu am văzut astfel de situații în viața zilnică. Nu doar cred că există, ci știu. Știu chiar din proprie experiență, pentru că, așa cum spune cartea, ”pierdută am fost, și m-am regăsit.” Și am văzut, cu adevărat, minuni ! Datorită acestor minuni sunt în punctul de acum al vieții mele, unde sunt gata să îi ajut pe alții să simtă și ei minunile vieții.
Chiar și minunea revenirii la viață a acelui bărbat după 8 minute de moarte clinică, nu este un lucru incredibil, pentru că au existat în lume sute și mii de astfel de cazuri, și chiar unii dintre medici le-au documentat. Am și vorbit despre asta aici și aici.
Dar, mesajul cel mai important al filmului nu este doar credința, ci faptul că această credință trebuie să se manifeste prin fapte – o credință ”lucrătoare”, așa cum spun evangheliile. Altfel, ar fi cu adevărat doar propagandă ! Și este de fapt, adevărata deosebire dintre credință și ”vorbărie frumoasă”. Poți  să nici nu vorbești, dar să faci, asta-i important.
În afară, desigur, de situația în care trebuie să îți aperi convingerile, adevărul tău ! Nu la modul agresiv, dar nici nu trebuie să fim siliți să ”ne temperăm”, să ”mai lăsăm de la noi”, pentru a face pe placul societății (cazul acelui paramedic, atât de realist ilustrat). În acest caz, a ”lăsa de la noi” poate fi echivalent cu a ne lepăda convingerile. Sfinții erau în stare să se lase uciși pentru convingerile lor (sau, pentru libertatea lor de a crede, dacă așa sună mai ”democratic”). Noi, majoritatea, probabil că nu am accepta nici măcar pierderea imaginii…
E hilar cum se spune că trăim într-o societate unde avem dreptul la libertatea opiniilor, inclusiv religioase -asta, pe față ! Dar în particular, nu e prea bine să ai opinii foarte hotărâte… mai ales religioase ! Ai putea deranja astfel căldiceii zilelor noastre…
Desigur, nici contrariul nu este pozitiv. Eu, de exemplu, sunt de părere că studiul religiei în școli ar trebui să fie opțional. De ce să îndopăm adolescenții, de exemplu, cu idei la care ei nu aderă cu toții ? Desigur, ei nu cunosc încă lumea, nu știu ce vor, dar să-i lăsăm să o descopere singuri ! Și să avem încredere (sau credință) că Dumnezeu va ști cum să le arate mai bine adevărul. Eu știu din proprie experiență ce rezultate poate avea o îndoctrinare forțată. Am trecut pe acolo, și pot spune că am ajuns la adevărata credință abia după ce am renegat învățăturile primite.
Dar, întorcându-ne la film, pot spune doar atât: dacă îl vedem, câștigăm. Chiar dacă nu suntem foarte credincioși, măcar ne va pune câteva semne de întrebare… și ne va mișca inimile !
Iată-l:

http://voxfilmeonline.net/do-you-believe-2015-film-online-subtitrat/


Leave a Reply

Categories

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

ankalavinia

...din inima, cu suflet

drumuldinmine

Salut frumusețea din tine și în tăcere îți iubesc întunericul, OM.

Bio Vivo Terapii

Vindecarea este modul de comunicare al Spiritului!

biovivoblog

Bio este viata

Haide la ţară!

Viaţa unui orăşean la ţară. Ieşirea din sistem!

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Port cuvântul, că-i sunt omul, care-i duce-un rost, ca pomul: Nu-i pe lume armonie mai înaltă și mai vie, ca frumoasa POEZIE! Maria BOTNARU

nou despre nou

pace si lumina - pastrati rodul vietii

Zully's Words

Citește și mergi mai departe

Muzica care sapa

This WordPress.com site is the bee's knees

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

Alexandru V. Dan

Proza . Fantasy . Poezie . Eseu

Blogul unui om

Ești liber să trăiești.

Artele şi ştiinţele vieţii

Safiriu e sufletul meu, călător impregnat cu tainice lumi, amuş un catarg cu peri mătăsoşi, mânezi o crisalidă de cerneală.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

naomikko

Have a great journey.

innerspacejournal

O revistă de explorare a frumosului din gând

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

